Persiapan Raya | Cara Cuci Mozek..


Assalamualaikum semua,tak berapa lama lagi kita semua akan menyambut  hari raya,dah selesai ke semua persiapan?Kak Sue sikit lagi nak siapkan semua,sebab Kak Sue dah mula bercuti niaga dua,tiga hari sebelum raya.Jadi nak settlekan semua dulu sebelum balik beraya di kampung.Setiap orang bila nak sambut hari raya mesti nak bersihkan dan deco rumah cantik-cantik kan.Bila rumah kita kemas dan bersih hati pun tenang,nak sambut tetamu yang datang beraya pun tak lah segan kan.Hari nie Kak Sue nak kongsikan cara nak cuci mozek tak kira lah lantai dapur atau di bilik mandi.Kak Sue pun belum cuba lagi nie,selalu sental dengan klorok aje,ehehee..Katanya cara nie mudah dan murah,Kak Sue nampak di facebook tadi jadi Kak Sue kongsikan lah kat sini untuk kita sama-sama mencuba ye.Jom kita tengok cara-cara nak cuci mozek nie..

Cara Cuci Mozek
Bahan di perlukan
7 cawan air
1/2 cawan soda bikarbonat
1/3 cawan jus lemon/limau nipis
1/4 cawan cuka buatan
Cara2nya
Campurkan semua bahan di atas
Isikan dalam botol spray
Spray je kat tempat kita nak cuci tu,tunggu dalam satu hingga dua minit
Lepas tu boleh lah kita mop,kalau kat lantai,kalau kat bilik air is berus lah,sental jangan sental nanti berkilat memancaq-mancaq je bilik air kita..haaa..gitu

Sekian,Selamat Mencuba ye...Papai!!!

1 comment

  1. HAI BLOGGER :)
    JEMPUTLAN SINGGAH BLOGSPOT KAMI !!!! MESIN FOTOSTAT SEMUA MURAH DAN BERJENAMA.. SIGGAH TAU!!
    http://mesinphotostatmurah.blogspot.com/

    ReplyDelete

Terima kasih sudi singgah dan komen ❤