Tips Penjagaan Rambut Berkelemumur Dengan Safi Shayla

Assalamualaikum, hai semua. Kali nie Kak Sue nak kongsi Tips Penjagaan Rambut Berkelemumur Dengan Safi Shayla pula dengan korang. Selalunya bila kita yang bertudung nie boleh dikatakan suka mengabaikan bab penjagaan rambut nie. Sebenarnya tak betul dan tak bagus langsung cara kita tu tau. Bagi Kak Sue bila pakai tudung nie lah kita kena lebih menjaga sebab boleh akibat rambut berkelemumur, berbau, gugur dan macam-macam lagi lah. Jadi sekarang nie Kak Sue nak kongsikan dengan korang tips penjagaan rambut berkelemumur dengan Safi Shayla dengan korang. Jom baca lagi jom..

Tips Penjagaan Rambut Berkelemumur Dengan Safi Shayla
Tips Penjagaan Rambut Berkelemumur Dengan Safi Shayla

Tips Penjagaan Rambut Berkelemumur Dengan Safi Shayla

Sebelum Kak Sue nak kongsi tips penjagaan rambut berkelemumur dengan Safi Shayla nie Kak Sue nak bercerita sikit tentang kelemumur dulu. Kelemumur nie kan sebenarnya adalah satu proses pengelupasan sel-sel kulit kepala. Ia mengakibatkan kegatalan pada kulit kepala kita dan selalunya oleh jangkitan sejenis kulat tapi tak ada lah sampai boleh berjangkit kepala orang lain pun. Tapi bila ada kelemumur nie memang buat kita tak selesa dan kurang keyakinan diri kan..

Jadi untuk mengurangkan atau menghilangkan kelemumur pada rambut kita nie di syorkan kita buat rawatan dan penjagaan rambut. Tak kisah lah kita buat dekat rumah atau pergi salon. Macam Kak Sue sendiri, selain Kak Sue menjaga rambut di rumah sesekali Kak Sue juga akan ke salon untuk cuci dan trim rambut. Tak salah kan sesekali kita berbelanja untuk kecantikan diri salah satunya dengan set penjagaan rambut dari Safi Shayla nie lah..

Jom Kak Sue nak kongsi set Safi Shayla anti kelemumur yang boleh korang cuba..

Safi Shayla Minyak Rambut Anti Kelemumur

Tips Penjagaan Rambut Berkelemumur Dengan Safi Shayla

Minyak rambut Safi Shayla nie jadikan rambut kita lebih lembut, licin dan kilauan rambut yang sihat menawan. Selain dari tu minyak rambut Safi Shayla nie mengurangkan kelemumur denfan berkesan, melegakan kulit kepala yang gatal dan memberi kesegaran kepada kulit kepala dengan sensasi dingin. Minyak rambut nie mengandungi Minyak Organik Habbatus Sauda, Minyak Rambut Tulen, Ejen anti-kelemunur dan menthol..

Cara guna pula goncang dulu sebelum guna. Kemudian urut perlahan-lahan ke kulit kepala sampai ke hujung rambut. Biarkan selama 3-5 minit, kemudian syampu rambut dengan Safi Shayla Anti-Kelemumur dengan kuantiti yang lebih banyak dari biasa. Kemudian urut dan biarkan sekejap, lepas tu boleh lah bilas sampai bersih. Korang boleh gunakan 1-2 kali seminggu..

Safi Shayla Syampu Anti-Kelemumur


Tips Penjagaan Rambut Berkelemumur Dengan Safi Shayla

Untuk penjagaan rambut seterusnya kita gunakan syampu Safi Shayla anti kelemumur yang berfungsi menghilang 9.99% masalah kelemumur dan kegatalan kulit kepala. Yang bestnya kan dari mula cucian pertama sampai 24 jam rambut kita masih bau wangi tau. Bahan syampu nie mengandungi Micto Bamboo Charcoal, Habatus Sauda dan Micro ZPT Complex yang bertindak aktif menghilangkan kelemumur..

Cara guna syampu nie pula macam biasalah kan basahkan rambut, ambil sedikit syampu dan buihkan serta urut perlahan kemudian bilas hingga bersih..

