Resepi Bubur Nasi

                                                Assalamualaikum..hari nie masak simple ja..mmg dari semalm dok terigin nak makan bubuq na...

                                               
Assalamualaikum..hari nie masak simple ja..mmg dari semalm dok terigin nak makan bubuq nasi nie..anak pun suka jugak..masak pun jap ja..yg nie pun kl masak berulang depa makan..letak sayuq banyak2..tu yg depa suka tu..rasa nya semua org tau kan masak bubuq nasi nie simple jaaa kan..tapi takpe lah saya boh la jugak resepi nya kat bawah nie ya..ehehe..

~Bubur Nasi~
Bahan2 nya:
1 1/2 pot beras~rendam dlm sejam
2 kiub stok ayam
200 gram ikan bilis
sayur-sayuran ikut selera masing2
cili padi~di potong2 kecil
kicap manis

Cara2nya:
1.Masak nasi sehingga betul lembut~dlm 1 1/2 jam
2.bila dah mendidih masukkan stok ayam dan gaul rata..tutup api
3.sayur tu boleh la di rebus biasa @ di buat sup sayur
4.Goreng ikan bilis hingga garing
5.potong cili padi kecil2..gaul dgn kicap

~siap dah~boleh lah di hidangkan..Selamat Mencuba~

You Might Also Like

3 ulasan

  1. Salam...wah sedapnya bubur nasik ada ikan bilis...mantap..

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum..... kabare...
    selamat berpuasa!

    ReplyDelete
  3. Wa'salam..Rahel n ka Amie..ehehe..anak2 suka mkn bubur nasi..n Selamat berpuasa utk rahel n Kak Amie ye..

    ReplyDelete

Terima kasih sudi singgah dan komen ❤

Segala yang terkandung dalam terbitan entri adalah pendapat peribadi penulis. Perubahan butiran atau informasi mungkin berlaku tanpa ada sebarang pemberitahuan. Terima kasih singgah blog Shuhaida Kabdy.