Dah Mula Musim Hujan Dah..

Assalamualaikum,sekarang nie dah mula musim hujan dah..Hari-hari dah hujan,biasa la setiap hujung tahun memang dah musim dia kan.Pada yang setiap hari perlu keluar rumah bekerja dan berulang alik di jalan raya tu hati-hati la memandu tau.Musim hujan nie tambah lagi risiko yang sedia ada bila berada di jalan raya
Untuk yang mula berniaga pada hujung tahun dan musim hujan nie,memang agak mencabar.Maklumlah musim hujan nie,kadang orang nak keluar pun malas, di tambahkan lagi kalau yang berniaga jual air minuman,memang slow la sikit.Kalau korang mampu bertahan,InsyaAllah korang boleh terus berkembang.Hujung tahun nie,dah la musim hujan kan,pelanggan pun kurang berbelanja sebab nak jimat duit untuk perbelanjaan nak buka sekolah tahun depan.Kak Sue dan Abang Man dah biasa dah situasi berniaga macam ni,kena kita pandai-pandai lah cari alternetif lain menambah pendapatan kita
Kak Sue doakan semoga tahun nie semuanya baik-baik belaka bagi negeri pantai timur dan lain-lain kawasan juga.Semoga kita setiasa dalam perlindungan dan rahmat Allah..aamiin ya rab!

6 comments

  1. Kat Terengganu hari-hari hujan kak sue, tapi time malam jela

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah musim nye kan..semalam sepanjang Kak Sue balik dari kampung hujan..

      Delete
  2. Salam perkenalan dari follower ke 152 :)

    Insya Allah semoga kita semua sentiasa di bawah lindungan-Nya...amin...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Perkenalan jugak utk Nik Azidah :)

      Terima kasih sudi singgah dan follow ye..nanti Kak Sue balas kunjungan..

      Delete
  3. Aamiin.. Labuan pun asyik hujan jaa.. Alhamdulillah :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Owh semua kawasan hujan ye..Alhamdullilah.. :)

      Delete

Terima kasih sudi singgah dan komen ❤