Perang Melawan Mitos

Assalamualaikum, hai semua! Jom Kak Sue nak kongsi info dengan korang tentang Perang Melawan Mitos  yang Kak Sue baca perkongsian dari kawa...

Assalamualaikum, hai semua! Jom Kak Sue nak kongsi info dengan korang tentang Perang Melawan Mitos yang Kak Sue baca perkongsian dari kawan di Facebook yang beliu kongsikan dari Facebook Kementerian Kesihatan Malaysia. Macam tertarik pula bila baca tajuk Perang Melawan Mitos nie tau. Jadi Kak Sue niatkan nak kongsi kat sini sebagai rujukan kita semua..

Perang Melawan Mitos
Perang Melawan Mitos

Perang Melawan Mitos

Nampak kat gambar Perang Melawan Mitos dalam gambar kat atas nie kan. Rupanya ada sesetengah yang kita baca, dengar dan amal tu tak betul la kan. Lepas nie kita tak boleh lah main hentam ikut aja, kena cek dulu baru putuskan nak buat atau tak. 

Cuma kadang kalau petua dari orang lama nie kadang ada yang tersirat maksudnya cuma kita nie aja yang tak tau kan. Apapun petua atau pantang dari orang lama tak harus kita pandang ringan juga. Cuma yang mana yang kita fikir dengan segala logik akal patut kita ikut atau tak, kita yang putuskan sendiri..

Semoga bermanfaat ya perkongsikan Kak Sue kali nie. 

You Might Also Like

6 ulasan

  1. Mesti ada sebab kenapa orang tua melarang sesuatu perkara tu kan.. tapi ada juga yang boleh kita tinggalkan..

    ReplyDelete
  2. NENAS tu tajam kan....yg mandi mlm pun ada byk betulnye jugak....

    ReplyDelete
  3. Banyak lagi mitos sebenarnya kak. Sekarang ni orang dah pandai menilai.

    ReplyDelete
  4. Bagi PC lebih suka gabung antara yang tradisional dan moden kak Sue...mengikut kesesuaian keadaan dan penerimaan tubuh kita...contoh macam soya ada sesetengah Dr tidak galakkan wanita banyak dan kerap minum soya kerana ia merangsang pertumbuhan cyst atau fibroid di rahim wanita yang menyebabkan sukar hamil....apa pun semua itu dengan izinNYA...

    ReplyDelete
  5. Kalau mandi malam bukan penyebab paru paru berair maknanya kalau mandi malam bukan sebab asma teruk lah kan.. Sebab saya suka mandi malam kak,diornag kata tuh punca asma teruk

    ReplyDelete
  6. banyak rahsia orang tua2 kata tak tersingkap lagi..kene sama2 kaji ni..hehe

    ReplyDelete

Terima kasih sudi singgah dan komen ❤

Segala yang terkandung dalam terbitan entri adalah pendapat peribadi penulis. Perubahan butiran atau informasi mungkin berlaku tanpa ada sebarang pemberitahuan. Terima kasih singgah blog Shuhaida Kabdy.