Resepi Puding Milo Oreo

Assalamualaikum, hai semua. Cuaca panas macam sekarang memang sedap kalau dapat makanan yang sejukkan tekak dan badan kan.  Oleh sebab tu lah Kak Sue nak kongsi resepi Puding Milo Oreo dengan korang kali nie. Sedap makan bila baru keluarkan dari peti ais nanti. Bahan senang aja nak cari, nak buat pun senang ja korang. Jom lah Kak Sue kongsikan kat bawah nie resepi Puding Milo Oreo nie dengan korang jom..

Resepi Puding Milo Oreo
Resepi Puding Milo Oreo

Resepi Puding Milo Oreo

Sebenarnya kan resepi nie Kak Sue dapat dari sepupu Kak Sue yang kami panggil Kak Long. Nampak sedap dan menarik aja bila Kak Sue kongsi di Facebook hari tu. Teringin pula nak buat, setakat nie dah dua kali sebenarnya Kak Sue buat Puding Milo Oreo nie dah. Kali nie saja lah nak kongsi lagi pun ada kawan-kawan tanya resepi jadi jom kita tengok bahan yang korang kena siapkan jom..

Puding Milo Oreo

Bahan-bahan :
10 gram agar-agar serbuk
150 gram gula
1 tin susu cair
1 peket kecil milo
750ml air

Cara-cara :
Panaskan air, kemudian masukkan agar-agar serbuk
Kacau sehingga larut
Kemudian masukkan gula, kacau sehingga larut juga
Masukkan pula susu cair, kacau sehingga mendidih
Kemudian bila bancuhan tadi dah masak, bahagikan kepada dua bahagian
Masukkan milo dalam satu bahagian kacau sehingga larut
Kalau milo tak larut boleh lah kacau kat atas api tau
Kemudian tuang separuh bahagian ke dalam acuan
Tunggu sehingga agar-agar sedikit keras, kemudian tuang bahagian putih pula di atas
Patahkan orea ikut size yang sesuai kemudian masukkan dalam larutan tadi
Pastikan oreo tadi tenggelam
Akhir sekali tuang bancuhan lebihan milo tadi untuk layer yang terakhir
Ratakan supaya kemas dan cantik
Kemudian boleh lah masukkan dalam peti sejuk dalam sejam
Sedia dah untuk dihidangkan





Keep Reading»

Carrie Junior Bubbly Bar Terbaru

Assalamualaikum, hai semua. Kali nie Kak Sue nak kongsi dengan korang Carrie Junior Bubbly Bar Terbaru yang mula ada kat pasaran dah pun sekarang. Sebelum nie ada mandian yang biasa tu ja kan tapi kali nie ada Carrie Junior Bubbly Bar terbaru yang akan menjadikan masa mandi lebih menyeronokkan bersama anak-anak kita..

Carrie Junior Bubbly Bar Terbaru
Carrie Junior Bubbly Bar Terbaru

Carrie Junior Bubbly Bar Terbaru

Dengan Carrie Junior Bubbly Bar terbaru masa mandi akan jadi lebih daripada rutin  biasa, masa mandi juga boleh jadi masa yang tepat dan berharga untuk mengeratkan hubungan kita dan anak. Masa mandi boleh jadi masa manfaat untuk kita dengan belaian kasih sayang yang lebih dari kita sebagai ibu bapa atau penjaga. Aktiviti mandi juga dapat bantu si manja kiya berehat dan setiap sentuhan fizikal berikan mereka perasaan yakin dalam kasih sayang dari ibu bapa mereka..

Carrie Junior Bubbly Bar Terbaru
Carrie Junior Bubbly Bar Terbaru
Macam yang kita tau sebelum nie, Carrie Junior adalah satu jenama yang dipercayai dalam kelengkapan mandian kanak-kanak dengan memperkenalkan rasa seronok masa mandi dengan Carrie Junior Bubbly Bar. Produk Carrie Junior Bubbly Bar terbaru nie memberikan pengalaman baru yang lebih menyeronokkan di dalam bilik mandi. Lebih menarik sabun buku mandian baru nie datang dengan hiasan imej 3D Carrie yang timbul dipermukaan sabun dan ada tiga pilihan warna terang dan menarik iaitu merah jambu, hijau dan biru sesuai dengan setiap variannya.

Carrie Junior Bubbly Bar nie merupakan sabun Gliserin yang jadikan lebih lembut pada kulit dari sabun pilihan lain.  Gilserin nie dibuat dari minyak tumbuhan semulajadi dan mempunyai pH lebih rendah dari sabun yang lain. Selain dari tu ia juga bertindak sebagai humektan yang memberikan kelembapan pada kulit biar terhaidrat sepanjang masa. Ia juga tak menjadikan kulit berminyak dan menjadikan kulit lebih lembut.

