KidZania Kuala Lumpur Pengalaman Menyeronokkan

Assalamualaikum semua,sabtu lepas Kak Sue berpeluang ke KidZania Kuala Lumpur bersama anak Kak Sue,Adik buat pertama kali.Jangan kata Adik,Ibu pun ikut teruja.Selalu dok baca atau dengar pengalaman kawan-kawan aje kan,tapi kali nie dapat peluang ke sana merasai pengalaman yang menyeronokan sendiri depan mata..ehehe..


Untuk pengetahuan semua,KidZania nie hanya untuk kanak-kanak seawal dua tahun sehingga 17 sahaja,ibu bapa hanya untuk memantau anak-anak mereka sahaja,tak boleh join sekali main pulak ye.Memula datang tu,kita daftar dulu dan kena pakai tag yg telah di scan dan di berikan cek bernilai 50 Kidzos.Cek tu kita perlu tukarkan di bank CIMB kepada duit Kidzos untuk bermain semua yang ada dalam KidZania nanti
Kita tukar duit dulu kat bank,nanti dah dapat cash baru kita boleh main yang mana berkenan kat hati.Banyak pilihan kat dalam KidZania,semua best-best..


Adik dah teruja sangat nie,mata dah tak tengok camera dah,sana sini dia tengok bebudak lain dah mula bermain dengan memacam pilihan menarik kat sini,sabaq sat Adik na..


Memula naik tingkat atas dulu,Kak Sue suruh Adik cuba permainan yang mudah.Nak tengok macam mana reaksi Adik bertemu kawan baru dan faham tak arahan yang di berikan..First stop di Spritzer,Adik kerja kat situ dan perlu ikut arahan yang di beri,dah selesai semua baru dapat gaji..


Game yang kedua Milk Factory Vitagen MaryGold,yang nie perlu bayar Kidzos tapi tak ingat berapa.Belajar bagaimana nak buat vitagen secara ringkas kemudian bila dah siap dapat la sorang satu air vitagen..


Yang Ketiga di BH Petrol,sebenarnya masa nie Kak Sue tinggalkan Adik sekejap sebab nak masuk ke dewan dengar Forum Positive Parenting tu,bila dah habis forum tu Adik kat sini.Dah pandai dah berdikari cari apa game yang dia suka,kebanyakannya Adik berkerja sebab Adik nak kumpul duit Kidzos tu..teruja sangat Adik,ehehe.Korang jangan risau kat sini anak-anak tak boleh keluar dari kawasan nie,sebab pakai tag kat tangan tu kan..so kalau terhilang ke apa,depa takan boleh keluar sendirian


Yang keempat Recycling Centre,dari mula masuk Adik sibuk nak kerja kat sini.Rajin betul anak Ibu..kerja..kerja..kerja!Hahaha..Jadi kebetulan tak ramai yang menunggu Kak Sue izinkan Adik kerja kat sini sambil Kak Sue lepak-lepak kejap ngan ibu yang lain..


Last perkerjaan Adik di KidZania,Police Station..nak jadi polis pulak.Kat sini agak lama menunggu sebab feveret kan bebudak lelaki jadi ramai dah beratur.Tunggu jugak sebab Adik nak sangat kan,gaji pun di bayar mahal..hahaha..nanti dah abis kerja boleh la simpan semua duit kat bank..


Dah nak balik dah,memang pengalaman pertama di KidZania Kuala Lumpur yang menyeronokkan.Ada juga game yang menarik tak sempat nak main sebab ramai sangat yang menunggu,next time pasti akan datang lagi sini.

Sebelum balik tu bolehlah simpan duit hasil 'kerja' anak-anak kita kat sana dalam bank.Nanti bila kita datang sini boleh keluarkan duit yang kita simpan nie dan juga boleh tebus barang KidZania di store kat dalam nie.Terima kasih pada kawan blogger Kak Sue Hanim dan KidZania kerana sudi pelawa Kak Sue,lain kali jemput la lagi ye..ehehe.Untuk keterangan lanjut boleh la layari www.kidzania.com.my

Post a Comment

3 Comments

  1. Adik nampak seronok betul dia eh..haha..

    ReplyDelete
  2. Ehehe..cuma gambar dia tgh teruja gila tu tak dan nak ambik sebab asyik nak cepat je dia..tapi mmg sampai tak nak balik la..

    ReplyDelete
  3. aisey..
    ini kalau shark masuk ni mmg xmo kuar nie.
    hahahah..
    mcm2 ada.
    nasib baik ler dibuka untuk kanak-kanak jer.

    ReplyDelete

Terima kasih sudi singgah dan komen, InsyaAllah nanti Kak Sue balas kunjungan semula ❤️