Mengenang Mak Dalam Rindu

Assalamualaikum, hai semua. Walaupun dah hampir empat tahun Mak Kak Sue pergi bertemu Allah, tapi setiap detik Kak Sue dan pastinya adik beradik yang lain akan tetap Mengenang Mak Dalam Rindu. Rindu yang makin dalam dan tak berpenghujung. Rindu yang paling sakit bila kita rindu pada orang yang dah tak ada. Cumanya kali nie, rasanya hati Kak Sue dah semakin redha dan cuba ikhlaskan yang Mak memang dah tak ada lagi dengan kami lagi kat dunia nie..

Mengenang Mak Dalam Rindu
Mengenang Mak Dalam Rindu


Mengenang Mak Dalam Rindu

Memang berat nak betul-betul redha dan ikhlaskan hati bila ahli keluarga apatah lagi ibu bapa kita sendiri dah tiada lagi. Cuma kita yang masih ada lagi nie tetap kena teruskan hidup macam biasa. Yang pergi tetap akan pergi, tinggal kita yang perlu teruskan hidup dan terus istiqomah perbaiki dan siapkan diri kita. Sebabnya.. kita pun bakal menyusul juga ke negeri abadi..

Pulak tu, tak lama saja lagi kita semua akan sambut bulan Ramadhan, rasa makin kuat perasaan rindu pada Mak Kak Sue. Biasanya bila nak sambut Ramadhan walaupun Kak Sue sibuk bantu Abang Man siapkan tempahan dan berniaga di Pasar Ramadhan tapi Kak Sue tetap curi masa akan telefon Mak bertanya khabar dan berkongsi cerita..

Sekarang nie semua tu tak ada dah.. yang tinggal hanya mengenang Mak dalam rindu. Kadang-kadang bila ternampak gambar atau post Kak Sue tentang Mak di social media boleh buat hati tetiba sebak meruntun rindu. Sedar tak sedar airmata laju aja turun, melepaskan rasa sebak di dada.. rinduuu..

Apapun.. kita sebagai anak, sentiasa lah berbuat benda yang baik, sedekah atas nama ibu bapa kita dan mendoakan ibu bapa kita. Tak kira lah pada ibu bapa yang masih ada atau yang telah tiada. Buatlah sehabis baik untuk Ibu bapa kita sementara kita masih diberi waktu..

Akhir kata.. berehat lah Mak dengan tenang disana.. kami anak-anak Mak sentiasa mendoakan, sayang dan rindukan Mak selalu. Kita jumpa lagi nanti ya Mak.. Al Fatihah untuk bidadariku tersayang, Latipah binti Baharom.. ❤️


Post a Comment

10 Comments

  1. alfatihah buat mak kak sue, mak saya dan ayah saya. huhuu rinduu

    ReplyDelete
  2. Moga suatu hari dapat kak sue dapat bertemu mak di akhirat sana... Insha Allah amenn...

    ReplyDelete
  3. Alfatihah buat arwah mak Kak Sue..semoga arwah tenang di sana...

    ReplyDelete
  4. al fatihah buat arwah mak akak.. semoga arwah tenang di sana.. akak dan keluarga juga ya..

    ReplyDelete
  5. Al-fatihah untuk arwah mak Kak Sue. Memang betul, masuk bulan puasa memang akan bertambah rindu. sebab banyak kenangan kan

    ReplyDelete
  6. alfatihah...pasti rindu pd yg telah pergi

    ReplyDelete
  7. Dari Allah kita datang, kepada Allah kita kembali....

    ReplyDelete
  8. Betul kak sue...rindu yang tak berpenghujung. Tak dapat diungkapkan dgn kata2

    ReplyDelete
  9. Al fatihah buat bonda sue dan ciknur jga
    4 tahun berlalu.....rinduuu setiap masa. Dlm.doa sentiasa sebut namanya....

    ReplyDelete
  10. Kejap je 4 tahun ye kak. Ana doakan semoga arwah mak akak ditempatkan bersama orang yang beriman hendaknya. Aamin.

    ReplyDelete

Terima kasih sudi singgah dan komen, InsyaAllah nanti Kak Sue balas kunjungan semula ❤️