Bulan Yang Sibuk

Assalamualaikum, hai semua! Pejam celik, tak lama lagi puasa dah kita kan. Biasa lah bila nak sambut puasa nie, jadi bulan yang sibuk bagi Kak Sue dan Abang Man. Kami memang akan sibuk sikit, sebab tu awal-awal dah open order dan uruskan bekalan pati dan buah Kelapa Laut baik buah segar atau buah yang datang dari Thailand untuk berniaga sendiri dan untuk peniaga-peniaga Pasar Ramadhan nanti..
bulan yang sibuk

Bulan Puasa Yang Sibuk


Bila datang bulan puasa memang sibuk sangat, tapi walaupun kita sibuk jangan lah sampai lupa saham akhirat kita pula ya. Kalau nak kejar sibuk dunia nie memang tak habis-habis, kita kena pandai-pandai bahagi masa. Macam Kak Sue dan keluarga memang sibuk sebab kami berniaga Pasar Ramadhan setiap hari di taman perumahan Kak Sue nie. Sebelah pagi atau malam kami menghantar order peniaga-peniaga Pasar Ramadhan pula. Tapi Abang Man dah letakkan syarat, hantar order selepas terawikh kalau sebelah malam, jadi tak ganggu lah aktiviti ibadah kita kan.. Sebelah pagi tu okay lah tak ada buat apa sangat kan..

Walaupun sibuk nak berniaga Kak Sue masih sempat masak untuk keluarga. Anak-anak minta Kak Sue masak dari rumah setiap hari. jadi Kak Sue akan masak selepas zohor, dan keluar niaga selepas Asar. Macam tu lah rutin harian Kak Sue nanti dan kami semua berbuka di tapak Pasar Ramadhan sekeluarga. Memang seronok tau, meriah.. sebab ada peniaga lain juga berbuka sama-sama kat situ.. Kadang siap tukar-tukar juadah lagi..

Selesai berbuka, rehat sekejap lepas tu kena cepat balik ke rumah bersiap nak berterawikh pula. walau agak penat, tapi seronok. Suka suasana bulan Ramadhan. Semoga tahun nie kita dapat tingkatkan amalan kita lebih baik dari tahun sebelumnya dan semoga dipermudahkan urusan kita, dimurahkan rezeki dan berkat.. aamiin ya rabb..


Post a Comment

4 Comments

  1. Assalam kak sue.. Belum puasa tapi saya terliur nampak balang air yang menyelerakan tu..

    ReplyDelete
  2. Seronok meniaga di bulan Ramadhan...moga di murahkan rezeki akk sekeluarga

    ReplyDelete
  3. Semoga murah rezeki kak sue sekeluarga.

    Dan sama2 kita tingkatkan amalan kita dari sehari ke sehari 😍

    ReplyDelete
  4. Semoga kita sama-sama dapat memasuki Ramadhan tahun ini dan dapat melakukan yang terbaik

    ReplyDelete

Terima kasih sudi singgah dan komen, InsyaAllah nanti Kak Sue balas kunjungan semula ❤️