Pulut Inti Kuih Tradisonal Kegemaran

Assalamualaikum semua,Kak Sue adalah salah seorang pengemar kuih tradisional,dan antara bebanyak kuih tradisonal salah satu kuih kegemara...

Assalamualaikum semua,Kak Sue adalah salah seorang pengemar kuih tradisional,dan antara bebanyak kuih tradisonal salah satu kuih kegemaran Kak Sue ialah Pulut Inti.Kuih muih tradisional nie kan,sememangnya sesuai di buat sarapan pagi atau minum petang.Tambah pula kalau di makan bersama Teh O atau Kopi O panas,memang syok...
Kak Sue tak pandai dan belum pernah cuba lagi buat Pulut Inti nie sebenarnya,tapi InsyaAllah satu hari nanti nak juga cuba membuatnya.Sekarang nie pun susah tau nak dapatkan makanan tradisional macam nie kat kawasan bandar,kalau ada pun sekali sekala je dapat beli,macam pulut inti yang Kak Sue selalu beli,bukan tiap hari penjual kuih tu buat.
Rasanya kuih nie mudah juga nak buat cuma kukus pulut dan kacau inti kelapa aja,tapi kalau nak buat tu yang makan kat rumah nie,hanya Kak Sue dan Adik anak bongsu Kak Sue aja.Ingat nak cuba buat juga lah nanti,puas sikit makan kalau buat sendiri kan.Tunggu bila Kak Sue buat,Kak Sue akan kongsikan resepi kat sini nanti ya..sekian dulu,Papai!






You Might Also Like

1 ulasan

  1. saya pun suka pulut inti, skali makan mau 3-4 ketoi haha

    ReplyDelete

Terima kasih sudi singgah dan komen ❤