RaYa Lagiiiii...


Assalamualaikum..Selamat pagi semua..hari nie bermula la rutin harian kita semua seperti biasa..anak-anak sudah mula bersekolah,kita dengan rutin harian kerja rumah yang tak habis-habis nie.Masih dalam mood raya lagi ke semua?Kak Sue semalam terima tiga tetamu sekeluarga,seronok dapat berborak dan makan-makan,dapat berkenalan dengan adik-adik  yang baru kenal melalui Facebook dan kawan-kawan yang berniaga.Ini la kesempatan yang ada nak berborak sambil makan-makan.Sudah tak berapa hari lagi dah nak mula berniaga,kalau dah mula berniaga memang tak sempat la nak bertanya khabar nak berborak,hamboi macam busy benor ye..ehehehe.
Semalam pun  sempat la main masak-masak ngan Abang Man Spagetti Bolognise  dan Puding Susu Peach untuk dihidangkan pada tetamu yang datang.Kemudian beli ja ketupat daun palas ada jual kat tepi jalan,nak buat  malas dan tak reti hokay.ehehe.Dok belajar buat ngan Mak asyik tak jadi je,penyudah nye beli la jawab nya..miahahahaha...is senang!!

Di kesempatan nie juga Kak Sue sekeluarga ingin memohon ampun dan maaf atas setiap kesalahan baik yang sengaja atau tidak di sengajakan,serta halalkan makan dan minum pada semua kawan-kawan yang mengenali Kak Sue ..Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin..Jemput lah ke rumah..    ;)



Keep Reading»

Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batinnnn

Assalamualaikum,apa khabar semua.Macam mana persiapan raya?Kak Sue tinggal lagi sikit dah..hampir selesai..Pakaina anak-anak pun dah selesai.Tinggal sehari lagi kita berpuasa lepas tu dah nak raya,tak sabar dah rasa hati nak balik kampung.Tahun nie giliran balik ke rumah Mak Kak Sue di Batu Kurau,tempat yang di kenali durian nya.Kami akan bertolak selepas habis niaga hari nie,harap tak ada la kesesakan yang teruk.Lagi pun nak singgah ke rumah mentua sekejap,memang rutin kalau tak beraya pertama di rumah mentua tetap kena singgah sebab mentua nak kirim buah tangan  untuk keluarga di kampung.Macam-macam nak di kirimnya,moga raya taun nie lebih berkat dari sebelum nya dan agar kita dapat mengamalkan amalan di bulan puasa secara berterusan sepanjang hayat serta dapat meneruskan ziarah menziarahi saudara mara di hari raya.Dengan ini Kak Sue mengucapkan Selamat Hari Raya maaf zahir batin..


Keep Reading»