Tabung Puas Hati

Assalamualaikum semua,hari nie Kak Sue nak kongsi cara nak menabung dengan cara yang kita rasa tak terbeban sangat iaitu Tabung Puas Hati.Sebenarnya tips menabung nie telah di kongsi oleh rakan blogger Kak Sue,hot mama Safura Fadhlan yang di kenali juga sebagai Rara.Tertarik pula tip nak menabung cara yang Rara kongsi nie kan.Meh Kak Sue kongsikan dengan korang pulak ye..
Caranya ialah nak kumpul duit untuk sebulan kan,buat satu kalender untuk sebulan,dalam sebulan kan ada 30 hari.Jadi setiap bermula 1 haribulan masukkan duit mengikut tarikh tersebut.Contohnya kan,1 haribulan masukkan RM1,2 haribulan masukkan pula RM2 dan seterusnya mengikut haribulan dalam bulan tersebut.Akhir bulan kalau kita total semua duit yang kita masukkan dalam tabung tu totalnya RM465.00 tau,tak percaya cuba kira...ehehehe.Banyak jugak kan,memacam boleh buat dengan duit tu,jom kita mula menabung,masih belum terlambat lagi nie untuk bulan nie..Kak Sue sudah,korang bila lagi....

Post a Comment

5 Comments

  1. jue kuat nabung det seringgit kertas.. sehari rm1.. husband jue jenis suka tukar syiling kat tol n simpan.. tp bab korek syiling selalu jue lah.. hahhaha nak byr parking keta..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah baguih no kuat nabung..yg kat umah Kak Sue suka korek duit syiling anak2..ehehe..

      Delete

Terima kasih sudi singgah dan komen, InsyaAllah nanti Kak Sue balas kunjungan semula ❤️