Mee Ayam Endang

Assalamualaikum, hai semua! Hari nie Kak Sue nak kongsi pasal makanan lagi Mee Ayam Endang, menu dari Indonesia. Kemahin jauh kan datangnya Mee Ayam Endang nie, sebenarnya Kak Sue order dari gerai tepi jalan depan rumah Kak Sue nie aja. Gerai nie buka setiap hari, kecuali hari Jumaat kalau tak silap.

Mee Ayam Endang
Mee Ayam Endang

Mee Ayam Endang

Mee Ayam Endang nie memang sedap, pertama kali rasa mee nie terus rasa nak makan lagi. Kak Sue pun pertama kali tau cuba makan Mee Ayam nie. Memang kena dengan selera Kak Sue. Selain Mee Ayam, ada menu lain juga kat gerai nie, ada soto dan bakso juga. Semua makanan kat sini sedap dan kena dengan selera Kak Sue.

Nama Mee Ayam Endang nie Kak Sue letak sempena nama tuan gerai, Endang. Tu yang Kak Sue tulis Mee Ayam Endang kat sini. Selalu kalau Kak Sue order Mee Ayam Kak Sue suka minta sayur lebih, sebab suka makan sayur kan. Nasib lah Endang faham dan tak kisah..

Korang yang mana tinggal berdekatan dengan Bandar Tasik Puteri Rawang atau yang berdekatan meh lah singgah gerai Endang nie tau. Semua makanan yang ada kat sini sedap-sedap belaka, gerai pun bersih terjaga. Jemput singgah ya nanti, papai!


Keep Reading»

Snickers Oats Baru

Assalamualaikum, hai semua! Kak Sue nak kongsi dengan korang Snickers Oats Baru yang Kak Sue beli kat NSK hari tu. Sambil jalan-jalan kat dalam tu top up stok makanan, terpandang ada Snicker Oats baru kat rak bahagian coklat. Terus Kak Sue beli dua, nak rasa sedap ke tak. Kalau sedap lain kali boleh masuk list stok makanan kami sekeluarga..

Snickers Oats Baru
Snickers Oats Baru

Snickers Oats Baru

Selalunya dua minggu atau sebulan sekali Kak Sue akan top up stok makanan kat rumah. Segala biskut, coklat dan air minuman. Bukan apa, kadang kalau Kak Sue lambat masak atau bila santai-santai kami sekeluarga suka la layan makanan ringan nie. Kadang sambil tengok tv, tak pun sambil up date blog pun jadi dok menguyap. Tu yang bila nampak ada Snickers Oats baru nie Kak Sue terus beli nak rasa macam mana bila ditambah oat..

Snickers Oats baru nie Kak Sue tak ingat dah berapa harganya. Rasanya sama macam Snickers yang biasa Kak Sue beli tu cuma ditambah oat. Lebih mengenyangkan lah bila ada oat nie kan. Kat rumah nie selain beberapa pilihan coklat yang lain, Snickers nie pun wajib ada. Kadang beli tiga dalam satu peket atau kadang beli yang dalam peket besar tu..

Kalau rasa lapar samgat, Kak Sue memang lapik perut dengan Snickers nie dulu. Anak-anak Kak Sue pun suka, dalam ada rasa kacang dan coklat. Yang baru nie tambah ada rasa oat pulak. Pada Kak Sue, sedap juga Snickers Oats baru nie dan akan dimasukkan dalam list stok makanan kami yang akan datang. Korang yang belum cuba boleh lah cari kat NSK tau, tempat lain Kak Sue tak pasti pula dah ada jual ke belum. Selamat mencuba, papai!

Keep Reading»

Tips Berniaga Air Balang

Assalamualaikum, hai semua! Kali nie Kak Sue nak kongsikan dengan korang tips berniaga air balang. Jangan tak tau, niaga air nie tak guna banyak modal pun, tapi untung boleh tahan juga tau. Cuma kita kena pandai nak buat 'persembahan' kat gerai kita tu supaya menarik perhatian pelanggan. Baru lah pelanggan datang singgah kan. Okay jom kita tengok secara ringkas beberapa tips berniaga air balang jom..

Tips Berniaga Air Balang
Tips Berniaga Air Balang

Tips Berniaga Air Balang

Kak Sue kongsikan dengan korang secara ringkas antara tips berniaga air balang nie ya. Yang paling penting kena rajin dan tak malu. Kadang orang sekarang nie malu nak berniaga, ya lah lebih suka bekerja dalam suasana yan selesa kan. Berniaga nie biasa lah berpanas dan berujan. Kalau rajin dan betul usaha pendapatan niaga air balang nie lebih lumayan dari yang berpendapatan tetap tau.. Jom kita tengok apa yang perlu kita sediakan untuk permulaan niaga air balang jom..

Balang Air
Buat permulaan korang boleh ja beli balang yang muat satu beg ais batu dulu. Korang tanya ja kat peniaga yang menjual di kedai-kedai jual balang tu nak macam mana. Kak Sue bab size balang nie belum belajar lagi, ehehe.. Kalau dah ada rezeki lebih sikit nanti korang boleh tempah balang sebab balang tempah nie lebih tahan lasak..

Kaki Meja dan Papan Meja
Yang nie pun korang boleh beli kat kedai yang sama. Cuma kaki meja sekarang dah tak sama macam kaki meja dedulu. Mudah patah kalau tak dapat tampung berat balang air, sebaiknya kalau ada modal silalah tempah juga.

Lapik Meja
Haa.. lapik meja pun main peranan juga tau. Kena pilih nampak menarik dan kemas. Kalau ada rezeki lebih boleh juga nak tempah lapik meja dan boleh letak nama gerai korang. Kadang tengok lapik meja tak menarik, kotor dan comot pun buat orang tak nak singgah tau..

Khemah Niaga
Pun sama boleh ja beli kat kedai yang sama, size 10×10 boleh, 10×15 pun boleh. Sebaiknya beli yang warna biru sebab warna merah tu bahang bila cuaca panas. Untuk niaga air lebih sesuai guna khemah yang berbumbung biru tu..

Bahan-bahan Mentah
Bahan-bahan mentah nie macam air gula, bahan untuk buat air yang kita nak jual. Contohnya kalau nak jual air buah kena lah beli buah kan. Kalau nak jual cendol kena lah cari cendol. Kena cari kat mana nak dapat stok yang sentiasa ada dan paling murah. Tu semua kena ambil kira tau, sebab kalau kehabisan stok tetiba macam mana kita nak berniaga dan harga tu pun kita nak kena banding-bandingkan juga.

Haa.. kali nie Kak Sue kongsikan tips nie dulu secara ringkas, nanti Kak Sue kongsikan lagi tips niaga yang lain ya. Kak Sue pun sebenarnya masih banyak lagi nak belajar tips berniaga nie. Kita berniaga nie kena banyak bersabar, rajin usaha dan jangan malu, InsyaAllah rezeki tu akan datang pelan-pelan. Lagi pun berrniaga kan sunnah.. Semoga bermanfaat untuk semua ya.

Pada korang yang berminat nak berniaga air Kelapa Laut Man Java boleh whatapps laju-laju 012 5854998 atau 012 5844736 ya. Semoga kita semua sentiasa dimurahkan rezeki, rezeki sama dikongsi, papai!

