Ketupat Palas Mak

Assalamualaikum semua..sehari lagi kita nak menyambut Hari Raya AidilFitri.Macam mana dengan korang punya persiapan?Rumah Mak Kak Sue tahun nie ala kadar saja,sebab nanti beberapa hari selepas kita menyambut hari raya,kena pindah ke tempat lain.Sedih juga sebab dah berpuluh tahun Kak Sue tinggal kat sini,tapi ya lah..nama pun rumah sewa kan.Tapak rumah yang Mak Kak Sue sewa nie,dah dibeli oleh pihak masjid Batu Kurau untuk dibuat parking masjid..jadi kita redhakan lah..

Kita tinggalkan lah cerita sedih tu,macam biasa setiap tahun Mak akan buat ketupat palas sendiri.Kak Sue antara pembantu tetap Mak..tapi tak pernah nak jadi tau..asyik jadi ketupat betina aja,sedihh!Mak suka buat size ketupat kecil dan comel aja,sekali suap dah masuk mulut.Selalu raya kedua dah habis dah ketupat palas mak,kadang tak sempat.Anak,cucu aja yang pakat belasah..ehehe..

Terima kasih Mak masakkan makanan sedap-sedap untuk anak,menantu dan cucu Mak nie,sedap semua.Kesian Mak,walaupun demam masih turun ke dapur memasak dengan penuh kasih sayang.Sayang Mak selalu..

1 comment

Terima kasih sudi singgah dan komen ❤