Salam Ramadhan Kareem 2021

Assalamualaikum, hai semua. Rasanya masih belum terlambat Kak Sue nak ucapkan Salam Ramadhan Kareem 2021 untuk korang semua. Cepatnya lah masa berjalan kan, tau-tau kita dah masuk hari ketiga berpuasa dah. Di harapkan Ramadhan kali nie lebih baik dari tahun sebelumnya lah kan..

Salam Ramadhan Kareem 2021
Salam Ramadhan Kareem 2021


Salam Ramadhan Kareem 2021

Tahun nie kita masih lagi menyambut bulan Ramadhan dalam suasana Perintah Pergerakan Pergerakan Bersyarat atau nama ringkasnya PKPB. Walaupun tak dibenarkan merentas negeri, tapi Kak Sue sangat bersyukur kita dibenarkan untuk solat Terawih dan berniaga Pasar Ramadhan macam biasa..

Walaupun ada juga kedengaran rasa tak puasahati dikalangan netizen tapi Kak Sue lebih suka ambik langkah berdiam diri aja. Takut-takut kata atau tulisan kita nanti akan menyinggung perasaan orang lain. Kita tak berada dalam situasi orang lain, jadi lebih baik kita doakan yang baik-baik aja untuk semua kan..

Macam Kak Sue sendiri memang kami mencari rezeki dengan berniaga, nak tak nak memang kami akan usaha juga untuk berniaga kalau tak ada Pasar Ramadhan pun tahun nie, sama macam tahun lepas. Nak harap kan bantuan memang tak cukup pun dengan macam-macam komitmen kan. Lagi pun takan lah mengharap bantuan aja memanjang, jadi bila dapat berniaga nie, memang kami peniaga-peniaga bersyukur sangat-sangat..

Apapun.. walapun dah dibenarkan solat Terawikh dan Pasar Ramadhan, diharapkan kita semua dapat patuh pada SOP yang dah ditetapkan. Jangan disebabkan sikap kita yang tak bertanggungjawab dan sambil lewa orang lain pula yang akan tanggung akibatnya. Semoga tahun ini segala amal kita diterima, diberi ganjaran pahala yang besar dan ditemukan dengan malam Lailatul Qadar yang istimewa..

Jaga diri semua, patuh SOP.. kita mesti menang. Salam Ramadhan Kareem semua.. jumpa lagi next entri.. papai! 

Post a Comment

8 Comments

Terima kasih sudi singgah dan komen, InsyaAllah nanti Kak Sue balas kunjungan semula ❤️