Baca juga di sini Kelapa Laut MAN JAVA Produk Keluaran Kami



Keep Reading»

Cerita Lembaga di Pokok Pisang

Assalamaualaikum, hai semua! Kali nie Kak Sue nak kongsi cerita lain sikit dari biasa. Cerita nie dah lama sebenarnya, dah dekat puluhan tahun pun. Masa tu Kak Sue pun masih bersekolah lagi. Cerita lembaga di pokok pisang nie bagi pengajaran besar juga lah dalam hidup Kak Sue tau. Sampai hari nie masih ingat lagi cerita tu dan Kak Sue kongsikan pula dengan anak-anak Kak Sue juga kat sini dengan korang..

Lembaga Di Pokok Pisang
Lembaga Di Pokok Pisang - Gambar sumber Goggle

Cerita Lembaga Di Pokok Pisang

Cerita lembaga di pokok pisang nie berlaku masa Kak Sue dan keluarga duduk di rumah belakang rumah mak sedara dan Opah Kak Sue. Rumah nie sebenarnya dah lama tak ada orang duduk pun. Agak ke belakang sikit dari rumah yang lain. Kiri kanan pun agak semak dengan belukar kecil dan agak sunyi. Kalau jadi apa-apa jenuh la juga nak berlari ke rumah dekat-dekat situ..

Malam tu, macam biasa Kak Sue nak ke rumah Opah Kak Sue nak tengok tv. Kena pulak malam tu kalau tak silap Kak Sue lah, ada cerita seram. Habis ja cerita, balik tu suasananya memang gelap gelita. Dan tak silap Kak Sue sekali lagi, ehehe.. asyik tak silap ja dari tadi kan. Ya lah, dah lama dah korang cerita nie. Ingat-ingat lupa dah tau part nie. Nanti silap pulak kan nak bercerita, okay lah tak nak buang masa jom sambung balik.. malam tu hujan renyai lah pulak.. adudu..

Kak Sue berdua ja dengan Ateh, adik Kak Sue. Kami jalan macam biasa, jalan rapat-rapat dan laju. Harap cepat lah sampai rumah. Bila sampai selekoh yang ada pokok pisang kami dengar macam ada benda bergerak, tapi kami buat tak tau dan terus jalan macam biasa. Dalam kami berjalan tu, bunyi lagi kali kedua, kali nie kami terus lari tak ingat dunia sambil panggil Mak. Dah lah takut, gelap dah ada benda bergerak pulak dah. Walaupun keadaan kelam kabut tapi Kak Sue tetap pegang tangan Ateh, lari sama-sama. Takut pun masih ingat adik tau, tak tinggal hokay..

Yang hairannya kan, tak tau lah samada Kak Sue yang rasa takut sangat atau memang situasi macam tu bila kita dalam keadaan takut. Kak Sue dengar macam bunyi tapak kaki kat belakang macam kejar kami dan rasa macam kami lari laju tapi masih rasa kat tempat yang sama. Lambat gila nak sampai depan tangga rumah. Sampai la Mak buka pintu, tau-tau dah ada kat bawah tangga sambil termengah-mengah..

Mak pun macam terkejut juga masa tu, terus tanya hangpa kenapa terjerit-jerit? Kak Sue dan Ateh terus tunjuk arah pokok pisang. Nak cakap pun dah tergagap-gagap. Mak terus jerit suruh naik ke rumah, Abah membebel sambil pedepap Ateh kena seliang sebab menangis.. huhuhu.. Nasib Kak Sue selalu baik sebab memang jarang kena pukul dengan Abah. Kesian Ateh.. huhuhu

Malam tu, Mak ada juga membebel.. sebab tu kalau orang tua larang jangan degil. Mak memang dah rasa tak sedap hati masa Kak Sue cakap nak ke rumah Opah tu. Dah kata tak payah pergi, tapi biasa lah kan, degil.. haaa.. ambik! Baru tau erti penyesalan.. Nasib tak jadi apa-apa. Kak Sue rasa mengeletar seluruh badan dan tak inhat malam tu macam mana kami adik beradik tertidur..

Bila kami sembang balik pasal cerita malam tu, Ateh kata sebenarnya Ateh nampak lembaga putih berbungkus berdiri tegak kat tepi pokok pisang. Mak hai, kalau Kak Sue yang nampak mau demam kut sebab Kak Sue nie memang penakut walau minat dan suka cerita seram. Ateh nie memang berani dalam kalangan adik beradik Kak Sue. Member relaks ja esoknya, sampai sekarang Ateh memang berani. Kalau ada apa member relaks ja, penguat semangat kami semua..

Pengajarannya dengan cerita lembaga di pokok pisang nie, jangan bantah cakap orang tua. Kalau orang tua larang tu, adalah sebabnya. Bila kita bantah tu yang jadi macam-macam. Kak Sue memang kalau nak kemana-mana kalau Mak larang macam takut dah nak bantah walaupun sebenarnya ada juga membantah.. huhuhu.. Nasib lah Allah sentiasa lindung Kak Sue, agaknya berkat doa Mak kan.

Semua yang jadi pun semua dengan izin Allah dan pasti ada hikmahya kan. Kita semua makhluk Allah, hanya pada Allah saja kita mohon perlindungan. Setakat nie dulu cerita Kak Sue kali nie, jumpa lagi di cerita yang lain lagi ya.. papai! 



Keep Reading»

Nikmati 18% Pulangan Tunai Sempena Kempen Hari Gaji Shopee

Assalamualaikum, hai semua. Kak Sue nak kongsikan cerita shopping online di Shopee lagi kali nie. Shopee, platform e-Dagang terkemuka di Asia Tenggara dan Taiwan akan melancarkan Kempen Hari Gaji dari 26 hingga 28 Februari 2018 - satu inisiatif yang didorong oleh tabiat membeli-belah pengguna dalam tempoh penerimaan gaji. 

Pengguna Shopee boleh menikmati pelbagai tawaran hebat dan potongan harga sepanjang kempen ini, termasuk pulangan tunai sebanyak 18% berbentuk syilling Shopee atas produk promosi. Bagi setiap pembelian RM1, pengguna akan menerima 18 syiling Shopee yang memberikan lebih ganjaran dan penjimatan.

Nikmati 18% Pulangan Tunai Sempena Kempen Hari Gaji Shopee
Nikmati 18% Pulangan Tunai Sempena Kempen Hari Gaji Shopee

Nikmati 18% Pulangan Tunai Sempena Kempen Hari Gaji Shopee Dari 26 Hingga 28 Febuari 2018

Tahun lepas, kami mendapati purata peningkatan sebanyak 25% dalam bentuk jumlah transaksi sepanjang tempih penerimaan gaji iaitu dari tarikh 25 hingga 31 setiap bulan. Aliran ini mendorong kami untuk melancarkan Kempen Hari Gaji dan skema pulangan tunai 18% yang membolehkan pengguna setia kami berjimat semasa waktu kemuncak aktiviti membeli belah", kata Ian Ho, Pengarah Urusan Serantau Shopee

Pada masa yang sama, aktiviti membeli-belah ini menunjukkan peningkatan semasa waktu makan tengah hari dan selepas makan malam dengan rekod trafik tertinghi antara pukul 12.00 tengah hari hingga pukul 1.00 tengah hari dan dari pukul 8.00 malam hingga 9.00 malam. Bagi menyelesaikan pembelian mereka, pembayaran berbentuk pemindahan wang secara dalam talian merupakan cara pembayaran paling popular, diikuti oleh pembanyaran menggunakan kad kredit dan debit dan seteruanya, pemindahan bank

Berikut merupakan kategori popular sepanjang tempoh penerimaan

Mobil & Gajet
Sarung & Pelindung, Audio, Bank Kuasa & Bateri

Kesihatan & Kecantikan
Produk Kecantikan Kulit, Makanan Tambahan, Berus & Peralatan Solek

Permainan, Kanak-kanak & Bayi
Fesyen Kanak-kanak; Permainan & Pendidikan; Perkakas untuk Makan & Penyusuan 

Pakaian Wanita
Baju, Pakaian Dalam & Pakaian Tidur, Gaun 

Perabot & Perhiasan Rumah
Hiasan Dalaman, Tempat Menyimpan untuk Dapur, Kelengkapan Bilik Tidur

Shopee akan memulakan keraian sempena hari penerimaan gaji ini dengan jualan pra-kempen bermula dari 21 Februari yang membariskan tawaran eksklusif daripada jenama terkemuka seperti Elianto, Pro Shop, Reckitt Benckiser dan banyak lagi.

