Doa Ketika Ditimpa Musibah

Assalamualaikum,hai semua!Salam Jumaat..setiap dari kita memang tak lari dari ujian Allah.Kadang dengan ujian itu kita jadi lebih tabah dan kuat kan..Kali nie Kak Sue nak kongsi doa yang boleh kita baca ketika ditimpa musibah.Setiap ujian atau musibah yang Allah datangkan untuk kita pasti ada hikmah dan setakat kemampuan diri kita untuk menghadapinya...

doa ketika ditimpa musibah
Doa ketika Ditimpa Musibah

Doa Ketika Ditimpa Musibah

Kadang bila Allah beri ujian pada kita,kita akan bertanya kenapa aku..? Kita merungut dan menyalahkan takdir Allah.Tapi kita tak sedar Allah uji kita sebab Allah sayang.Allah tegur kita dengan berbagai-bagai cara supaya kita dapat perbaiki kelemahan diri kita sendiri.

Dalam hidup mana manusia yang tak pernah ditimpa musibah kan..Cuma cara kita menghadapi musibah aja.Memang tak dinafikan kadang-kadang kita rasa tak mampu dah nak hadap,tapi percaya lah..di penghujungnya pasti ada kemanisannya..

Bersangka baik dengan Allah dan semoga yang baik- baik aja yang datang dalam hidup kita ya..Semoga bermafaat untuk semua perkongsian dari Kak Sue kali nie..papai!

Post a Comment

1 Comments

Terima kasih sudi singgah dan komen, InsyaAllah nanti Kak Sue balas kunjungan semula ❤️