Health & Wellness Workshop Butterfly Project di Spa & Gym Hotel Hilton Kuala Lumpur

Assalamualaikum, hai semua. Kali nie Kak Sue nak kongsi pengalaman Kak Sue ke Health & Wellness Workshop Butterfly Project di Spa & Gym Hilton Kuala Lumpur baru-baru nie. Pertama sekali Kak Sue nak ucapkan terima kasih pada mamasan Tammy Lim yang beri peluang untuk Kak Sue join Health & Wellness Workshop Butterfly Project nie. Ya lah kan, dalam ramai-ramai tu Kak Sue antara blogger yang terpilih untuk bengkel yang sangat best nie, mesti lah rasa seronok dan hargai sangat peluang yang bagus nie kan.. Harap lain kali ada lagi peluang macam nie untuk Kak Sue..


Health & Wellness Workshop Butterfly Project di Spa & Gym Hilton Kuala Lumpur

Majlis Health & Wellness Workshop Butterfly Project di Spa & Gym Hilton Kuala Lumpur nie bermula pada pukul dua petang, Kak Sue antara yang terawal sampai masa tu. Maklumlah teruja campur nerves nak hadirkan diri pertama kali event bersama Butterfly Project dan berjumpa mamasan Tammy kan. Sampai aja kat sana seronok sangat bila kedatangan kita dialu-alukan, terus Kak Sue terus daftar diri macam biasa. Sambil tu Kak Sue dapat jumpa dan kenal kawan baru kat sini selain kawan yang dah beberapa kali Kak Sue jumpa sebelum nie di event lain. Terus rasa selesa dan boleh bertenang dah.. hehehe..


Sebelum tu, kami semua dah diberi ingatan awal dress code untuk majlis nie iaitu light, airy and comfortable (natural colours) sebab banyak aktiviti kami nanti di bahagian luar di The Boardwalk (outdoor open air). Kira ada cahaya matahari dan agak panas sikit lah kan, tapi apapun ada kipas angin disediakan dan kawasan yang kami akan berbengkel tu berbumbung. Jadi tak ada lah terus kena cahaya matahari kan..

Apa yang menarik perhatian Kak Sue nak join Health & Wellness Workshop nie sebab kami semua dapat belajar dan lalui pengalaman yang sangat berharga. Ya lah, kami dapat peluang DIY blend essential oil dan juga clay mask. Selain tu ada sessi terapi minda seft care juga. Memang seronok sangat lah Kak Sue dengan sessi yang dah Butterfly Project sediakan untuk kami semua. Enjoy sangat..

Health & Wellness Workshop Butterfly Project

Ada tiga sessi untuk Health & Wellness Workshop Butterfly Project nie tau. Jom Kak Sue nak kongsi dengan korang jom..

Sessi 1 - Arhomatheraphy Oil blending Workshop by Dashindra Siva Plant Origin



Untuk group Kak Sue kami mulakan sessi 1 dengan Arhomatheraphy Oil Blending dari Plant Origins @ Signature Market. Kalau ada yang perasan Kak Sue memang pengemar essential oil, jadi bila ada task oil blending nie memang teruja sangat. Kami semua diberi peluang untuk memilih dan DIY essential oil kesukaan masing-masing mengikut campuran yang dah disediakan. 



Ada beberapa pilihan dari Plant Origins Essential Oil Blends antaranya Fresh Start, Uplifthing, Good Night Sleep, Citrus Romance, Runny Nose dan Floral Bloosom. Setiap blogger dah disediakan satu botol kecil rool on, carrier oil dan boleh pilih mana-mana essential oil untuk blend. Kak Sue pilih Citrus Romance dan perlu blend oil dari Sweet Oren, Jasmeen dan Lemon. Bila dah siap boleh aja terus guna, cuma rool on ja kat pergelangan tangan, belakang telinga dan leher kita. Senang ja kan.. best sangat.



Selain tu untuk info korang Signature Market nie kan one stop online marketplace yang menjual snek organik tau. Dan di bawah Signature Market nie ada banyak jenama lain dan salah satunya Plant Origins nie lah. Kadang Signature Market memang ada buat sale tau, hari tu pun ada juga tapi sekejapan dah habis stok tau. Keciwa Kak Sue..


Untuk maklumat lanjut korang boleh ke website dan media sosial Signature Market nie ya.. WebsiteFacebookInstagram

Sessi 2 - Seft Care Session By Minnie Chang Minc. Care



Sessi seterusnya pula sessi Seft Care bersama Minnie Chang dari Minc.Care. Memula Kak Sue macam tertanya-tanya juga sessi 2 nie sessi apa, ya lah kami semua perlu masuk dalam satu bilik dan duduk dalam bulatan. Rupanya Minc.Care nie adalah sessi kaunseling, tak kira lah secara one to one atau berkumpulan.

Masa sessi nie kami semua diminta untuk tenangkan diri sambil pejamkan mata diringi muzik perlahan. Kemudian sessi diteruskan dengan memperkenalkan diri masing-masing. Kak Sue macam biasa lah kalau pertama kali jumpa orang baru memang banyak diam dan pemalu, bila dah kenal sendiri mau ingat lah kan.. hehehe..


Seterusnya kami diminta menulis luahan hati pada sehelai kertas apa perasaan kami dan apakah masalah yang kami sedang hadapi sekarang. Bila dah siap tulis kertas tu kena letak kat tengah-tengah bulatan. Selepas tu kami semua diberi peluang untuk buat luahan kesusahan, kesedihan atau apa-apa sahaja masalah sesama kami.