Nikmati 18% Pulangan Tunai Sempena Kempen Hari Gaji Shopee
Nikmati 18% Pulangan Tunai Sempena Kempen Hari Gaji Shopee
Sepanjang 3 hari kemuncak kempen (26 hingga 28 Februari) ini, pengguna boleh menikmati tawaran hebat atas lebih 5,000 produk dari kategori terpilih termasuklah Mobil & Gajet; Kesihatan & Kecantikan; Permainan, Kanak-kanak & Bayi; Perabot & Perhiasan Rumah; Perkakas Rumah; Barang Runcit & Haiwan Peliharaan; Fesyen Wanita dan Fesyen Lelaki. 

Shopee turut bekerjasama dengan jenama seperti L’Oreal, Nestle, Big Pharmacy, Bagstation, XES Shoes dan Vivo untuk memberikan penjimatan berganda untuk pengguna tegar Shopee di seluruh Malaysia. Pada masa yang sama, Jualan Murah Shocking Sale akan digandakan hingga 5 kali sehari sepanjang tempoh kempen yang menawarkan pelbagai produk kegemaran ramai pada harga yang amat rendah bagi tempoh terhad, hingga kehabisan stok.

Nikmati 18% Pulangan Tunai Sempena Kempen Hari Gaji Shopee
Nikmati 18% Pulangan Tunai Sempena Kempen Hari Gaji Shopee
Sepanjang kempen ini, Shopee turut melancarkan permainan Facebook Live: Edisi Hari Gaji pada 26 Februari pada pukul 2.00 petang yang membolehkan pengguna memenangi syiling Shopee dan hadiah utama berupa telefon bimbit Samsung Galaxy Note 8 bernilai RM3,999. Bagi menambahkan lagi keriangan kali ini, pengguna juga boleh menyertai Jualan Lelong Mobil Hari Gaji di shopee_mamak pada aplikasi Shopee sepanjang kempen dan berpeluang memenangi hadiah bernilai lebih RM4,000 termasuk sebuah Nubia M2 Lite, sebuah OPPO F5 dan sebuah Penyedut Hampagas Dyson. 

Untuk maklumat lanjut, layari www.shopee.com.my Muat turun aplikasi Shopee secara PERCUMA menerusi App Store atau Google Play. 

Keep Reading»

Perbaiki Niat Kita Hari Ini

Assalamualaikum, hai semua! Kali nie Kak Sue nak kongsi kata-kata nasihat atau panduan dari group family Abah Kak Sue lagi. Kali nie tajuk Perbaiki Niat Kita Hari Ini. Semoga dengan perkongsian nie, kita semua dapat perbaiki niat kita hari ini, untuk masa hadapan yang lebih baik. InsyaAllah..

Perbaiki Niat Kita Hari Ini
Perbaiki Niat Kita Hari Ini

Perbaiki Niat Kita Hari Ini

"Setiap kali engkau memperbaiki niatmu, maka Allah akan memperbaiki keadaanmu. Dan setiap kali engkau mengharapkan kebaikan untuk orang lain, engkau akan mendapatkan kebaikan dari arah yang tidak kamu sangka..

Dan saat kita hidup untuk membahagiakan orang lain, Allah akan memberi kita rezeki berupa orang lain yang akan membahagiakan kita..

Maka berusahalah untuk memberi bukan menerima, kerana setiap kali engkau memberi, maka engkau akan menerima tanpa meminya sekalipun!"

*Syaikh Shalih Awadh Al Mughamisi

Semoga perkongsian ringkas dari Kak Sue nie memberi manfaat dan membuka hati kita semua perbaiki niat kita hari ini, seterusnya perbaiki diri kita agar lebih baik dari sebelumnya.

Terima kasih juga untuk Pak Zul, bapa saudara Kak Sue yang tak jemu-jemu berkongsi kata nasihat dan tips untuk keluarga Abah Kak Sue. Dengan perkongsian yang baik nie, Kak Sue doakan untuk beliau dan juga hamba Allah yang berkongsi kata-kata nie pahala yang berterusan selamanya.. aamiin ya rabb..






Keep Reading»

Glow Gelenggang Bantu Legakan Gatal dan Sakit Kulit

Assalamualaikum, hai semua! Kak Sue kan masa sekolah dan masa dalam pantang kat Kakak habis naik panau kat tangan dan leher. Tak pasti pulak macam mana boleh ada panau tu tau. Jenuh juga nak hilangkan, pakai ubat pun sampai terbakar kulit Kak Sue. Sekarang nie senang dah, sebab ada Glow Gelenggang bantu legakan gatal dan sakit kulit. Haa.. bukan setakat boleh hilangkan panau tapi Glow Gelenggang bantu legakan gatal dan sakit kulit yang lain juga..

Glow Gelenggang Bantu Legakan Gatal dan Sakit Kulit
Glow Gelenggang Bantu Legakan Gatal dan Sakit Kulit

Glow Gelenggang Bantu Legakan Gatal Dan Sakit Kulit

Sebelum Kak Sue kongsi dengan korang bahan apa yang ada dalam set Glow Gelenggang yang dapat membantu legakan gatal dan sakit kulit nie, Kak Sue nak kongsi bahan utama dalam set nie. Tentu-tentu lah daun gelenggag kan. Daun gelenggang nie bertindak sebagai anti bakteria dan anti kulat tau.

Glow Gelenggang Bantu Legakan Gatal dan Sakit Kulit
Glow Gelenggang Bantu Legakan Gatal dan Sakit Kulit
Gelenggang nie adalah pokok dalam keluarga Cassia. Sejenis pokok renek yang senang kita nak jumpa dipinggir jalan dan belukar juga boleh mencapai ketinggian antara 6 hingga 25 kaki. Gelenggang juga adalah pokok ubatan dan pada masa yang sama dalam sub keluarga Caesalpinioidae, haa.. berbelit nak baca kan.. ehehe.. Selain dari daun gelenggang nie ada lima lagi bahan semulajadi yang bagus untuk kulit kita. Jom Kak Sue kongsikan kan lagi ya..

