Produk Terbaru Dari Spaklean Amazing Collagen Scalp Shampoo

Assalamualaikum, hai semua. Kali nie Kak Sue nak kongsi Produk Terbaru Dari Spaklean Amazing Collagen Scalp Shampoo pula dengan korang. Walaupun kita bertudung tak elok kalau kita abaikan penjagaan rambut sebab semua tu akan akibat masalah rambut pada kita seperti keguguram rambut, masalah kelemumur dan macam-macam lagi lah. Jadi bagi korang yang tengah mencari syampu yang sesuai Kak Sue nak kenalkan produk terbaru dari Spaklean Amazing Collagen Scalp Shampoo nie kat korang. Jom baca lagi jom..

Spaklean Amazing Collagen Scalp Shampoo
Spaklean Amazing Collagen Scalp Shampoo

Terbaru Dari Spaklean Amazing Collagen Scalp Shampoo

Apa yang menarik tentang produk terbaru dari Spaklean Amazing Collagen Scalp Shampoo nie ialah menggunakan bahan organik dan bahan semula jadi yang dipatenkan serta kolagen hidrolisis yang meningkatkan kehilangan rambut dan kelemumur.Ia adalah penjagaan rambut harian dan menghilangkan tekanan kita seharian dengan aromaterapi semulajadi lemon. 

Untuk info korang kulit kepala kita nie adalah sebahagian daripada kulit yang menghasilkan sel-sel kulit baru setiap 28 hari dan menumbuhkan semula dalam bentuk keratin. Proses nie, boleh buat kita keguguran rambut sebab pengumpulan sel kulit mati pada kulit kepala.

Disebabkan proses nie kita kena ada penjagaan kulit kepala yang betul dan perlu untuk kekalkan kulit kepala serta rambut yang sihat. Sekarang nie Kak Sue nak kongsikan pula asas penjagaan kulit kepala dan rambut dengan Spaklean Amazing Collagen scalp Shampoo nie pula dengan korang. Jom sambung baca lagi..

Spaklean Amazing Collagen Scalp Shampoo
Spaklean Amazing Collagen Scalp Shampoo
Tips Asas Untuk Penjagaan Kulit Kepala dengan Spaklean Amazing Collagen Scalp Shampoo

Pembersihan Hypoallergic Deep
Asas penjagaan kulit kepala adalah untuk menjaga kulit kepala bersih. Rambut yang sihat tumbuh dari kulit kepala yang sihat dan bersih. Rambut yang lebat boleh akibatkan sisa terkumpul, seoerti peluh dan sebum yang boleh menyumbatkan liang dengan lebih mudah.

Selain tu rambut kita juga mengumpul debu, debunga, syampu, perapi dan produk lain. Sisa nie semua boleh buat liang tersumbat dan boleh menyebabkan kelemumur, dermatitis yang boleh akinatkan keguguran rambut.

Semua syampu akan membersihkan rambut berminyak dan sisa tapi Spaklean Shampoo dengan formula pembersihan yang mendalam dan menghilangkan kotoran pada rambut dan kulit kepala. Buih krim hebat kolagen mengurangkan kerengsan dan membersih secara mendalam dan membantu mencegah keguguran rambut.

Imbagan Minyak dan Air
Kekalkan kesimbangan minyak dan kelembapan walaupun pada kulit kepala. Kulit kepala yang paling sihat apabila pH dikekalkan pada 4.5 hingga 6.5 yang sedikit berasid. Ia mengekalkan nisbah minyak dan air mencukupi untuk kulit kepala. Sama macam yang ada dalam Spaklean Amazing Collagen Scalp Shampoo nie sebab ia sedikit berasid.

Pemakanan
Spaklean Amazing Collagen Scalp Shampoo nie dibuat dari bahan-bahan utama yang baik untuk kulit kepala iaitu Hidrolyzed Collagen dan 22 Asid Amino yang menyerap fengan cepat dan memberi khasiat dan penghidratan oada kulit kepala dan rambut juga menenangkan kulit kepala akibat kerengsaan luaran.

