Petua Darah Tinggi

Gambar Sumber Google Assalamualaikum semua,korang rasa macam pening-pening tak kekadang tu?Sering rasa sakit kepala ketika bangun dari...

Gambar Sumber Google

Assalamualaikum semua,korang rasa macam pening-pening tak kekadang tu?Sering rasa sakit kepala ketika bangun dari tidur?Atau rasa berdegung pada telinga,gangguan penglihatan?Kalau ada rasa macam tu mungkin korang ada serangan darah tinggi.Cara terbaik kita nak tau ada darah tinggi ke tidak adalah dengan cara pemeriksaan kat klinik atau pun hospital.
Tapi bagi yang kurang berminat nak makan ubat doktor tu,hari nie Kak Sue nak kongsi Petua Darah Tinggi yang Kak Sue baca dari majalah Aroma.Boleh la ikhtiar secara tradisional kan,InsyaAllah mana tau dapat membantu mengurangkan darah tinggi tu kan.Terdapat banyak petua yang boleh kita amalkan,tapi Kak Sue kongsikan beberapa petua darah tinggi sahaja kat sini ye,antaranya..
1. Minum air rebusan taugeh seminggu sekali.Air dan taugeh hendaklah sama banyak nisbahnya.
2. Rebus beberapa helai daun pandan wangi dengan dua gelas air.biarkan hingga tinggal setengah gela sahaja.Amalkan minum setiap pagi dan petang.
3. Makan tiga ulas bawang putih mentah.jika tidak tahan baunya,bolehlah di rebus.
4. Makan biji buah peria.
5. Minum air rebusan daun Pokok Ati-ati.
Itu saja petua yang dapat Kak Sue kongsikan kali ini,semoga bermafaat untuk semua,silalah cuba salah satu petua di atas mana tau serasi dengan badan kan,jumpa lagi..Papai!!


You Might Also Like

3 ulasan

  1. saya tengokkkk rebusan2 tu rasa nak pengsan kak sue hukhuk..acahner la nak sihat kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ehehe..nak sihat kena minum gak Diya..

      Delete
  2. Bagus tips nie..bolehlah amalkan nanti

    ReplyDelete

Terima kasih sudi singgah dan komen ❤

Segala yang terkandung dalam terbitan entri adalah pendapat peribadi penulis. Perubahan butiran atau informasi mungkin berlaku tanpa ada sebarang pemberitahuan. Terima kasih singgah blog Shuhaida Kabdy.