Puasa Enam

Assalamualaikum semua,setiap tahun pasti ada antara kita yang berniat berpuasa enam dalam bulan Syawal nie kan..Kak Sue pun tak terkecual...

Assalamualaikum semua,setiap tahun pasti ada antara kita yang berniat berpuasa enam dalam bulan Syawal nie kan..Kak Sue pun tak terkecuali,cuma setiap kali nak cukupkan puasa tu ada aja halangannya..eceh..alasan betul kan..Patutnya buat awal-awal jadi dapat lah kita berpuasa sunat enam kan..kan..
Macam-macam cara dan niat puasa enam,yang kita boleh baca dan lihat diblog dan facebook.Ada pilihan yang kita boleh buat samada menqadakan yang wajib dulu,kemudian baru buat sunat puasa enam Syawal,kemudian puasa enam dulu kemudian baru ganti puasa bulan Ramadhan dan akhir sekali di gabungkan kedua-duanya dalam satu puasa..Mana-mana boleh kita pilih nak buat dulu dan Kak Sue pilh yang paling afdhal lah,rasa macam tak sempat dah nie..ehehe..Selamat berpuasa enam semua..semoga manfaat untuk semua atas perkongsian ini..

You Might Also Like

2 ulasan

  1. Alhamdulillah, nice info :)

    ReplyDelete
  2. lama rasanya tak jenguk sini....hihii...jaga diri mak..jgn lupa kita..hihi..nnt mjls sy jemput kut mulut
    jemput dtg & komen sini...tq :)

    http://www.yayacendana.com/2016/07/dapat-baucer-rm5-untuk-pembelian.html

    ReplyDelete

Terima kasih sudi singgah dan komen ❤

Segala yang terkandung dalam terbitan entri adalah pendapat peribadi penulis. Perubahan butiran atau informasi mungkin berlaku tanpa ada sebarang pemberitahuan. Terima kasih singgah blog Shuhaida Kabdy.