Lima Bahan Semulajadi Yang Ada Dalam Glow Gelenggang

Habbatussauda
Bertindak untuk mengurangi radang dan mempercepatkan proses luka luar

Minyak Argan
Menjadikan kulit lebih halua dan licin serta menyerap dengan baik ke dalam kulit

Minyak Zaitun
Bertindak sebagai pelembap yang kekal lama pada kulit

Susu Kambing
Berfungsi untuk mencerah, melembut, melembap dan mencegah kulit dari menjadi kasar, kering dan kusam

Crystal Menthol
Bersifat antiseptik yang membantutkan pertumbuhan bakteria serta mempunyai kesan dingin bagi memberi kelegaan pada kulit

Set Glow Gelenggang

Glow Gelenggang nie ada dua item tau, satu sabun herba organik dan satu lagi minyak herba organik. Tak macam produk lain Glow Gelenggang nie diperbuat 100% bahan semulajadi terpilih tau. Ianya homemade, paling banyak bahan aktif, lima kali lebih berkesan, selamat dan mudah digunakan oleh semua jantina dan peringkat umur. Menarik kan, boleh guna untuk satu keluarga lagi. 

Minyak Organik Herba Glow Geleggang

Glow Gelenggang Bantu Legakan Gatal dan Sakit Kulit
Glow Gelenggang Bantu Legakan Gatal dan Sakit Kulit
Mengandungi habbatus sauda, minyak zaitun, minyak argan, susu kambing dan crystal menthol.

Minyak nie adalah minyak homemade, tak ada bahan kimia merbahaya dan ada banyak positif feedback tau. Kak Sue dan Abang anak teruna Kak Sue memang guna minyak nie sebelum tidur kat muka, sebab muka Kak Sue kering sangat. Dalam masa tiga hari macam tu, Kak Sue nampak kulit muka sedikit lembab dan pori-pori muka mengecil tau. Abang pula sebab ada naik panau sikit kat pipi dia kan..

Harga Minyak Organik Herba nie 30ml - 1 botol RM47

Cara simpan pula, simpan ditempat kering dan tak panas untuk elakkan ketidaberkesanan minyak organik herba nie.

Sabun Herba Organik Glow Gelenggang

Glow Gelenggang Bantu Legakan Gatal dan Sakit Kulit
Glow Gelenggang Bantu Legakan Gatal dan Sakit Kulit
Sabun nie wangi sangat tau korang, macam bau coco butter ja. Sabun herba nie seelok-eloknya dipakai sebelum menggunakan Minyak Organik Herba Glow Gelenggang

Sabun herba nie sesuai untuk masalah gatal, eczema, bisul, kurap, panau, resdung dan kudia buta.

Sabun nie tak payah nak potong-potong tau, sebab sabun nie tak mudah cair, tak mudah putih dan tak mudah lembik. Teksturnya bersifar skrub, best ja bila buat mandi dan gosokkan dibadan.

Untuk keberkesanan yang optimum, sabun nie hendaklah di pakai dua kali sehai sebelum memakai minyak organik herba tu tau. Dah siap pakai simpan sabun ditempat kering.

Glow Gelenggang Bantu Legakan Gatal dan Sakit Kulit
Glow Gelenggang Bantu Legakan Gatal dan Sakit Kulit
Harga Sabun Herba 50gm
1 ketul RM47
2 ketul RM70
4 ketul RM140 + free 1 ketul

Harga Set Sabun Herba dan Minyak Organik Herba
1 set RM70
2 set RM140 + free 1 sabun herba
Free post + free gift

Berita baik untuk korang pembaca blog Kak Sue, korang boleh dapatkan DISKAUN RM10 bagi pembelian produk Glow Gelenggang dengan memasukkan KOD DISKAUN KSUE10 semasa order nanti ya..

Glow Gelenggang Bantu Legakan Gatal dan Sakit Kulit
Glow Gelenggang Bantu Legakan Gatal dan Sakit Kulit
Untuk lebih detail atau yang berminat dengan produk nie macam biasa Kak Sue kongsikan kat bawah nie ya..

Website

Fb Page

Whatapps
014-544 5951






Keep Reading»

Syurga Kak Sue

Assalamualaikum, hai semua. Dalam kehidupan kita sehari-hari mesti ada pahit manis kan. Macam tu juga lah alam perkahwinan. Akan datang berbagai ujian nak uji kemampuan sabar dalam diri kita. Kak Sue bersyukur ditemukan jodoh dengan Abang Man, Syurga Kak Sue.  Sentiasa terima apa adanya tentang Kak Sue. Sekarang nie bila dah jadi isteri, Syurga Kak Sue adalah Abang Man, wajib taat selagi tak melanggar hukum syarak. Walaupun sebenarnya kadang ada juga lah ingkarnya.. ehehe..

Syurga Kak Sue
Syurga Kak Sue

Syurga Kak Sue

Sebenarnya Kak Sue nak kongsi kata-kata menarik nie khas untuk Syurga Kak Sue, Abang Man.. Lupa ambil kat mana, tapi semoga yang berkongsi kata-kata nie Allah berikan kebahagian untuk beliau dunia dan akhirat. Kadang kita selalu terlepas pandang kan benda-benda macam nie. Jadi Kak Sue kongsikan kat sini, bila Kak Sue tak ada nanti boleh lah jadi panduan untuk anak-anak Kak Sue dan juga luahan hati untuk Abang Man tersayang.. chewah!

Suami.. lelaki itu yang kita kasihi, yang kita cintai. Insan yang paling tahu susuk tubuh kita, yang paling tahu buruk kerenah kita. Namun seringkali memilih untuk menerima seadanya. Dia milik Ilahi, dia akan pergi satu hari nanti..

Syurga Kak Sue
Syurga Kak Sue
Adakah saat itu kita akan tersenyum mengenang kebahagian kita mengharungi susah payah dengannya atau menangis mengenang kegagalan kita memanfaatkan masa-masa yang ada.. Hargai lah seorang insan bernama suami. Biar siapa pun mereka, terima seadanya. Mereka lubuk pahala kita.. setiap masa...

Semoga perkongsian ringkas Kak Sue nie beri manfaat untuk semua ya. Istimewa untuk Abang Man.. Me, love you so much Abang, terima kasih atas segalanya tau. Semoga kita bertemu di Syurga Allah nanti, aamiin ya rabb..

Keep Reading»

Carian Dalam Talian Di Platform Shopee Meningkat Sebanyak 32% Sempena Perayaan Tahun Baharu Cina

Assalamualaikum, hai semua! Sempena perayaan Tahun Baharu Cina akan datang ini dan trend e-Dagang yang semakin popular di Malaysia, Shopee; platform e-Dagang terkemuka di Asia Tenggara dan Taiwan, telah menyaksikan peningkatan sebanyak 32% dalam jumlah carian produk di Shopee dalam kalangan rakyat Malaysia sepanjang tempoh perayaan ini. Sejak pelancaran Kempen Wang Bersama Shopee pada 15 Januari yang menawarkan potongan harga sehingga 90% dan hadiah kemenangan berjumlah lebih daripada RM1 juta, semakin ramai rakyat Malaysia memilih untuk membeli-belah di Shopee dalam membuat persiapan sempena Tahun Baharu Cina.

