Cinta Orang Dedulu..

Assalamualaikum semua,Kak Sue bercuti di kampung Abang Man sekarang nie.Sambil rehat-rehat Kak Sue ambik gambar rumah mertua Kak Sue nie....

Assalamualaikum semua,Kak Sue bercuti di kampung Abang Man sekarang nie.Sambil rehat-rehat Kak Sue ambik gambar rumah mertua Kak Sue nie..Kak Sue memang suka rumah kayu lama nie.Bila tengok bumbung rumah,teringat pulak kisah orang dulu-dulu..
Kita sebagai orang melayu memang tebal dengan adat dan pantang larang.Dedulu anak dara mana boleh keluar tak tentu hala,tak tentu masa.Kalau bercinta pun sorok-sorok dari keluarga,sebab orang tua agak tegas kan,sentiasa mengawasi anak- anak mereka..
Macam tu jugak dengan anak teruna,tak boleh suka-suka nak bawak keluar anak dara orang tanpa izin.Kalau bercinta pun berhubung melalui surat menyurat aja.Dan katanya..orang dedulu jugak kalau rindu,dapat tengok bumbung pun jadilah,walau tak dapat jumpa orangnya.Betul ke..macam menarik je kan cinta orang dedulu.. ;)

You Might Also Like

2 ulasan

  1. hehehe.. betui tu sis.. skrg nih dah hilang adat... huhuhu

    ReplyDelete
  2. Cinta budak zaman sekarang dah tak macam dulu.. sume dilanggarnya

    ReplyDelete

Terima kasih sudi singgah dan komen ❤

Segala yang terkandung dalam terbitan entri adalah pendapat peribadi penulis. Perubahan butiran atau informasi mungkin berlaku tanpa ada sebarang pemberitahuan. Terima kasih singgah blog Shuhaida Kabdy.