Taman Mini Di Rumah Kak Sue

Assalamualaikum semua,pagi tadi rasa mood nak keluarkan peluh pulak.Asyik berkipas dalam rumah peluh tak keluar,lesu badan rasanya.Dah la...

Assalamualaikum semua,pagi tadi rasa mood nak keluarkan peluh pulak.Asyik berkipas dalam rumah peluh tak keluar,lesu badan rasanya.Dah la tak berapa sihat,jadi bagi berpeluh sikit badan..nak pergi joging rasa cam tak lalu je.Taman Mini kat rumah Kak Sue pun tengok dah naik semak ngan tumbuhan yang tak sepatutnya,dah tak terjaga dah,kenkonon busy la sangat..ehehe..





Sebenarnya Taman Mini nie pun adik Kak Sue yang tolong buatkan,susun pasu,tanam pokok-pokok yang ada tu,Kak Sue tinggal nak menjaga nya aje.Ada pokok belalai gajah,berri,cili padi,kaktus dan 0rkid.Ada yang Abang Man tanam,macam pokok cili padi tu,yang lain adik Kak Sue yang tolong tanamkan dia memang minat tanam menanam nie.Kata orang tua,tangan sejuk dan menjadi je kalau tanam pokok.Rasa tenang je fikiran kalau tengok hijau nie kan,nanti Kak Sue nak tambah lagi pokok-pokok yang lain,InsyaAllah.Biar time lepak-lepak petang tu,ku lihat hijooo je laman rumah kan..sehingga bertemu lagi di lain entry ye,,Papai..

You Might Also Like

7 ulasan

  1. Bercucuk tanam pun boleh hilangkan bosan kan kak, bukan setakat shopping saja. Hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu Farah..fikiran pun lapang dan seronok.. ehehe

      Delete
  2. Cantiknya kak sue...dulu pun suka mnanam ni..tp lps bnjir hbs pokok rosak ..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zatie tu la ubat penenang pikiran nie..ehehe..

      Delete
  3. rajinnya kak sue. best ada ruang utk bercucuk tanam camtu

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak ada la rajin sgt..tapi suka ada pokok2 sikit kat rumah Nani..ehehe..

      Delete
    2. tak ada la rajin sgt..tapi suka ada pokok2 sikit kat rumah Nani..ehehe..

      Delete

Terima kasih sudi singgah dan komen ❤

Segala yang terkandung dalam terbitan entri adalah pendapat peribadi penulis. Perubahan butiran atau informasi mungkin berlaku tanpa ada sebarang pemberitahuan. Terima kasih singgah blog Shuhaida Kabdy.