Aktiviti membeli-belah selalunya meningkat semasa musim perayaan, dan Tahun Baharu Cina tidak ketinggalan. tahun ini, kami menyedari lonjakan dalam bilangan carian dalam talian di Shopee apabila kita menghampiri Tahun Baharu Cina, yang menunjukkan peningkatan trend pengguna yang memilih untuk membeli-belah secara dalam talian bagi musim perayaan. Inu petanda baik yang sejajar dengan inisiatif kerajaan untuk memacu sektor e-Dagang di Malaysia. Shopee menyediakan platform yang pantas, mudah dan selamat untuk membeli belah dan dengan insentif Penghabtaran Percuma ke Seluruh Malaysia dan Komisyen Sifar (0), rakyat Malaysia boleh menikmati aktiviti beli-belah di Shopee yang mudah dan menjimatkan," kata Ian Ho, Pengarah Urusan Serantau Shopee

Carian paling popular sempena Tahun Baharu Cina bagi tahun 2018 adalah bagi kategori berikut : Pakaian Wanita, Mobile & Gajet, Permaian, Kanak-kanak dan bayi, Kasut Wanita dan Beg Wanita

Kategori Carian Tertinggi Di Shopee Menggunakan Kata Kunci


Carian Dalam Talian Di Platform Shopee Meningkat Sebanyak 32% Sempena Perayaan Tahun Baru Cina
Carian Dalam Talian Di Platform Shopee Meningkat Sebanyak 32% Sempena Perayaan Tahun Baharu Cina

1. Pakaian Wanita
Blaus, Jeans, Gaun Panjang, Gaun Pendek, Cheongsam

2. Mobil & Gajet
iphone, Samsung, Jam Pintar, Xiaomi

3. Permainan, Kanak-kanak dan Bayi
Pakaian Budak Perempuan, Pakaian Budak Lelaki, Pakaian Bayi, Tommee Tippee

4. Kasut Wanita
Kasut, Kasut Sukan, Kasut Jenis Wedges, Sandal

5. Beg Wanita
Beg Sangkut, Beg, Dompet, Beg Galas

Pembelian paling popular dalam kalangan rakyat Malaysia sepanjang musim perayaan ini

Kategori dan produk paling popular terjual di Shopee ialah :

Carian Dalam Talian Di Platform Shopee Meningkat Sebanyak 32℅ Sempena Perayaan Tahun Baru Cina
Carian Dalam Talian Di Platform Shopee Meningkat Sebanyak 32% Sempena Perayaan Tahun Baharu Cina

1. Kasut Wanita
Kasut Terbuka

2. Permainan, Kanak-kanak & Bayi
Set Pakaian Bayi

3. Perhiasan Rumah
 Set Hadiah Tupperware 

4. Kesihatan & Kecantikan
 Set Solekan Mata Tahun Baharu Cina

5. Runcit & Haiwan Peliharaan
 KitKat Edisi Khas 

Nikmati potongan harga dan promosi hebat atas pelbagai produk sempena Kempen Wang Bersama Shopee yang berlanjutan sehingga 25 Februari. Dengan pilihan lebih daripada 6 juta produk yang ditawarkan oleh lebih 200,000 usahawan di Shopee Malaysia, pelanggan boleh memenuhi keperluan membeli-belah sempena musim perayaan ini. Tambahan lagi, pengguna boleh terus bermain permainan Fortune Ang Pao untuk memenangi Tiket Emas dan hadiah utama berbentuk wang tunai berjumlah RM8,888.

Seterusnya, Shopee akan melancarkan Kempen Hari Gaji daripada 26 hingga 28 Februari yang akan membariskan pelbagai tawaran hebat bagi pelbagai jenama terkemuka termasuklah Jualan Murah Komputer Riba Shopee dengan jenama popular seperti Acer, ASUS, Dell dan Lenovo. 

Muat turun aplikasi Shopee secara PERCUMA menerusi App Store atau Google Play.

#WangWithShopee

Untuk maklumat lanjut, sila layari www.shopee.com.my

Keep Reading»

KFC Golden Egg Crunch Menu Baru Dari KFC

Assalamualaikum, hai semua! Hujung minggu hari tu sempat Kak Sue sekeluarga cuba KFC Golden Egg Crunch menu baru dari KFC. Sebelum nie memang dah teringin nak cuba tapi belum ada kelapangan nak keluar membeli. Kebetulan cuti raya cina hari tu, Adik minta nak makan KFC Golden Egg Crunch menu baru dari KFC tu, lelaju Kak Sue ajak Abang Man keluar tapau..

KFC Golden Egg Crunch Menu Baru Dari KFC
KFC Golden Egg Crunch Menu Baru Dari KFC

KFC Golden Egg Crunch Menu Baru Dari KFC

Kak Sue memang peminat telur masin tau, bila nampak promo kat tv KFC Golden Egg Crunch menu baru dari KFC memang teringin nak cuba. Dari sehari ke sehari nak ajak Abang Man keluar ke Country Home nak tapau. Kira situ cawangan paling dekat dengan kawasan perumahan Kak Sue. Bila cuti panjang hari tu, Adik pula ada kat rumah kan, apa lagi terus keluar tapau untuk makan tengahari lah jawabnya. Nak makan situ biasa lah, Kakak dan Abang tak nak ikut keluar sekali..

KFC Golden Egg Crunch Menu Baru Dari KFC
KFC Golden Egg Crunch Menu Baru Dari KFC
KFC Golden Egg Crunch nie, ayam goreng yang disalut rempah dan telur masin. Dalam set nie ada beberapa pilihan macam set biasa juga. Pilihan snack plate atau dinner plate, kentang putar dan sayur. Pilihan air dalam set nie, air Sarsi, tapi boleh ja nak tukar air lain macam Adik hari tu tukar Ice Lemon Tea cuma kena tambah duit sikit lah. Hari tu Kak Sue order dua set KFC Golden Egg Crunch, satu set biasa spicy dinner plate dan Chezzy Potato..

KFC Golden Egg Crunch Menu Baru Dari KFC
KFC Golden Egg Crunch Menu Baru Dari KFC
KFC Golden Egg Crunch Menu Baru Dari KFC
KFC Golden Egg Crunch Menu Baru Dari KFC
Kalau ikut selera Kak Sue, KFC Golden Egg Crunch nie boleh tahan juga rasanya sebab Kak Sue memang suka telur masin. Adik pun suka juga, tiga ketul Adik makan hari tu. Seronok lah tu dah dapat rasa menu terbaru dari KFC. Kalau korang pun peminat telur masin Kak Sue cadangkan korang cuba menu nie nanti tau. Satu set hanya RM14.50 aja korang, tapi belum gst rasanya.. ehehe..  Selamat mencuba nanti ya, papai!

Keep Reading»

Life Is Beautiful 9th Years Giveaway

Assalamualaikum, hai semua! Hujung minggu macam nie buat entri santai atau join giveway ajalah Kak Sue. Tadi jalan-jalan blog kawan blogger rasa nak join Life Is Beautiful 9th Years Giveaway sempena 9 tahun blog Mummy Ayu. Macam menarik pula kan. Jom kita sama-sama support Life Is Beautiful 9th Years Giveaway Mummy Ayu nie jom..

Life Is Beautiful 9th Giveaway
Life Is Beautiful 9th Years Giveaway - Klik Banner untuk join

Life Is Beautiful 9th Years Giveaway

Syarat-syarat nak join Life Is Beautiful 9th Years Giveaway nie simple ja korang. Jom tengok syaratnya jom

1. Terbuka untuk semua pembaca blog Mummy Ayu tak kira la... follower or tidak. Datang jengah kat sinu, baca.. ok dah leh join.. kalau nak join la

2. Buat 1 entry pasal giveaway ni.. Link balik ke blog Mummy Ayu dalam entry tu.. Boleh komen apa-apa pun pasal blog Mummy Ayu, best ke.. boring ke.. apa-apa lah!!

