Sambutan Raya | Mahram YangTak Boleh Salam

Assalamualaikum,Selamat pagi semua,semoga kita semua sentiasa dalam rahmat dan perlindungan Allah.Dah nak dekat raya nie kan,kat radio dah mula berkumandang lagu-lagu raya..tapi dalam kita bersuka ria nak sambut raya tu jangan kita lupa batas kita dalam pergaulan nanti.Di hari perayaan,selalu kita mesti nak bersalaman bermaaf maafan antara satu sama lain,tapi tak bermakna memohon maaf ialah dengan bersalaman sahaja,yang penting niat kita itu kan..Jom kita saling mengingati bukan mahram yang TAK BOLEH kita salam..

LELAKI
*Isteri kepada adik beradik bapa
*Isteri kepada adik beradik emak
*Adik beradik perempuan bapa mertua
*Adik beradik perempuan emak mertua
*Anak perempuan adik beradik isteri
*Kakak Ipar
*Adik Ipar perempuan
*Sepupu perempuan
*Sepupu Ayah (perempuan)
*Sepupu Emak (perempuan)

PEREMPUAN
*Suami kepada adik beradik bapa
*Suami kepada adik beradik emak
*Adik beradik bapa mertua
*Adik beradik emak mertua
*Anak lelaki adik beradik suami
*Abang Ipar
*Abang Ipar lelaki
*Sepupu lelaki
*Sepupu Ayah
*Sepupu Emak 

Semoga bermafaat untuk kita semua ye,kadang-kadang kita terlupa.Kadang ada yang tak tahu,nie kita dah tau mari kita kongsikan bersama,Selamat Menyambut hari raya semua..papai!!!







4 comments

  1. Nice sharing kak sue ! sekarang ni orang main bedal je bab2 salam2 hari raya ni .

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah Ain,kadang memang kita terlepas pandang bab tu kan..bedal je..untuk ingatan kita bersama jugak Ain :)

      Delete

Terima kasih sudi singgah dan komen ❤