Ketupas Palas Mak

Assalamualaikum semua..masih dalam mood raya lagi ke..Kak Sue baru nak merasa ketupas palas air tangan mak Kak Sue yang tersayang.Meman...

Assalamualaikum semua..masih dalam mood raya lagi ke..Kak Sue baru nak merasa ketupas palas air tangan mak Kak Sue yang tersayang.Memang takan sama dengan ketupat yang lain tau.Setiap kali hari raya Mak mesti buatkan ketupat palas untuk kami semua,bersama sambal daging dan rendang ayam.Biskut raya pun semua mak buat sendiri untuk anak cucu.Mak Kak Sue memang hebat dalam bidang masakan,bukan la nak puji mak sendiri tapi kalau siapa pernah rasa air tangan mak Kak Sue pasti tau kesedapan masakan mak Kak Sue..ewah..hihihi..tapi ketupat kali ini campur ketupat jantan/betina sebab anak cucu tolong balut sekali..main bantai je..hahaha..

Nasib baik la walaupun dah berapa hari kita berhari raya masih ada lagi orang yang menjual daun palas,dapatlah Kak Sue merasa ketupat palas mak hari nie.Gigih mak rebus pulut dan balut daaun palas semata-mata nak meraikan anak cucu balik sempena raya.Pada sesiapa yang masih ada di Batu Kurau jemputlah datang rumah Mak Kak Sue ye,dapat la merasa masakan mak nanti..ehehe..

You Might Also Like

4 ulasan

  1. sedapnya kak..
    saya pun suka ketupat palas.. seblm mkn goreng dulu, sedap!

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la,mak buatkan jugak untuk kami..owh boleh goreng ye..

      Delete
  2. tetibe malam ni teringin nak makan leman dengan rendang..hahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. alo sian,kat area rumah akak ada jual panas2 tepi jalan sempena raya nie nad..

      Delete

Terima kasih sudi singgah dan komen ❤

Segala yang terkandung dalam terbitan entri adalah pendapat peribadi penulis. Perubahan butiran atau informasi mungkin berlaku tanpa ada sebarang pemberitahuan. Terima kasih singgah blog Shuhaida Kabdy.