Minuman Pilihan Per'l Kacip Fatimah

Assalamualaikum, hai semua. Nak tau tak apa minuman pilihan Kak Sue setiap hari? Tak lain tak bukan Per'l Kacip Fatimah lah, memang kadang tu buat stok kat rumah nie haa. Sebenarnya Abang Man yang mula ajar Kak Sue minum air Per'l Kacip Fatimah nie tau, sebabnya Kak Sue selalu mengadu letih dan lesu badan. Alhamdullilah, bila Kak Sue amalkan badan kurang lah letih dan lesu rasa pun sedap sebab ada campuran kurma. Macam kita tau lah.. kurma kan makanan sunnah dan bertindak bekalkan tenaga untuk badan kita..

Minuman Pilihan Per'l Kacip Fatimah
Minuman Pilihan Per'l Kacip Fatimah
Minuman Per'l Kacip Fatimah nie kan ada dua perasa satu Kacip Fatimah dengan kurma dan satu lagi Kacip Fatimah dengan kopi. Yang kopi tu Kak Sue tak boleh minum sebab nanti jadi sakit kepala. Kak Sue lebih serasi dengan yang kurma nie, rasa pun sedap. 

Kelebihan minuman Per'l Kacip Fatimah nie untuk diri Kak Sue sendiri lah kan menghilangkan keletihan, mengeluarkan angin dari badan dan kesihatan dalaman untuk kita orang perempuan nie. Sebab tu Kak Sue suka sangat minum walaupun kandungan gula agak tinggi juga nie rasanya tau.. huhuhu..

Kira kalau dah minum air nie nanti kena banyakkan minum air kosong lah ye. Kena cover lah kita minum manis tadi kan. Takut juga nanti kena penyakit lain pulak kan. Apa pilihan minuman korang pulak meh la kongsi dengan Kak Sue kat sini nanti ya.. Jumpa lagi, papai!



7 comments

  1. dah lama tak minum. kalo nyusu baby boleh minum tak huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jue pun minum ya..rasa Kak Sue boleh kut sebab Kacip Fatimah dengan kurma kan..tapi baik Jue tanya pada yang lebih pakar.. :)

      Delete
  2. Wife selalu juga pesan benda ni... masa saya beli orang pandang lain macam... haha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suami Kak Sue pun selalu juga belikan untuk Kak Sue..ehehe..

      Delete
  3. hahaha~ hamboi kak sue !!! patut la awet muda semacam.. maintain kacip fatimah ghopenye..

    ReplyDelete
  4. Lelaki boleh minum tak ni? Ada kesan sampingan tak?

    ReplyDelete

Terima kasih sudi singgah dan komen ❤