Perintah Kawalan Pergerakan Bersambung Lagi

Assalamualaikum, hai semua. Macam kita semua dah sedia tau Perintah Kawalan Pergerakan Bersambung Lagi, selama dua minggu. Haa.. disebabkan ada antara kita yang tak dengar kata, dan mungkin anggap benda nie tak serius jadinya kita semua satu Malaysia terpaksa lah terima Perintah Kawalan Pergerakan bersambung lagi untuk keselamatan kita semua dan mengawal wabak CoVid nie dari merebak lebih teruk..

Perintah Kawalan Pergerakan Bersambung Lagi
Perintah Kawalan Pergerakan Bersambung Lagi

Perintah Kawalan Pergerakan Bersambug Lagi

Tak tau dah kan nak cakap bila Perintah Kawalan Pergerakam nie terpaksa bersambung lagi. Kali nie mungkin kawalan pergerakan agak ketat pada sessi pertama. Dah tak boleh sesuka hati melepak dan keluar tanpa ada sebab yang penting. Ada yang kena saman dan katanya ada yang dipenjarakan. Allahu.. kesian dengar kan, tapi tu lah kerajaan terpaksa buat tindakan tegas memandang ada antara rakyat Malaysia masih bersikap degil..

Kak Sue tak berani nak cakap lebih tentang orang yang melanggar perintah nie, sebab tak tau kenapa depa tak nak ikut. Kut ada masalah apa ka, tak tau lah kan. Kak Sue dan keluarga memang takut nak keluar walaupun punya lah bosan tak tau nak habaq.. tak tentu arah dah bila dua minggu tak dapat keluar kemana-mana kan. Paling jauh siram pokok bunga dengan buang sampah aja depan rumah.. punya lah takut nak keluar.. huhuhu..

Keadaan rumah pula memang setiap hari masak, tapi tak ada lah tak berhenti masak memasak. Ada lah juga masa nak buat benda lain juga. Baru sekali Kak Sue order delivery kuih, tu pun sebab teringin sangat nak makan kuih. Selebihnya memang masak sendiri atau makan roti aja. Pagi-pagi memang ada banyak dan lebih masa me time untuk Kak Sue, lepas tu baru lah buat rutin harian..

Korang yang rasa bosan dan stress boleh aja cuba apa-apa hobi macam tanam bunga, menjahit, mewarna.. apa-apa aja yang boleh hilangkan boring dan stress. Sekarang semua dihujung jari, korang boleh aja order semua tu secara online. Apapun Kak Sue cadangkan berpada berbelanja sebab dengan keadaan sekarang nie kita memang kena lebih berjimat kan..

Tambah orang macam Kak Sue dan Abang Man nie, peniaga dan bekerja sendiri. Bila aktiviti berniaga dihentikan dalam Perintah Kawalan Pergerakan nie memang tak ada duit masuk lah. Yang keluar memang ada lah.. Stress, susah hati tu memang ada, tapi nak buat macam mana kan. Kak Sue tetap kuatkan hati dan diri yang semua nie pasti ada hikmah.. sabar ja lah dulu..

Kak Sue juga nak ucapkan terima kasih kepada semua kawan-kawan tak kira kawan blogger dan kawan yang lain, yang sudi berkongsi post berniaga Kak Sue dan Abang Man dalam membantu Kak Sue. Semoga Allah sentiasa jaga kita semua, dipermudahkan urusan dan diberi rezeki yang murah dan berkat.. aamiin Ya Rabb..

Akhir sekali, jom lah kita tamatkan ujian dari Allah nie di atas dosa dan kesalahan kita semua dengan kekal duduk di rumah. Setiap ujian dari Allah, semestinya ada hikmat tersembunyi.. Teruskan berdoa, jaga kebersihan, duduk rumah, jangan panik dan baca Quran.. jaga diri semua, papai!

Korang boleh baca kat sini juga Perintah Kawalan Pergerakan Seluruh Negara


Post a Comment

10 Comments

  1. Apa nak di kata, kenalah bersabar dan ikuti perintahnya...huhuhu..

    ReplyDelete
  2. Erm.. BEtul kaksue. Bila berniaga sendiri ni, kalau tak dapat berniaga, memang menung la tengok duit yang keluar. Macam kita niaga aiskrim je. Tapi bila keadaan macam ni, orang takut nak membeli.

    ReplyDelete
  3. Moga fasa kedua ini memberi kesan betul-betul mendalam.

    ReplyDelete
  4. Moga fasa kedua merupakan fasa terakhir bg wabak covid

    ReplyDelete
  5. #Stayathome, moga dengan PKP kita putuskan menyebaran covid19 InsyaAllah. jangan ingkar perintah yea.

    ReplyDelete
  6. Sama-sama kita terus berdoa Sue memohon padaNya semoga di jauhkanlah dari wabak dan akan kembai kepada kehidupan sedia kala , aamiin Ya Rabb

    ReplyDelete
  7. Aduhhhh... harap harap this is the last time extension, jangan extend lagi lah kan.

    ReplyDelete
  8. Moga virus ni cepat² hilang..moga selamat semuanya

    ReplyDelete
  9. LeYa jalan-jalan ke Blog kawan-kawan je ha.. Punya bosan kemain rajin blogwalking hampir kesemua kawan.. Haha.. Well... Didoakan juga semoga segalanya berakhir dengan cepat.

    ReplyDelete
  10. semoga ujian ni cepat berlalu.. ameen ya rabb..

    ReplyDelete

Terima kasih sudi singgah dan komen, InsyaAllah nanti Kak Sue balas kunjungan semula ❤️