3. Tinggalkan link entry kat blog you all tu.. kat ruangan komen entry nie, siap!

Pemenang akan dipilih by my hero & princess.. Ian & Iris

Giveaway nie akan berlangsung dari 7 Feb - 21 Feb 2018 ( 2 weeks )

Komen Kak Sue tentang Blog Mummy Ayu
Sebenarnya tak tau nak komen apa sebab rasa macam baru dua kali kut singgah. Tak apa, lepas nie boleh lah kerap singgah dan tambah kawan blogger baru kan. Good luck untuk semua yang join ya..




Keep Reading»

Deko Rumah Bersama Kaison

Assalamualaikum, hai semua! Kali nie Kak Sue nak kongsi pasal rumah pula. Mesti ada antara korang yang singgah blog Kak Sue nie minat dan suka hias rumah kan. Tu yang Kak Sue nak kongsi pengalaman Kak Sue Deko Rumah Bersama Kaison. Mesti korang tau dan pernah ke sini kan, kalau ke sini Kak Sue memang rambang mata sekejap. Memang akan ambil masa yang lama membelek dari satu tempat ke satu tempat. Memang banyak pilihan kat sini tau, sebab tu Kak Sue memang teruja deko rumah bersama Kaison nie..

Deko Rumah Bersama Kaison
Deko Rumah Bersama Kaison

Deko Rumah Bersama Kaison

Apa yang menarik deko rumah bersama Kaison nie kan, boleh dikatakan hampir semua pilihan deko rumah ada disini. Dari langsir, kusyen, cadar, barang hiasan dan macam-macam lagi. Paling hot kat sini adalah wallpapernya. Rata-rata yang datang mesti nak cari wallpaper sebab banyak pilihan dan harga pun sangat berpatutan. Kak Sue kalau ke sini walau tak beli wallpaper tetap akan datang cuci mata nak tengok ada tak design baru..

Deko Rumah Bersama Kaison
Deko Rumah Bersama Kaison
Kak Sue mula kenal Kaison beberapa tahun lepas. Memula Kak Sue deko ruang tamu dengan wallpaper corak bunga kecil ala Inggeris. Bilik Kak Sue dan anak-anak pun Kak Sue deko wallpaper. Nampak menarik dan ceria sikit kan bilik kita, tempat kita tidur dan berehat. Haruslah kena cantik dan kemas sentiasa. Deko pun masih kekal lagi macam tu, ingat nak tukar tahun nie..

Deko Rumah Bersama Kaison
Deko Rumah Bersama Kaison
Tahun lepas Kak Sue tukar wallpaper baru kat ruang tamu, jemu dengan corak yang sama. Lepas tu Kak Sue pelan-pelan deko bahagian dapur juga. Surirumah macam Kak Sue nie, nak kena ubah cara deko kat rumah sebab tak nak jemu dengan suasana yang sama ja kan. Kak Sue ada juga beli barang deko yang lain dari Kaison nak menambah menarikkan lagi suasana..

Deko Rumah Bersama Kaison
Deko Rumah Bersama Kaison
Korang yang nak deko rumah, boleh la singgah ke Kaison tau. Kak Sue jamin korang puashati sebab kat sana memang banyak pilihan untuk deko rumah. Harga pun sangat berpatutan. Sekarang nie Kak Sue tak payah susah-susah lagi nak ke PJ, sebab di Melawati Mall pun dah ada Kaison. Memang kerap juga sekarang Kak Sue ke sana, selain cari bahan deko rumah, kadang tu cari props untuk ambil gambar. Banyak pilihan kat sini tau. Sekian dulu entri deko rumah kali nie, jumpa lagi next entri, papai!

Baca juga di Deko-Deko Lagi



Keep Reading»

Pilihan Surah Yang Baik Untuk Kita Amalkan

Assalamualaikum, hai semua! Kali nie Kak Sue nak kongsi Pilihan Surah Yang Baik Untuk Kita Amalkan. Perkongsian yang nie pun Kak Sue dapat dari group whatapps family Abah Kak Sue. Selalunya Pak Zul, bapa sedara Kak Sue rajin kongsikan nasihat, tips dan petua yang bagus kat group tu. Dapat lah kami semua kat dalam tu serba sikit ilmu dan tips untuk panduan kan. Jom kita tengok dan sama-sama cuba istiqomah dengan pilihan surah yang baik untuk kita amalkan..

Pilihan Surah Yang Baik Untuk Kita Amalkan
Pilihan Surah Yang Baik Untuk Kita Amalkan

Pilihan Surah Yang Baik Untuk Kita Amalkan

Sebenarnya antara pilihan surah yang baik untuk kita amalkan, memang ada yang kita akan baca setiap hari dalam solat kita pun. Cuma bila kita duduk sesaja, ada masa lapang atau sambil tunggu masuk waktu solat boleh la kita baca pilihan surah yang akan Kak Sue kongsikan nanti. Nak baca selepas solat atau sebelum tidur pun boleh. Jadi tanpa buat masa jom kita tengok surah-surahnya jom..

1. Surah Al Fatihah untuk melindungi anda dari kemurkaan Allah

2. Surah Yaasin untuk melindungi kita dari kehausan pada hari pengadilan

3. Surah Waaqi'ah untuk melindungi kita dari kefakiran dan kelaparan

4. Sural Al Mulk untuk melindungi kita dari azab kubur

5. Surah Al Kautsar untuk melindungi kita dari kejahatan musuh

6. Surah Al Kaafiruun untuk melindungi kita dari kekafiran pada saat ajal menjemput kita

7. Surah Al Ikhlaas untuk melindungi kita dari kemunafikan

8. Surah Al Falaq untuk melindungi kita dari merbahaya

9. Surah An Naas untuk melindungi kita dari fikiran jahat

Haa.. nie antara pilihan surah yang baik untuk kita amalkan dan ada banyak lagi pilihan surah yang lain sebenarnya. Semoga dengan perkongsian Kak Sue nie membuka hati kita semua untuk amalkan dalam hidup kita sehari-hari. Untuk Pak Zul dan hamba Allah yang berkongsi perkongsian yang sangat baik nie semoga pahala terus berpanjangan selamanya untuk mereka, aamiin ya rabb.. Semoga bermanfaat untuk semua ya..



Keep Reading»

Kelas PhotoFon Suhana Supian

Assalamualaikum, hai semua! Kak Sue memang suka dan minat ambik gambar. Selalunya Kak Sue main bantai ja ambil gambar, tak ada guna teknik tertentu pun. Nasib ada kenal kawan yang pandai teknik ambil dan edit gambar. Tu yang Kak Sue nak ajak korang join Kelas Photofon Suhana Supian, sebab Kak Sue pun ingat nak join juga nanti. Sebenarnya dah lama dah nak join kelas photofon Suhana Supian nie, tapi belum ada kelapangan lagi, tapi jangan risau sebab Sue ada buat kelas secara online juga sekarang nie tau. Pada yang tak boleh datang ke kelas, boleh ja join online kelas..