Safi Shayla Masker Penyegar Kulit Kepala Kawalan Kelemumur dan Gatal


Tips Penjagaan Rambut Berkelemumur Dengan Safi Shayla

Akhir sekali macam biasa untuk rutin penjagaan rambut ialah perapi rambut lah kan. Safi Shayla Masker Penyegar Kulit Kepala Kawalan Kelemumur dan Gatal terbukti boleh kurangkan masalah kelemumur dalam cucian pertama berdasarkan ujian yang dah dibuat pada 100 orang. Bahan yang digunakan dalam masker penyegar nie ialah Micro Bamboo Charcoal, Minyak Organik Habbatus Sauda dan Mentol yang bertindak menyegarkan dan menyamankan kulit kepala. Best kan..

Cara guna masker penyegar nie ratakan masker pada kulit kepala dan urut secara oerlahan selama 1 minit. Kemudian boleh bilas sehingga bersih. Untuk hasil terbaik korang gunakan dengan syampu Safi Shayla lah ya..

Tips Penjagaan Rambut Berkelemumur Dengan Safi Shayla

Haa.. tu aja lah tips penjagaan rambut berkelemumur dengan Safi Shayla yang boleh Kak Sue kongsikan. Harap beri manfaat dan bantu korang atasi masalah yang boleh dikatakan hampir semua orang ada. Apapun untuk cantik dan sihat tak kira lah kulit, rambut atau diri kita kena rajin dan konsisten lah selalu ya..

Akhir sekali Kak Sue nak kongsi dengan korang sekarang nie tengah ada promosi tau. Dengan setiap pembelian produk Safi Shayla berharga RM35 koranf akan dapat We Bare Beras Sling Bag yang comel di semua hypermarket. Comel tau sling bag nie, ada empat pilihan semuanya. Kak Sue dah ada dah.. korang cecepat tau sebab nie limited edition. Karang lambat takut habis stok pula..

Tips Penjagaan Rambut Berkelemumur Dengan Safi Shayla

Untuk info lanjut macam biasa Kak Sue kongsikan untik korang kat bawah nie ya..

Facebook : Safi.My

Instagram : @safimalaysia

Post a Comment

17 Comments

  1. Perapi tu best. Ia buat rambut jadi terasa lembut sangat. Nak sikat pun senang

    ReplyDelete
  2. Rambut bila ada kelemumur gatalkan, pakai tudung pun tak selesa

    ReplyDelete
  3. packaging makin best, makin cun. lagi lah kita rasa nak beli. hehe

    ReplyDelete
  4. Sy memang guna syampu safi shayla Anti Kelemumur nih, alhamdulillah tak gatal dah kulit kepala

    ReplyDelete
  5. bagus pakai shampoo ni..nad pakai ni kak sue..kurang dh kelemumur...

    ReplyDelete
  6. Tercari-cari syampu apa Yang sesuai jumpa juga safi shayla. Nak rawat masalah kelemumur ni

    ReplyDelete
  7. Safi shayla mmg best guna.. Sampai dh serasi dgn rambut wawa ni..

    ReplyDelete
  8. sy suka serum rambut Safi Shayla

    ReplyDelete
  9. Kita masalah kelemumur tu tak la sangay. Tapi masalah rambut gugur tu ada.
    Kalau safi ada set untuk merawat rambut gugur, nak beli juga.

    ReplyDelete
  10. aida dpt dah satu beg tu, kepala coklat :)
    kebetulan ari tu ke mydin, kak nurin inform shampoo kat asrama da abis.
    aida belikan dia one complete set, kak sue.
    shampoo, conditioner & serum.
    but, bukan yg ni. kaler pink. yg ni set nyer tak complete di mydin.

    ReplyDelete
  11. Tunggu syampu kat rumah ni habis..nak beli dan cubalah..biras PC dengan adik ipar PC dah guna..tinggal PC je belum lagi ni..

    ReplyDelete
  12. ray cri conditioner dye x jmpe hri tu sobs. oh btw ray singgah smbil klik2 iklan lagi hehe

    ReplyDelete
  13. Wah siap ada masker penyegar ya, macam best ja. Btw, comel bag tu angah.

    ReplyDelete
  14. Lengkap set penjagaan utk rambut kelumumur dr safi shayla ni kan kak. Siap boleh dpt beg comel WBB lagi.

    ReplyDelete
  15. wanginya safi shayla saya suka sgt

    ReplyDelete
  16. kena cuba complete set safi shayla ini.. mana tahu berkesan kat sha.. hehehe.. comel beg tu..

    ReplyDelete
  17. kita pengguna brand ni :-)
    complete set..

    ReplyDelete

Terima kasih sudi singgah dan komen, InsyaAllah nanti Kak Sue balas kunjungan semula ❤️