Aqiqah Centre Tawarkan Qurban Online Kambing 2021

Assalamualaikum, hai semua. Kali nie Kak Sue nak kongsi Aqiqah Centre Tawarkan Qurban Online Kambing 2021 pula dengan korang. Ya lah dalam suasana PKP kat negara kita sekarang nie memang susah kalau plan nak buat apa pun kan. Jadi nak mudahkan urusan korang.. tu yang Kak Sue nak kongsi kat sini tentang Aqiqah Centre Tawarkan Qurban Online Kambing 2021 dengan korang kat sini..

Aqiqah Centre Tawarkan Qurban Online Kambing 2021


Aqiqah Centre Tawarkan Qurban Online Kambing 2021

Macam yang kita semua tahu bila kita dalam situasi PKP macam sekarang nie memang semua urusan terhad. Nak bergerak ke sana sini atau nak buat seberang majlis pun tak boleh, termasuk lah kenduri aqiqah atau qurban. Masalah utama yang lain pula, nak mencari tempat yang sesuai untuk aqiqah atau qurban. Nak kena betul-betul periksa ditambahkan dengan kos pun agak mahal sekarang nie. Tambah kat kawasan bandar dan kawasan rumah Kak Sue nie tak ada tempat yang sesuai nak buat urusan aqiqah atau qurban..

Aqiqah Centre Tawarkan Aqiqah dan Qurban Kambing Online di Mekah
Aqiqah Centre Tawarkan Aqiqah dan Qurban Kambing Online di Mekah

Untuk info kita bersama, ibadah Aqiqah dilakukan sebagai tanda kesyujuran atas nikmat dikurniakan anak. Manakala ibadah qurban pula tujuannya untuk menghampirkan diri kepada Allah SWT. Ia dilakukan sebagai menghidupkan zyariat Nabi Ibrahim dan setersunya Nabi Muhammad SAW. Kedua-duanya sunat muakjad.

Biasanya Aqiqah dalam masyarakat Melayu Muslim di Malaysia adalah satu ibadah Islam dengan mengirbankan haiwan untuk bayi lelaki atau perempuan yang baru lahir. Biasanya ibadah aqiqah disembelih pada hari ke-7 dan sekiranya terlepas maka hendaklah disembelih pada hari ke-4 atau ke-21. Demikian lah seterusnya tiap-tiap 7 hari berikutnya dan seterusnya mencukur rambut anak.

Ibadah aqiqah nie sesuai dengan hadith riwayat Abu Daud, At Tirmudzi dan Ibnu Majah :

'Setiap anak yang lahir itu terpelihara dengan aqiqahnya yang disembelih untuknya pada hari ke tujuh (7), dari hari lahirnya-dicukur seluruh rambutnya dan diberikan nama yang membawa maksud yang baik'

Aqiqah Centre Tawarkan Aqiqah dan Qurban Kambing Online di Mekah
Aqiqah Centre Tawarkan Aqiqah dan Qurban Kambing Online di Mekah

Selain dengan harga yang mahal, macam yang Kak Sue dah bagi tau kat atas tadi masalah tak ada tempat sesuai  dan tak ada alat yang sesuai juga harus kita kena fikir juga. Ya lah nak buat kenduri nie memang nak pastikan semuanya berjalan lancar. Mana nak cari kambing lagi, nak cari orang sembelih lagi memang susah kalau kawasan rumah Kak Sue nie. Belum urusan kenduri kendara yang memang sekarang nie tak dibenarkan lagi kan..

Tapi.. sekarang nie korang tak perlu risau dah dengan adanya AqiqahCentre.com nie. Untuk info korang, Aqiqah Centre nie adalah syarikat milik Bumiputera yang menguruskan ibadah aqiqah dan qurban di Tanah Suci Mekah. Mereka dah mula berada dalam dunia pengurusan aqiqah dan qurban nie sejak tahun 2015 lagi tau. Lagi pun di Mekah kos lebih murah sebab tak semua kita sebagai ibu bapa nie berkemamouan dan harga yang ditawarkan memang mampu milik..

Memang murah sangat harga yang ditawarkan AqiqahCentre.com nie dengan hanya RM499 untuk seekor kambing. Korang memang takan dapat harga murah macam nie kat tempat lain tau. Tambah lagi tak lama lagi kita bakal sambut Raya Haji pula kan. Jadi memang sesuai sangat korang nak plan buat qurban online kambing tahun nie. Korang boleh buat tempahan aqiqah dan qurban kambing di Mekah nie pada bila-bila masa dan dilaksanakan setiap hari juga.


Aqiqah Centre Tawarkan Aqiqah dan Qurban Kambing Online di Mekah
Aqiqah Centre Tawarkan Aqiqah dan Qurban Kambing Online di Mekah

Selain itu banyak kelebihan yang korang dapat dengan memilih Aqiqah Centre nie tau. Aqiqah Centre nie sediakan khidmat aqiqah qurban secara online. Tak perlu dah kita susah-susah nak cari atau nak keluar rumah bagai dah. Harga pun mampu milik sangat tau dan akan disertakan bukti sembelihan video beserta sebutan nama anak kecuali untuk ibadah qurban. Aqiqah Centre nie juga trusted.. dipercayai dan dah urus 21,000 sembelihan dah sejak 2014. Kalau tengok dekat website Aqiqah Centre nie artis pun ramai juga guna khidmat mereka tau. Jadi tak perlu risau, bukan scam ya..

Jadi pada korang yang plan atau tercari-cari tempat atau perkhidmatan untuk ibadah aqiqah atau qurban kambing secara online boleh lah guna perkhidmatan dari AqiqahCentre.com nie.. yang mudah, cepat dan dipercayai. InsyaAllah korang akan berpuashati dengan perkhidmatan yang disediakan. Untuk lebih detail tentang aqiqah qurban kambing online nie , macam biasa korang boleh singgah kat bawah nie okay.. 

AqiqahCentre.com




Post a Comment

10 Comments

  1. alhamdulillah urusan senang ada online macam ni kan kak

    ReplyDelete
  2. Aqiqah Suraya ana guna aqiqah centre. Memang mudah dan murah. Puas hati sangat.

    ReplyDelete
  3. Mudah adanya aqiqah online nih, musim covid 19 ni nak buat kenduri pun susah kena ikut sop kan.. adanya pakej macam nih sangat membantu parent yang nak buat aqiqah dan qurban

    ReplyDelete
  4. Sangat mudah adanya aqiqah online ni.. Boleh la buat walaupun lockdown..

    ReplyDelete
  5. mudah dh sekarang kan nak buat korban ke aqiqah ke.. kalau dulu kene mencari... skrg pun mencari tp lebih mudah.. byk cara..

    ReplyDelete
  6. Alternatif utk parents laksanakan aqiqah dgn lebih mudah. Tambah pula time PKP nie, tak perlu nk pening kepala mikir

    ReplyDelete
  7. Mudah dah sekarang ni kan. Sebab ada pusat aqiqah macam ni. Takde la risau kalau tak buat aqiqah lagi. Lagi lagi waktu pkp macam ni.

    ReplyDelete
  8. Lebih senang macam ni. Sekarang ni kita tak boleh nak keluar. Ia alternatif yang terbaik

    ReplyDelete
  9. Nowadays, banyak urusan boleh settle thru online termasuk aqiqah right.

    ReplyDelete
  10. Alhamdulillah. Convenient untuk parents ada aqiqah online ni. Tambah time pkp ni.

    ReplyDelete

Terima kasih sudi singgah dan komen, InsyaAllah nanti Kak Sue balas kunjungan semula ❤️