Cendawan Mycelia Fermented Bird Nest adalah bahan yang berkesan untuk perbaiki kedut kulit, lembapkan kulit, kurangkan keradangan, meluaskan sel kulit dan meredakan kerengsaan kit. Medi Medi pula menggalakkan pengeluaran kolagen dan sangat baik untuk kesan anti penuaan. 10 Kompleks Makanan Hitam pula meningkatkan peredaran darah di kulit kepala untuk membantu menyuburkan akar rambut dan mengurangkan keguguran rambut.

Spaklean Amazing Collagen Scalp Shampoo
Spaklean Amazing Collagen Scalp Shampoo
Kesan Yang Menenangkan
Masah kulit kepala sepertu keradangan, kelemumur dan seborrheic dermatitis boleh sebabkan keguguran rambut, jadi kita harus legakan atau menenangkan gelaja tu. Dengan Shaklean Amazing Collagen Scalp Shampoo nie mereka gunakan bahan untuk bantu melawan antibakteria dan dermatitis. Air Cypress dan minyak cecair diekstrak dari Cypress yang mempunyai kesan phytoncide yang terbaik, meminimumkan ketidakselesaaan dengan tindakan antibakteri. Phytoncide adalah sejenis antibiotik semulajadi yang dihasilkan oleh tumbuhan dalam hutan. Dexpanthenol pula cepat menyerap oleh kuit untuk kekalkan kelembalan kulit, menggalakkan pertumbuhan semula tisu yang rosak, memperbaiki halangan kulit yang rosak dan melegakan simptom dermatitis.

Produk Selamat
Spaklean Amazing Collagen Scalp Shampoo nie menghapuskan bahan berbahaya dan menggunakan bahan utama yang baik untuk kulit kepala, menambah bahan pelengkap untuk skor hijau EWG. Skor hijau EWG menandakan yang produk adalah bebas dari bahan kimia yang bermasalah dan memenuhi piawaian ketat EWG untuk kesihatan

Untuk info EWG ialah singkatan untuk Kumpulan Kerja Alam Sekitar kumpulan aktivis Amerika yang mengkhususkan diri dalam penyeludikan  dan advokasi dalam bidang subsidi oertanian, bahan kimia toksik, bahan pencemar minuman dan akuntabilitas korporat.

Semua bahan dalam produk nie bebas dari bahan berbahaya, silikon,sulfat dan pengawet. Mengunakan aroma semulajadi dan berdaftar dengan Kementerian Kesiahatan Malaysia.

Cara mengunakannya
Tuang sedikit syampu dan sapukan pada rambut yang basah. Urut lembut rambut dan kulit kepala sehingga berbuih kemudian bilas dengan air bersih.

Kemudain boleh guna perapi dengan langkah yang sam, biarkan selama 1 minit dan bilas sehingga bersih.

Untuk lebih detail macam biasa Kak Sue kongsikan kat bawah nie nanti ya.

Website

Instagram

Post a Comment

13 Comments

  1. Nampak best je syampu ni kak. Tak pernah tengok lagi jenama ni.

    ReplyDelete
  2. alaaaaaaaa comey nya botol packaging tu ^_^

    ReplyDelete
  3. Zaza rambut gugur dah tak ada masalah tapi kelemumur tu ye.. Stress gak rasa..so..next time boleh la cuba jenama ni pula

    ReplyDelete
  4. Syampu pun dah ada collagen.. nice sharing kak sue, harap info nie dpt bantu mereka yg ada masalah kelumumur..

    ReplyDelete
  5. Mcm2 kelebihan syampu ni ye.

    ReplyDelete
  6. Wah shampoo baru ke.. Pertama kali tgk.. Botolnya cantik.. Boleh cuba ni

    ReplyDelete
  7. Syampu pun ada kolagen sekarang. Makin sihat dan cantik lah rambut lps ni kn Kak.

    ReplyDelete
  8. menarik jugak syampu ni.. 🥰

    ReplyDelete
  9. kita perlu menjaga kulit kepala untuk elak dari kelemumur. TB rasa macam nak cuba pulak syampu ni

    ReplyDelete
  10. wah dlm shampoo pun ada colagen

    ReplyDelete
  11. tertarik nak cuba... wow ada kolagen tu...

    ReplyDelete

Terima kasih sudi singgah dan komen, InsyaAllah nanti Kak Sue balas kunjungan semula ❤️