Buat Baik Berpada-pada..

Assalamualaikum semua,salam malam jumaat.Dah baca Al-Kahfi?Dah Baca Yassin?Kita nie kalau tak boleh buat benda baik,kita ajak orang buat benda baik pun dapat pahala.Kita niat nak buat baik,tapi belum buat,pun dapat dah pahala.Apatah lagi kalau kita buat baik,lagi la dapat pahala...kan..kan..
Senang aja sebenarnya nak dapat pahala,tapi pesan orang tua,buat baik berpada-pada,buat jahat jangan sekali.Yang nie lain pulak,kadang kita punya lah buat baik dengan orang,tapi orang sikit pun tak hargai kebaikan kita.Lagi dia nak pijak kepala kita adalah!Kadang Kak Sue rasa serik nak layan baik sangat kat orang nie tau,sebab nanti akhirnya Kak Sue yang sakit hati dan kecewa.Abang Man selalu pesan berpada-pada dalam berkawan,berpada-pada dalam berbuat baik pada orang..
Bukan kita mintak depa balas pun apa yang kita dah buat,cukup la kalau depa hargai.Sebenarnya mengikhlaskan apa yang kita dah buat baik pada orang,tapi tidak di hargai bukan lah senang.Kalau tak,tak ada la kita rasa kecewa kalau orang buat macam tu kan.Untuk masa yang akan datang,rasanya elok lah bersederhana dalam berbuat baik kat orang nie ye..Semoga kita sentiasa berubah untuk jadi lebih baik!!Papai..!!

Post a Comment

4 Comments

  1. Memang makan hati kalau nak mengharapkan manusia ni kak. Usahlah berharap pada manusia, bersandar pada Allah je insyaallah. Akak yang baik hati dan manis dan comel dan pandai masak ; kite doakan akak dipermudah urusan dan sentiasa diberi kelegaan hati . Aminn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aamiin ya rab..Betul tu Farah adik akak yang comel dan baik hati..Tq tau,berserah pada Allah aja,Allah maha mendengar dan mengatahui.. :)

      Delete
    2. Aamiin ya rab..Betul tu Farah adik akak yang comel dan baik hati..Tq tau,berserah pada Allah aja,Allah maha mendengar dan mengatahui.. :)

      Delete
    3. Aamiin ya rab..Betul tu Farah adik akak yang comel dan baik hati..Tq tau,berserah pada Allah aja,Allah maha mendengar dan mengatahui.. :)

      Delete

Terima kasih sudi singgah dan komen, InsyaAllah nanti Kak Sue balas kunjungan semula ❤️