Kelas Photofon Suhana Supian
Kelas Photofon Suhana Supian

Jom Join Kelas Photofon Suhana Supian

Sebenarnya Kak Sue kenal Suhana nie dah lama, masa zaman gila main Farmville lagi, hehehe.. Masa tu macam Kak Sue cakap tadi, ambil gambar main bantai ja. Janji siap sudah, cuma semenjak dua menjak nie dan aktif semula berblog baru lah Kak Sue agak cerewet sikit bila nak ambil gambar. Kalau ambil gambar memang ambik masa yang lama, kadang naik letih nak gambar yang betul-betul puashati walaupun kadang masih rasa tak puashati.. Ehehe..

Kelas Photofon Suhana Supian
Kelas Photofon Suhana Supian - Gambar kredit to Suhana Supian
Gambar yang Kak Sue ambil kebanyakan gambar makanan, tapi ada ja ambil gambar selain dari tu juga. Kadang tu mana yang menarik pada mata, Kak Sue ambil ja buat koleksi dan nanti Kak Sue akan edit guna aplikasi Snapseed. Kalau korang ada baca entri photofon Kak Sue sebelum nie Kak Sue ada kongsikan cara-cara basic nak edit gambar guna snapseed. Bila guna snapseed gambar nampak lebih menarik lah sikit, cuma masih belum betul lagi teknik Kak Sue.. Tu yang nak kena belajar lagi tu..
Kelas Photofon Suhana Supian
Kelas Photofon Suhana Supian - Gambar Kredit to Suhana Supian
Korang yang sama minat dengan Kak Sue boleh la join kelas photofon Sue nie tau. Yuran pun sangat berbaloi, rasanya tak dapat kat tempat lain. Nak personal kelas pun boleh, nak ramai-ramai atau online kelas pun boleh. Nanti Sue akan ajar langkah-langkah cara ambil gambar, posisi dan edit gambar. Pada yang berminat nak mencuba korang boleh pm Sue di facebook Suhana Supian ya. Korang boleh juga nak intai-intai dulu album photofon kat facebook Sue tu, semua cantik-cantik tau. Kak Sue yakin korang mesti puashati. Tak rugi pun kita belajar ilmu baru, kan? Jumpa lagi nanti, papai!



Keep Reading»

Resepi Kek Butter Mudah Dengan Periuk AMC

Assalamualaikum, hai semua. Kali nie Kak Sue nak kongsi Resepi Kek Butter Mudah dengan periuk AMC, kan Kak Sue pernah janji nak kongsi resepi kat sini. Senang sangat korang sambil masak boleh buat kerja lain dan tak ambik masa yang lama pun nak siap masak kek tu tau. Bahan dan cara nak buat pun mudah aja korang. Jadi jom kita tengok resepi Kek Butter Mudah dengan periuk AMC jom..

Resepi Kek Butter Mudah Dengan Periuk AMC
Resepi Kek Butter Mudah Dengan Periuk AMC

Resepi Kek Butter Mudah Dengan Periuk AMC

Sebenarnya resepi Kek Butter nie Kak Sue dapat dari pihak AMC masa Kak Sue pergi masak-masak kat sana. Bahan dalam resepi Kek Butter mudah dengan periuk AMC nie pun tak banyak, empat bahan aja pun. Cuma Kak Sue ada tambah susu segar nak bagi moist sikit. Kalau korang tak suka kek jenis moist, tak payah letak susu pun boleh ja. Kita yang buat dia kan. Okay jom kita tengok resepinya jom..

Resepi Kek Butter Mudah Dengan Periuk AMC
Resepi Kek Butter Mudah Dengan Periuk AMC

Kek Butter Mudah AMC

Bahan-bahan : 
1/2 buttercup
3 biji telur
1 mangkuk tepung kek 
1/2 mangkuk gula kastor
1 sudu kecil esen vanila - Kak Sue tambah sendiri
Sedikit serbuk koko
* Mangkuk size sederhana kecil

Cara-cara :
Pukul gula dan butter sehingga kembang
Kemudian masukkan telur, satu persatu
Masukkan esen vanila
Akhir sekali masukkan tepung, gaul rata
Kalau nak buat corak marble, bahagikan adunan kepada dua bahagian
Satu adunan warna asal dan satu lagi masukkan serbuk koko
Kemudian masukkan adunan kek tadi secara berselang seli
Sedia untuk membakar

Cara Masak Dengan Periuk AMC
Kak Sue kongsikan ya step by step ringkas dan mudah cara masak Kek Butter dengan periuk AMC nia ya..

Resepi Kek Butter Mudah Dengan Periuk AMC
Resepi Kek Butter Mudah Dengan Periuk AMC
1. Dah siap semua adunan kek tadi, tuangkan ke dalam periuk AMC

2. Hidupkan navigenio ke tahap 2 dan tetapkan audioterm ( bluetooth) ke simbol meat, nanti akan ada lampu merah menyala kat tepi dapur

3. Setkan bluetooth tadi lebih kurang 10-15 minit dan tunggu sehingga bunyi bip. Bila dah bunyi bip tadi, matikan bluetooth dan dapur

4. Kemudian alihkan dapur AMC ke atas periuk AMC, setkan dapur kepada 1 line tapi api dapur pada tahap 2 untuk 8 minit lagi. Tunggu sehingga bunyi bip sekali lagi dan kek siap dimasak

Mudah ja sebenarnya, cuma untuk penggunaan pertama kali kita masih tercari-cari cara nak guna semua produk tu kan. Bila dah tau guna memang kita rasa enjoy memasak, sebab senang dan cepat. Selamat mencuba ya korang, tunggu Kak Sue akan kongsikan resepi lain yang mudah, cepat dan sihat dengan AMC lain kali, papai!

Baca juga di Jom Masak Dengan AMC




Keep Reading»

All You Can Eat di Agehan Japanese Restaurant Hotel Grand Bluewave Shah Alam

Assalamualaikum, hai semua! Sebenarnya kan Kak Sue bukan lah peminat atau pengemar makanan Jepun, tapi bila dah cuba menu All You Can Eat di Agehan Japanese Restaurant Hotel Grand Bluewave Shah Alam jadi tersuka la pula. Bukan setakat Teppanyaki, Teriyaki dan Sushi tapi ada macam-macam pilihan makanan yang lain dan boleh makan sepuas hati korang. Memang berbaloi sangat..

All You Can Eat di Agehan Japanese Restaurant Hotel Grand Bluewave Shah Alam
All You Can Eat di Agehan Japanese Restaurant Hotel Grand Bluewave Shah Alam

All You Can Eat di Agehan Japanese Restaurant Hotel Grand Bluewave Shah Alam

Macam Kak Sue bagi tau kat atas tadi menu All You Can Eat di Agehan Japanese Restaurant Hotel Grand Bluewave Shah Alam nie, bukan setakat ada makanan Jepun, tapi lengkap dengan hidangan sampingan lain seperti pilihan salad dan desert. Lagi satu korang jangan risau nak makan kat sini, sebab Hotel Grandbluewave Shah Alam nie adalah Halal Friendy Hotel. Jadi korang tak perlu risau ya, boleh makan dengan tenang.. ehehe..

All You Can Eat di Agehan Japanese Restaurant Hotel Grand Bluewave Shah Alam
All You Can Eat di Agehan Japanese Restaurant Hotel Grand Bluewave Shah Alam
Kak Sue pertama kali ke Restoran Agehan nie, sebab sebelum makan kat bawah je. Masa tu Restoran Agehan tengah renovation. Best juga restoran nie, ada pilihan tempat nak makan. samada nak makan dalam bilik yang tertutup, di bar atau meja luar. Ada surau juga bahagian belakang, jadi tak perlu risau kalau tiba waktu solat. Staff kat sini pun semua amat membantu dan mesra. Memang selesa sangat. Okay sekarang Kak Sue nak ajak korang tengok apa menu yang disediakan dalam menu All You Can Eat nie ya.. Jom!