Carrie Junior Bubbly Bar Terbaru
Carrie Junior Bubbly Bar - Checky Cherry

Carrie Junior Bubbly Bar Terbaru
Carrie Junior Bubbly Bar - Double Milk

Carrie Junior Bubbly Bar Terbaru
Carrie Junior Bubbly Bar - Groovy Grapeberry
Carrie Junior Bubbly Bar nie juga diuji secara dermatologi, sesuai untuk semua jenis kulit, sangat lembut dan tak mengkasarkan kulit. Ada tiga pilihan aroma buah-buahan iaitu Groovy Grapeberry, Cheeky Cherry dan Double Milk. Ia juga dirumus khas dengan kandungan istimewa Fruito-E gabungan semulajadi ekstrak buah-buahan dan diperkaya dengab vitamin dan nutrient bagi membantu subur dan lembapkan kulit. 

Sekarang nie anak-anak bukan aja seronok dalam bilik mandi dengan Carrie Junior Bubby Bar tapi ada juga mainan rahsia dalam setiap kotak. Korang boleh dapatkan produk nie di kedai runcit utama, pasar raya dan pasar besar di seleuruh negara dengan berat 100gm dengan harga RM4.00 (Semenanjung Malaysia) dan RM4.20 (di Sabah Sarawak) setiap satu.

Carrie Junior Bubbly Bar Terbaru
Carrie Junior Bubbly Bar Terbaru



Keep Reading»

Sambutan Hari Jadi Abang

Assalamualaikum, hai semua. Baru-baru nie sempat Abang Man plan mengejut Sambutan Hari Jadi Abang. Punya lah lewat nak buat sambutan hari jadi Abang sebab memang bulan lepas Abang Man sibuk sangat dengan event dan berniaga luar. Sampai tak sempat nak buat bulan yang sama hari jadi Abang. Apapun rasa puashati bila akhirnya dapat juga kami berkumpul sekeluarga makan-makan meraikan Abang tanda kasih sayang kami..

Sambutan Hari Jadi Abang
Sambutan Hari Jadi Abang

Sambutan Hari Jadi Abang

Sambutan Hari Jadi Abang kali nie kami buat makan-makan di D'Manggis Steamboat & BBQ Cafe kat Kuang. Kali nie kami bawa sekali pembantu Abang Man dan kawan-kawan Abang. Saja bagi meriah lagipun nak belanja depa makan sesekali apa salahnya kan. Seronok sikit Abang tu kalau ada geng, meriah lah sikit..

Sambutan Hari Jadi Abang
Sambutan Hari Jadi Abang
Sebelum ke sana petang tu Kak Sue dah buat tempahan untuk kami semua. Abang pun tak tau lagi, bila selesai Kak Sue cari barang di Kaison Melawati terus balik jemput Abang dan kawan-kawan. Depa pun tak tau kami nak kemana sebab Abang Man cuma bagi tau ada hal nak jumpa semua. Siap cuak lagi kawan Abang.. biasa kalau ada Ibu sekali harus lah nak kena sound kut nie.. hehehe.. tau takut..

Kami sampai lewat sikit, tapi Alhamdullilah orang tak ramai sangat. Tempat pun banyak lagi kosong. Terus suruh depa semua ambik apa nak makan. Sambil makan dapat lah sembang-sembang kosong dan selitkan nasihat. Kak Sue dan Abang Man pun dah anggap depa semua macam anak sendiri dah. Harap semua baik-baik ja semua nanti. Biasa lah budak-budak remaja sekarang.. tak boleh keras dan tegas sangat, tak boleh lembut sangat.. Kena pandai-pandai lah kita sebagai ibu bapa kan..

Sambutan Hari Jadi Abang
Sambutan Hari Jadi Abang
Alhamdullilah untuk sambutan hari jadi Abang tahun nie. Walau tak semeriah tahun lepas tapi puashati dapat gembirakan hati Abang. Ye lah bila Tok Pah dah tak ada nie, semuanya jadi suram. Apapun harap Abang tahu walau apapun Abang buat, apapun yang jadi kami semua sentiasa sayang Abang dunia akhirat. Bila Ibu dah tak ada nanti dan Abang baca entri nie Ibu nak Abang tahu.. redha dan kasih sayang Ibu pada Abang hanya Allah saja yang tau.. Ibu love you so much nak..









Keep Reading»

SlingApp Membantu Mencari Pekerjaan

Assalamualaikum, hai semua. Kak Sue nak kongsi dengan korang satu aplikasi baru iaitu SlingApp membantu mencari pekerjaan. Haa.. menarik kan sekarang nie semua senang dan dihujung jari aja. Tinggal rajin tak rajin aja kita nak usaha. Jom Kak Sue nak cerita lebih lanjut lagi tentang SlingApp nie jom..