Part nie memang tersentuh lah juga hati Kak Sue dengan perkongsian kawan-kawan lain, rupanya orang yang kita tengok selalu ceria dan tersenyum ada kisah sedih dalam hidup mereka. Setiap orang ada cerita sendiri kan, seharusnya kita harus faham perasaan orang lain dan tidak membuat andaian sendiri. Apapun Kak Sue doakan yang terbaik untuk semua kawan blogger yang sama sessi dengan Kak Sue hari tu..chaiyok!


Akhir sekali, setiap dari kami dapat gift istimewa yang comel dari Minc.Care iaitu pen biru yang super cute, kertas Seft Love Journal Prompts, voucher dan beberapa sticker comel. Thank you Minc.Care..

Untuk maklumat lanjut korang boleh ke website dan media sosial Minc.Care WebsiteFacebookInstagram

Sessi 3 - Vegan Beauty Clay Mask By Bavani Gopala Krishnan Naturally Handmade



Sessi terakhir tak kurang menarik juga, sessi DIY Clay Mask by Bavani Gopala Krihsnan. Memang teruja sangat Kak Sue nak DIY Clay Mask nie tau. Memula Miss Bavani terangkan pada kami macam mana nak buat Clay Mask nie. Pertama sekali kena tahu jenis dan masalah kulit kita. Kemudian bahan yang sesuai untuk kulit kita dan cara nak mix bahan..



Memandangkan kulit Kak Sue jenis sensetif dan kadang berminyak jadi Miss Bavani cadangkan Kak Sue gunakan Green Clay, Manggo dan Min. Setiap sukatan memang dah ditetapkan untuk semua bahan jadi kami hanya campurkan aja semua bahan tadi. Dah siap.. jadi kami semua dibenarkan untuk bawa balik DIY Clay Mask masing-masing.. seronok sangat. Terima kasih Miss Bavani..


Untuk maklumat lanjut korang boleh ke website dan media sosial Naturally Handmade By Miss Bavani WebsiteFacebookInstagram

Jadi berakhir lah sessi workshop kami pada kali nie. Apapun Kak Sue juga nak kongsi tempat workshop nie diadakan iaitu Hotel Hilton Kuala Lumpur, terima kasih Hotel Hilton. Memang selesa sangat tempat yang disediakan..


Kami juga dibawa melawat spa dan gym kat sini. Selain tu kami juga dibenarkan menggunakan gym dan juga kolam renang bila selesai sessi workshop. Memang best tau Spa & Gym Hotel Hilton Kuala Lumpur nie luas dan selesa. Bagi korang yang berminat nak join Gym Membership hanya RM180 sahaja dengan menggunakan kod BUTTERFLY tau. Mana dapat harga macam nie kan kat tempat lain..




Spa pun best.. korang boleh aja nak datang dengan pasangan atau kawan. Nak datang seorang pun boleh. Mana tau nak privacy kan.. Kak Sue pun teringin juga sesekali nak rehatkan badan kat spa macam nie..



Kolam mandi kat sini pun luas dan selesa. Kalau korang tak nak mandi boleh aja lepak santai kat tepi kolam sampai pantau anak-anak mandi..


Haa.. tu lah pengalaman Kak Sue di Health & Wellness Workshop bersama Butterfly Project. Akhir sekali Kak Sue nak ucapkan sekali lagi terima kasih kepada mamasan Tammy Lim dan team Butterfly Project. Tak lupa juga pada penaja lokasi Spa & Gym Hotel Hilton Kuala Lumpur. Seronok sangat, harap ada peluang Kak Sue lagi lain kali.


Hotel Hilton Kuala Lumpur
Alamat
3, Jalan Stesen Sentral, Kuala Lumpur Sentral
50470 Kuala Lumpur


The Butterfly Project
Website





Post a Comment

17 Comments

  1. Nampak menarik lah event butterfly yang nie =)

    ReplyDelete
  2. The whole event sangat menarik kan. Aktiviti pun best. paling jeels bilapart buat clay mask tu lah. hehehe

    ReplyDelete
  3. Bestnyankak, mcm2 aktiviti ada

    ReplyDelete
  4. seronok kak sue attend event butterfly, nampak best je rugi tak join. thank you sharing

    ReplyDelete
  5. Wow this looks like a great afternoon me time!

    ReplyDelete
  6. menariknya event ini..
    sha suka beli snack Signature Market..

    ReplyDelete
  7. Menarik sangat aktiviti2 tu kak. Kalau ada lagi, ana nak try join juga lah.

    ReplyDelete
  8. bestnya.. macam macam aktiviti boleh buat

    ReplyDelete
  9. Best sangt join event butterfly ni.. Nak jiga join tapi belu ade masa sesuai.. Bgusla buat beljr sediri

    ReplyDelete
  10. best nya dapat pi event macam ni..macam pi tenangkan fikiran je.. kan?

    ReplyDelete
  11. Bestnya Kak Sue dapat join event butterfly project ni. Semua event dorang best best belaka.

    ReplyDelete
  12. Tengok event ni lain dari yang lain. Kalau ada lagi nak jointlah

    ReplyDelete
  13. Bestnya dpt join event mcm ni. Mcm2 aktiviti ilmu boleh buat dn dapat. Rugi lak rasanya tak.pergi hari tu

    ReplyDelete
  14. Butterfly event memang best, their setup, program and also goodies semua awesome kan.

    ReplyDelete
  15. Bestnya dapat pergi sini. Tempat dia pon cantik dan menarik

    ReplyDelete
  16. bestnye dapat join.. hurmm

    ReplyDelete
  17. Best giler kalau dapat joined kan...next year nak aktif balik la..

    ReplyDelete

Terima kasih sudi singgah dan komen, InsyaAllah nanti Kak Sue balas kunjungan semula ❤️