Didik Hati

Assalamualaikum, hai semua. Salam Jumaat.. Jom kita didik hati untuk merasa bahagia membuat kebaikan tanpa diketahui oleh orang lain, boleh berdiam diri ketika menghadapi kritikan dan memberi maaf ketika mampu untuk membalas...


didik hati
Didik Hati - Gambar Sumber Google


Didik Hati Kita


Kata-kata didk hati kat atas nie Kak Sue copy dari facebook Kak Sue sendiri kalau tak silap. Sebab Kak Sue dulu memang suka copy paste kata-kata yang dikongsikan kemudian post di wall facebook Kak Sue. Lepas tu nanti dalam memori kat facebook keluar balik status-status facebook yang lama. Kak Sue copy paste balik dan simpan untuk Kak Sue kongsikan balik nanti.. macam hari nie..

Sebenarnya kita perlu hati yang kuat dan sabar untuk mendidik hati. Cakap dan tulis tak semudah bila kita nak buat.. Soal hati, soal perasaan nie susah kita nak ramal kan.. Semoga kita berjaya mendidik hati kita menjadi lebih baik dari sebelum nie.. Kak Sue pun memang sedang mendidik hati supaya sentiasa bersabar dan redha setiap apa yang ditentukan oleh Allah.. Jom kita didik hati jom, jumpa lagi nanti.. papai!

Post a Comment

6 Comments

  1. Mudah-mudahan hati kita bisa di didik. Susah tp insyaAllah kalau istiqomah tak mustahil kan kak.

    ReplyDelete
  2. Selalunya agak sukar mendidik hati lebih2 lagi ketika fikiran & emosi bercelaru... Hold the negative thoughts and take in the vibes... ;)

    ReplyDelete
  3. Bkn senang nk didik hati kan.. Smoga kita dpt mendidik hati masing2 perlahan2 insya allah

    ReplyDelete
  4. betul tu...kita kena belajar untuk mendidik hati kita..supaya sabar dan redha dalam setiap dugaan dan ujian yang dihadapi oleh kita...moga kita tabah harunginya...pelahan2 insyaallah..

    ReplyDelete
  5. Belajar mendidik hati supaya menerima semua ujian dariNya...

    ReplyDelete

Terima kasih sudi singgah dan komen, InsyaAllah nanti Kak Sue balas kunjungan semula ❤️