SlingApp Membantu Mencari Pekerjaan
SlingApp Membantu Mencari Pekerjaan

SlingApp Membantu Mencari Pekerjaan

Aplikasi SlingApp nie ialah satu aplikasi membantu mencari pekerjaan yang mencatatkan pertumbuhan terpantas di Malaysia dan mensasarkan lebih satu juta padanan kerja dari 10 jenis industri untuk golongan muda berusia antara 18 hingga 30 tahun menerusi usahasama terbaru dengan program eRezeki yang dilancarkan oleh Perbadanan Ekonomi Digital Malaysia (MDEC), satu program untuk membantu isi rumah berpendapatan rendah supaya dapat meningkatkan taraf hidup dengan membuka peluang mencari pendapatan menerusi platform digital.

Dikenali sebagai 'Tinder untuk pekerjaan'. SlingApp membantu golongan muda mencari pekerjaan bertaraf bukan eksekutif sama ada sepenuh masa, separuh masa atau latihan amali (internship) dengan mudah. Pengguna kini boleh layangkan (swipe) ke kiri atau kanan dan mendapatkan padanan dengan bakal majikan daripada pelbagai industri sepertu syarikat baru (startup), teknologi, industri makanan, perkhimatan pelanggan, kecantikan dan kesihatan, peruncitan, kewangan dan pelbagai lagi menerusi aplikasi ini.

Pengasas bersama SlingApp, Teh Tian Ji berkata, "Selepas perlantikan rasmi sebagai rakan kongsi program eRezeki, sebuah inisiatif kerajaan bawah MDEC pada 15 November 2018, berhasrat untuk melancarkan pelbagai kempen untuk mendekati golongan B40 di seleuruh negara untuk mendaftar dan mendapatkan padanan pekerjaan. Mereka juga mensasarkan menjelang penghujung tahun 2019, terdapar lebih satu juta padanan kerja direkodkan menerusi inisiatif ini. Ini boleh membuka lebih banyak peluang pekerjaan berbentuk digital untuk mengisi kekosongan dalam pelbagai industri".

SlingApp Membantu Mencari Pekerjaan
SlingApp Membantu Mencari Pekerjaan

Untuk info korang, sejak pelancarannya pada tahun 2017, SlingApp telah berjaya memadankan 40,000 orang belia dengan lebih 2,000 syarikat termasuk jenama global besar seperti Digi Communucations, AEON, Mary Kay, Sushi King, Tony Roma's dan Public Mutual. Majikan tersebut telah menfiklankan lebih daripada 5,000 jawatan kosong di aplikasi tersebut. Apa yang menariknya, golongan belia dalam lingkungan usia antara 21 dan 26 tahun menyumbang sebanyak 58% pada pangkalan data penggunadi SlingApp.


Sejak pelancarannya pada tahun 2017, SlingApp telah berjaya memadankan 40,000 orang belia dengan lebih 2,000 syarikat termasuk jenama global besar seperti Digi Communications, AEON, Mary Kay, Sushi King, Tony Roma’s dan Public Mutual. Majikan tersebut telah mengiklankan lebih daripada 5,000 jawatan kosong di aplikasi tersebut. Apa yang menariknya, golongan belia dalam lingkungan usia antara 21 dan 26 tahun menyumbang sebanyak 58% pada pangkalan data pengguna di SlingApp.

Proses saringan pertama sebelum memilih mana-mana calon kini dipermudahkan dengan pengenalan ciri-ciri Auto-Interviu (AI) yang membantu majikan mendapatkan maklumat lanjut dengan menghantar 5 soalan khas kepada calon sebaik sahaja mendapat padanan. Lebih daripada 72% calon yang melalui proses AI ini berjaya menjimatkan masa sehingga 70% berbanding teknik temuduga tradisional.

SlingApp Membantu Mencari Pekerjaan
SlingApp Membantu Mencari Pekerjaan

Selain dari tu menariknya lagi menurut Lucas Wong, Pengasas Bersama SlingApp satu lagi ciri-ciri unik pada aplikasi ini adalah ketetapan mencari pekerjaan mengikut lokasi yang ditentukan sehingga 30km radius untuk memudahkan calon dari segi perjalanan. Ciri-ciri mengikur lokasi ini berguna bukan saja kepada calon temuduga tapi juga pelajar yang mencari peluang latihan amali di pelbagai sayrikat. Bayangkan, betapa mudahnya untuk menghantar permohonan dan mendapat padanan tanpa perlu tunggu lama di syarikat yang terdekat dengan rumah atau univesiti korang bawah tempoh satu minit..

Dalam masa terdekat juga, SlingApp mensasarkan untuk meluaskan carian pekerjaan di luar kawasan Lembah Klang tau, termasuk Pulau Pinang dan Johor. Mereka juga berhasrat untuk kembangkan operasi di negara jiran seperti Singapura, Thailand, Indonesia dan Filipina. Haa.. menarik kan korang. Jadi mana-mana yang tengah cari kerja tu boleh lah cuba guna aplikasi nie ya.

Untuk lebih detail korang boleh lah singgah kat sini www.slingapp.my









Keep Reading»
[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di skabdy@yahoo.com


[PENAFIAN] www.shuhaidakabdy.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini. Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri. Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.