Resepi Oat Crunch Dengan Kurma

Assalamualaikum, hai semua. Kali nie Kak Sue nak kongsi Resepi Oat Krunch Dengan Kurma pula dengan korang. Kebetulan bulan Ramadhan hari tu Kak Sue cuba lah kan, boleh lah korang buat Oat Krunch Dengan Kurma nie untuk sahur atau sarapan korang nanti. Senang ja pun nak buatnya, jom kita tengok resepinya jom..

Resepi Oat Crunch Dengan Kurma
Resepi Oat Crunch Dengan Kurma

Resepi Oat Crunch Dengan Kurma

Kebetulan sekarang nie Munchy Oat Crunch ada keluarkan edisi terhad Oat Crunch Kurma tau. Jadi senang lah kalau kita nak buat resepi Oat Crunch dengan kurma nie. Bukan saja sihat tapi sedap dan sesuai untuk kita buat sarapan atau sahur..

Kalau korang nak tau Oat Krunch nie ada sumber serat yang dibuat dari oat dan membantu kita kekal kenyang dan bertenaga sepanjang hari kita berpuasa. Dan macam kita semua tau kurma pun bantu bekalkan tenaga untuk badan kita juga. Jadi memang ngam dah kita gunakan untuk buat resepi sahur kita pada yang tak berapa selera nak makan berat waktu sahur..

Resepi Oat Crunch Dengan Kurma
Resepi Oat Crunch Dengan Kurma

Oat Crunch Dengan Kurma
Bahan :
6 keping Oat Crunch Munchy
1 gelas susu Dutch Lady
3 biji kurma
2 sudu chia seed
Sedikit buah strawberry

Cara :
Kisar senua bahan kecuali biskut Oat Krunch
Kemudian patahkan dan susun biskut Oat Crunch ke dalam gelas
Tuang bahan dikisar tadi ke dalam gelas
Akhir sekali taburkan buah strawberry
Simpan sejuk
Sedia untuk dihidangkan


Post a Comment

2 Comments

  1. Salam Aidil Fitri buat Sue sekeluarga. Maaf zahir dan batin.

    ReplyDelete
  2. sedap dan berkhasiat ni

    ReplyDelete

Terima kasih sudi singgah dan komen ❤