PPZ Dah Ada Channel Sendiri

Assalamualaikum, hai semua! Kak Sue nie bukan jenis yang selalu guna Youtube, memang jarang sangat layan. Kalau tengok pun kebetulan yang orang kongsikan di facebook atau Kak Sue tengok video masakan atau deko kek, memang membantu sangat. Baru-baru nie Kak Sue dapat tau rupanya bukan setakat perkonsian video masakan, deko, muzik dan lain-lain tapi ada channel baru yang berkongsi kisah masyarakat, ilmu agama, ceramah dan tazkirah pun ada. Haaa.. tau tak sekarang PPZ dah ada channel sendiri dah. Senang sikit kan apa-apa yang kita nak tau boleh tengok kat situ..


PPZ Dah Ada Channel Sendiri
PPZ Dah Ada Channel Sendiri

PPZ Dah Ada Channel Sendiri

Sekarang PPZ dah ada channel sendiri iaitu PPZ TV. Nanti boleh lah kita semua tengok PPZ TV nak tahu lebih lanjut tentang zakat dan macam-macam lagi perkongsian yang bermafaat. Korang boleh pilih mana-mana video untuk lebih faham lagi tentang apa-apa mengenai PPZ. Macam yang kita tahu Pusat Pungutan Zakat atau PPZ adalah agensi yang ditubuhan oleh majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Putrajaya dan Labuan.

Dan seperti yang kita tahu juga menunaikan zakat nie wajib bagi yang layak. Nak tahu kita layak menunaikan zakat ke tak kena lah tonotn PPZTV dulu kan. Ada banyak video yang dikongsikan kat sana tau. Selain tu kan zakat juga dapat membantu golongan asnaf, dapat lah meringankan beban bagi yang dalam kesusahan kan.. Mana yang dah layak berzakat tu elok lah berzakat ya, ingatan untuk diri Kak Sue juga..


PPZ Dah Ada Channel Sendiri
PPZ Dah Ada Channel Sendiri - banyak pilihan video yang boleh kita tengok
Korang jangan lupa tau tonton, kongsi dan subscribe channel PPZTV nie. Jangan lupa ajak keluarga dan kawan-kawan semua juga ya. Seronok tau tengok video kat PPZ TV nie sebab gaya penyampaian santai, mudah faham, kelakar pun ada. Memang tak bosan tau tengok, nie Kak Sue kongsikan link PPZ TV kat sini PPZ TV - Youtube. Selamat menonton..


Post a Comment

3 Comments

  1. Wah bagus dah ada channel PPZ skrg ni. Harus subscribe ni.

    ReplyDelete
  2. Uptodate PPZ skrg. Bgus lah..kita ni mmg kena ikut peredaran zaman. Kalau nk berita kita jd pengehtahuan umum

    ReplyDelete
  3. bagus sgt memudahkan orang mcm ni

    ReplyDelete

Terima kasih sudi singgah dan komen, InsyaAllah nanti Kak Sue balas kunjungan semula ❤️