Riadah Petang di Sekolah Adik

Assalamualaikum, hai semua! Lama Kak Sue tak kongsi cerita pasal Adik kat sini kan. Petang tadi sempat Kak Sue singgah tengok riadah petang di sekolah Adik. Sebelum nie pun Kak Sue dah pernah kongsikan dah cerita yang sama kan sini. Kali nie nak ulang lagi, saja nak kongsi cerita pasal Adik. Pejam celik dah setahun lebih dah Adik kat sini, cuma masa mula-mula dulu lepas habis riadah petang di sekolah Adik nie, kira Adik dah habis kelas. Sekarang bila dah mula ke tahap yang lain, kelas Adik sampai lewat malam dah..

Riadah Petang di Sekolah Adik
Riadah Petang di Sekolah Adik

Riadah Petang di Sekolah Adik

Biasanya selepas solat asar, anak-anak dibenarkan riadah petang di sekolah Adik nie. Kadang Kak Sue nampak ada ustaz atau warden yang pantau, tapi kalau tak ada, abang-abang senior pun ada bermain sekali. Jadi tak ada lah kita risau kalau ada perkara yang tak dijangkan berlaku kan. Alhamdullilah, sekarang Adik dapat main bola sama-sama dengan pelajar lain, tak macam dulu kalau pelajar-pelajar baru atau yang kecil-kecil nie nak bersaing dengan abang-abang memang dapat tengok bola aja lah. Sekolah Adik kali nie, lain sikit semua orang main sama-sama.. semangat tengok Adik rebut bola tadi. Kemahin seronok Adik..

Riadah Petang di Sekolah Adik
Riadah Petang di Sekolah Adik
Bagus juga ada aktiviti riadah petang macam nie kan, dapat juga keluarkan peluh dan merehatkan minda. Ya lah, seharain memerah otak mengahafal bila ada aktiviti riadah macam nie tak ada lah anak-anak rasa tertekan sangat. Untuk riadah petang nie, pelajar-pelajar diwajibkan pakai t.shirt hitam tapi ada juga yang pakai t.shirt putih tu, ehehe.. Tepat pukul tujuh pelajar kena balik ke asrama untuk bersiap solat maghrib pula. Selepas solat Maghrib sambung menghafal dan baca surah Al Waqiah. Kemudian solat Isyak, lepas tu makan malam dan sambung menghafal lagi. Akhir sekali sebelum habis kelas, ada taklim antara pelajar dan ustaz. Selesai semua, pelajar dibenarkan masuk tidur. Ha.. macam tu lah aktiviti pelajar-pelajar tahfiz serba sedikit yang dapat Kak Sue kongsikan kat sini.. Kut lah ada ibu bapa yang tertanya-tanya kan macam mana aktiviti anak-anak tahfiz..

Riadah Petang di Sekolah Adik
Riadah Petang di Sekolah Adik
Setakat nie Kak Sue rasa agak berpuashati juga dengan jadual belajar Adik, cuma Adik agak keletihan sikit sekarang nie. Tak apa lah nak, letih kejar akhirat tu dihujungnya manis. Ibu doakan Adik dan semua anak-anak di madrasah sentiasa dalam rahmat dan lindungan Allah, diterangkan dan ditenangkan hati, diberi kesihatan yang baik, cemerlang di dunia dan akhirat.. Semoga terus istiqomah ya anak-anak semua, aamiin ya rabb..

Baca juga Selamat Bersekolah Anak-Anak Ibu


Post a Comment

12 Comments

  1. Alhamdulillah adik serasi dekat sek baru ni ye kak. Cuma penat sikit ye. Takpe nak kejar syurga Allah kan. Didoakan semoga adik terus berjaya.

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah..khaty juga ada simpan impian untuk hantar salah seorang anak khaty ke sekolah tahfiz. Semoga berjaya

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah, penat dunia nanti rehat dekat sana. Sejuk perut kak su adik masuk tahfiz

    ReplyDelete
  4. semoga penatnya dia di dunia diberikan ganjaran syurga di sana... amin2.. bertuah akak dan family.. :)

    ReplyDelete
  5. elok aktiviti macam ni baik utk kesihatan kan kak sue

    ReplyDelete
  6. Kalau tgok jadual sekolah anak2 memang kita yg dewasa ni jadi penat kan..kalau kita asyik merungut penat kerja..diorang sebenarnya lagi penat dari kita...betul x kak?

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah, kesian juga tengok anak2 sekarang terbeban dengan jadual padat. Apapun moga anak2 kita dilindungi Allah sentiasa ,inshaAllah amin.

    ReplyDelete
  8. Aktiviti tahfiz ni penuh juga ye

    ReplyDelete
  9. Alhamdulillah... Aktiviti di sekolah tahfiz sekarang dah balance. Ada riadah dan juga pembelajaran. Moga anak2 tahfiz dilindungi Allah. Ya Allah! Bestnye kan dapat hantar anak2 ke sini.

    ReplyDelete
  10. Alhamdulillah. Kira menyeronokkan lah sekolah adik ni. Bukan setakat velajar saja api ada juga riadah petang boleh menyihatkan badan kan

    ReplyDelete
  11. jadual sekolah budak sekarang memang macam tu kak sue.. dulu2 kita balik sekolah masa ada waktu bermain.. sekarang ni dah takde dah. .kesian anak2

    ReplyDelete

Terima kasih sudi singgah dan komen, InsyaAllah nanti Kak Sue balas kunjungan semula ❤️