Selamat Hari Raya Aidilfitri 2017

Assalamualaikum, hai semua! Selamat Hari Raya Aidilfitri semua. Tahun nie giliran raya di rumah mertua Kak Sue di Kampung Tanjung Keramat, Langkap Perak. Macam biasa sambutan raya di rumah mertua Kak Sue memang sentiasa meriah, memang seronok tau. Macam mana sambutan raya korang tahun nie.. meriah tak?


Selamat Hari Raya Aidilfitri

Keluarga Kak Sue memang amalkan sistem giliran setiap tahun. Alhamdullilah, setakat nie belum pernah lah timbul masalah dengan sistem giliran nie. Masing-masing dapat beraya di kampung masing-masing. Cumanya raya pertama kena ikut sistem giliran ja. Contoh kalau tahun nie raya di rumah mertua, tahun depan giliran rumah Mak Kak Sue pula..

Yang menariknya di kampung Abang Man nie, sambutan raya masih meriah macam dulu-dulu juga. Kadang petang puasa terakhir dah bertukar-tukar juadah raya. Kalau pagi raya jangan cakap lah, memang meriah la berbalas-balas juadah raya. Selepas semua balik dari solat hari raya, kami sekeluarga akan berkumpul bermaaf-maafan dan makan beramai-ramai.. 






Selesai bersalaman dan makan bersama keluarga kami semua keluar beraya rumah saudara yang terdekat. Ya lah selalunya masa raya nie lah ada peluang berjumpa dan bertanya khabar saudara mara sebab kebanyakan semua sedara akan pulang beraya di kampung kan.. boleh lah sembang panjang sambil menjamu selera

Semoga hari raya tahun nie memberi erti untuk kita semua ya. Esok macam biasa, aktiviti baraan bermula di kampung Abang Man macam yang pernah Kak Sue kongsikan kat sini. Memang seronok dan aktiviti yang unik dapat mengeratkan silaturahim kan.. Selamat Hari Raya korang, maaf zahir dan batin dari Kak Sue sekeluarga. Jemput datang rumah ya..

Post a Comment

6 Comments

  1. Selamat Hari Raya Kak Su =)

    ReplyDelete
  2. SELAMAT HARI RAYA...

    🌸💓🌼🌸💓🌼🌸💓🌼
    Jemput join segmen saya Segmen Sesuci Lebaran 2017 by Hani RahmanTerima kasih...
    🌸💓🌼🌸💓🌼🌸💓🌼

    ReplyDelete
  3. Selamat Hari Raya Kak Sue :)

    ReplyDelete
  4. Selamat hari raya..maaf zahir batin kak

    ReplyDelete

Terima kasih sudi singgah dan komen, InsyaAllah nanti Kak Sue balas kunjungan semula ❤️