Peminat Roti

Assalamualaikum,hai semua!Keluarga Kak Sue nie memang peminat roti.Kalau kat rumah mesti ada stok roti untuk kami sekeluarga.Kadang pagi kalau rajin buat roti telur,kalau tak.. celup dalam milo panas pun sedap!Tak kisah pun roti jenis apa,janji roti dan tak manis sangat yang berkrim atau bercoklat.Kak Sue kurang sikit kalau jenis berkrim nie anak-anak makanlah juga.Nama pun peminat roti kan semua bedal..ehehe..

peminat roti
Satu Keluarga Peminat Roti - Minum petang tadi..

Peminat Roti - Makan Roti Pun Dah Kenyang


Kadang kalau tak berselera makan nasi atau untuk lapik perut Kak Sue makan roti aja dulu.Macam nasi roti pun boleh buat kita kenyang dan beri kita tenaga.Sebab roti nie kan mengikut kajian dan bahan yang Kak Sue baca mengandungi karbohidrat,protin,kalsium dan zat besi cukup untuk berikan kita tenaga dah kan,Tapi bagi yang dah terbiasa makan nasi mesti nak cari nasi juga..kan..kan..

Kalau anak-anak korang yang tak suka makan nasi boleh buat pilihan kedua bagi makan roti.Sekarang pun ada macam-macam pilihan roti di pasaran pilih aja mana yang anak-anak suka.Sekurangnya okay sikit dari anak makan makanan ringan yang lain,betul tak? Okay lah setakat nie dulu,nanti kalau ada resepi mengunakan roti Kak Sue update kat sini ya,papai!











3 comments

  1. saya juga penggemar roti...sedap dimakan tambah lagi kalau roti tu lembut teksturnya kan

    ReplyDelete
  2. roti mmg pilihan kedua kalau xnk mkn nsi.anak-anak pun cmtu..pling senang, pi bli je kn hihi

    ReplyDelete
  3. waaaaa....sedapnya roti...im your 303 follower kak :)

    ReplyDelete

Terima kasih sudi singgah dan komen ❤