All You Can Eat di Agehan Japanese Restaurant Hotel Grand Bluewave Shah Alam
All You Can Eat di Agehan Japanese Restaurant Hotel Grand Bluewave Shah Alam

Menu All You Can Eat di Agehan Japanese Restaurant

Antara menu All You Can Eat yang ada di Agehan Japanese Restaurant nie ialah pilihan Sushi, Temaki, Udon (mee), Teriyaki, Makimono dan Teppanyaki. Tak lupa juga hidangan sampingan pilihan salad dan desert.

Pilihan Sushi 
Tobikko Sushi, Chuka Sushi, Tako Sushi, Salmon Sushi, Tuna Sushi, Chuka Idako Sushi dan White Tuna Sushi

Temaki
California Temaki, Ebi Temaki, Tuna Temaki dan Salmon Temaki

All You Can Eat di Agehan Japanese Restaurant Hotel Grand Bluewave Shah Alam
All You Can Eat di Agehan Japanese Restaurant Hotel Grand Bluewave Shah Alam
Pilihan Udon (mee)
Kake Udon, Tsukimi Udon, Tanuki Udon dan Salmon Temaki

Teriyaki
Tori Tetiyaki, Saba Tetiyaki

All You Can Eat di Agehan Japanese Restaurant Hotel Grand Bluewave Shah Alam
All You Can Eat di Agehan Japanese Restaurant Hotel Grand Bluewave Shah Alam
All You Can Eat di Agehan Japanese Restaurant Hotel Grand Bluewave Shah Alam
All You Can Eat di Agehan Japanese Restaurant Hotel Grand Bluewave Shah Alam
Makimino
Futo Maki, Tuna Mayo, Kani Maki, Kappa Maki, Salmon Maki

Teppanyaki
Daging lembu, Sotong, Sosej Ayam, Chicken Tight dan sayuran

All You Can Eat di Agehan Japanese Restaurant Hotel Grand Bluewave Shah Alam
All You Can Eat di Agehan Japanese Restaurant Hotel Grand Bluewave Shah Alam
All You Can Eat di Agehan Japanese Restaurant Hotel Grand Bluewave Shah Alam
All You Can Eat di Agehan Japanese Restaurant Hotel Grand Bluewave Shah Alam


Pilihan Salad & Desert

All You Can Eat di Agehan Japanese Restaurant Hotel Grand Bluewave Shah Alam
All You Can Eat di Agehan Japanese Restaurant Hotel Grand Bluewave Shah Alam
All You Can Eat di Agehan Japanese Restaurant Hotel Grand Bluewave Shah Alam
All You Can Eat di Agehan Japanese Restaurant Hotel Grand Bluewave Shah Alam
All You Can Eat di Agehan Japanese Restaurant Hotel Grand Bluewave Shah Alam
All You Can Eat di Agehan Japanese Restaurant Hotel Grand Bluewave Shah Alam


Haa.. ada macam-macam pilihan kan, bagi peminat atau yang baru nak mencuba makanan Jepun korang kena datang sini tau. Memang puashati sangat dengan pilihan makanan dan harga pun berpatutan. Boleh makan sampai kenyang. Macam biasa Kak Sue kongsikan detail kat bawah nie nanti ya, selamat mencuba korang!

Hotel Grand Bluewave Shah Alam

Harga
Dewasa RM78.00nett
Kanak-kanak (4-11 tahun) RM45.00nett

Tarikh
Jumaat & Sabtu (Diner)

Masa
6.30pm - 10.30pm

No Tel
03 - 5511 8811 ext 2723 / 2724

Email
info@bluewavehotels.com

Alamat
Agehan Japanese Restaurant, Level 1A
Persiaran Perbandaran, 
Seksyen 14,
40000 Shah Alam, 
Selangor



Keep Reading»

Jom Audit Diri Kita

Assalamualaikum, hai semua. Kali nie Kak Sue nak kongsi entri santai lagi. Nak kongsi nasihat atau kata-kata dari Dr Prof Muhaya. Kak Sue memang suka baca perkongsian dari beliau, memang beri motivasi dan panduan pada kita tau. Korang boleh ja, follow beliau kat media sosial. Banyak perkongsian yang bagus-bagus. Jom kita audit diri kita dengan perkara yang baik dan memberi manfaat kepada orang lain..

Jom Audit Diri Kita
Jom Audit Diri Kita

Jom Audit Diri Kita

"Mereka yang tinggi harga diri suka menghargai. Jika harga diri rendah, akan suka merendahkan orang lain dan mencari silap orang dan situasi. Jom audit diri kita" .. Petikan dari Prof Dr Muhaya

Kak Sue suka baca perkongsian kat atas nie, sebab kadang memang kena dengan situasi Kak Sue. Sebenarnya kata-kata kat atas nie Kak Sue copy dari memori facebook. Saja kongsi kat sini, sebagai ingatan buat diri Kak Sue dan kita semua. Biasalah kita sebagai manusia biasa nie, mana tak pernah buat silap..

Kadang kita susah sangat nak menghargai orang lain kan, malah suka merendahkan orang lain. Tak cukup dengan tu, cari salah orang dan situasi untuk kepuasan diri, atau atas rasa sakit hati. Harap kita semua bukan macam nie la ya, kita audit diri kita supaya sentiasa positif dan lebih baik dari sebelumnya. Bila kita berbuat baik, InsyaAllah akan datang perkara yang baik juga. Tapi andai sebaliknya, anggap lah ada hikmah atas ujian dariNya. Semoga bermanfaat untuk semua ya, papai!

Keep Reading»

Giveaway : Travel Totebag By Ana Suhana

Assalamualaikum, hai semua. Tadi masuk ke blog Kak Sue ternampak entri latest Giveaway : Travel Totebag By Ana Suhana salah seorang kawan blogger yang Kak Sue selalu singgah ke blog beliau. Macam menarik giveaway dari Ana nie kan, jadi lelaju Kak Sue join dan support kawan blogger kan. Korang pun meh la join sekali, syarat mudah ya amat. Jom kita join jom..

Giveaway : Travel Totebag By Ana Suhana
Giveaway : Travel Totebag By Ana Suhana

Giveaway : Travel Totebag By Ana Suhana

Syarat-syarat yang Ana sediakan mudah sangat korang. Jom kita tengok syarat-syaratnya jom..

SYARAT-SYARAT : 

1. Follow blog www.anasuhana.com

2. Follow IG Ana Suhana di SINI

3. Buat entri bertajuk Giveaway : Travel Totebag by Ana Suhana, upload banner di atas dan backlink ke entri ini

4. Jangan lupa tinggalkan url di bahagian komen entri ini

5. Good luck and all the best to all 😍

HADIAH :

5 orang pemenang akan mendapat sebuah Totebag bertemakan travel (tempat-tempat di dalam atau luar negara) dan sebatang pen perfume.

** Pemilihan pemenang akan di lakukan melalui sistem random.


Keep Reading»
[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di skabdy@yahoo.com


[PENAFIAN] www.shuhaidakabdy.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini. Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri. Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.