Sebab Kenapa Perlu Selalu Baca Quran di Rumah

Assalamualaikum, hai semua. Kali nie Kak Sue nak kongsi Sebab Kenapa Perlu Selalu Baca Quran di Rumah . Kadang kita nie banyak alasan kan n...

Assalamualaikum, hai semua. Kali nie Kak Sue nak kongsi Sebab Kenapa Perlu Selalu Baca Quran di Rumah. Kadang kita nie banyak alasan kan nak buat benda baik nie, Kak Sue pun kadang tak terkecuali juga. Cuma bila umur dah semakin meningkat dan semenjak Mak Kak Sue dah tak ada nie Kak Sue selalu musahabah diri dan ingatkan diri jangan selalu lupa dan leka dengan urusan dunia. Jangan lah kita kejar dunia sampai lupakan akhirat ya kawan-kawan. Biar lah seimbang..

Sebab Kenapa Perlu Selalu Baca Quran di Rumah
Sebab Kenapa Perlu Selalu Baca Quran di Rumah

Sebab Kenapa Perlu Selalu Baca Quran di Rumah

Sebenarnya Kak Sue terbaca sebab kenapa perlu selalu baca Quran di rumah nie kat facebook. Terus tertarik nak berkongsi di blog kesayangan Kak Sue nie untuk ingatan kita bersama. Benda baik kan, tak salah berkongsi untuk kita ingat mengingatkan sesama kita. Nama pun manusia, tak lari dari khilaf. Jom kita tengok sebab kenapa kita perlu selalu baca Quran di rumah jom..

* Rumah tiada aura kalau kita tak selalu baca Quran di rumah. Mesti kita tak nak kan rumah tempat kita berehat dan berkumpul bersama keluarga dalam keadaan macam nie..

* Positifkan aura.. bila kita selalu baca Quran di rumah akan aktifkan positif aura. Semuanya yang baik-baik aja di sekeliling kita..

* Rahmat dan keberkatan.. bila kita selalu baca Quran di rumah akan bawa rahmat dan keberkatan dalam rumah kita. Bahagia, aman damai selalu..

* Menghalau syaitan dan sihir.. bila kita selalu baca Quran di rumah dapat menegah gangguan dari syaitan yang dah berjanji nak ganggu kita sampai kiamat dan dapat jadi pendinding kepada sihir.. nauzubillahiminzalik..

* Mengubat hati orang yang membaca dan seisi rumah.. bila kita selalu baca Quran di rumah hati tenang, rumah sejuk dan rumah kita akan rasa aman dan damai..

* Kemulian kepada pembacanya.. bila kita selalu baca Quran di rumah Allah akan memuliakan kita

* Syafaat di hari kiamat.. bila kita selalu baca Quran di rumah Quran nie akan menjadi syafaat kepada kita seperti yang Allah dah janjikan..

Semua di atas antara sebab kenapa perlu selalu baca Quran di rumah. Bukan kat rumah aja, kat mana-mana kita berada kalau Quran kita jadikan panduan InsyaAllah selamat kita dunia dan akhirat. Sampai sini dulu, semoga perkongsian Kak Sue kali nie beri manfaat dan kesedaran untuk kita semua. Kak Sue juga nak ucap terima kasih pada hamba Allah yang berkongsi tentang kisah nie. Semoga pahala berpanjangan untuk beliau.. aamiin ya rabb..

You Might Also Like

4 ulasan

  1. thank you so much. this is s great reminder. sometimes kite lupe and perlu sentiasa diingatkan.

    ReplyDelete
  2. terima kasih kerana mengingatkan,,,,,salam ramadan dan salam perkenalan.

    ReplyDelete
  3. banyak kelebihan kepada rumah dan juga penghuninya :)

    ReplyDelete
  4. terima kasih atas peringatan ini kak..

    ReplyDelete

Terima kasih sudi singgah dan komen ❤

Segala yang terkandung dalam terbitan entri adalah pendapat peribadi penulis. Perubahan butiran atau informasi mungkin berlaku tanpa ada sebarang pemberitahuan. Terima kasih singgah blog Shuhaida Kabdy.