Durian lagi...

Assalamualaikum,hai semua!Orang kata tetamu bawa rezeki dan keberkatan pada kita sekeluarga. Hari nie ada tetamu istimewa, keluarga mertua ...

Assalamualaikum,hai semua!Orang kata tetamu bawa rezeki dan keberkatan pada kita sekeluarga.Hari nie ada tetamu istimewa, keluarga mertua nak datang rumah Kak Sue dari kampung.Biasalah bila orang tua datang menziarah, macam-macam barang makanan yang dibawa.Keluarga mertua Kak Sue memang macam nie, kalau kita balik menziarah pun dibekalkan macam-macam, kalau mereka datang menziarah pun sama.Tapi yang paling istimewa ada durian lagi..ehehe..

durian lagi
Durian lagi..siap kopek dah tinggal makan ja..

Bukan Musim Durian


Pagi - pagi Kak Sue dah sibuk siapkan makanan tengahari.Takut tetamu sampai apa pun tak siap lagi kan..Kak Sue kalau boleh bila tetamu datang, semua dah siap sedia.Tak mau kelam kabut, tinggal hidangkan aja.Lagi pun mereka dari jauh kan..tentu letih dan lapar.Sebenarnya bukan musim durian pun sekarang.Tapi nak jadi rezeki kami semua, satu pokok dirumah mertua Kak Sue berbuah.Ingatkan dah habis dah buahnya, sekali tengok ada lagi sikit.Katanya buah hujung..jadilah kan..yang penting dapat makan durian lagi..

Kali nie durian semua dah dikopek dan dimasukkan dalam bekas tinggal makan ja.Banyak pula tu..kalau tak dapat habiskan nanti nak sedekah sikit dekat kawan niaga atau buat bubur lagi macam hari tu.Makan ramai-ramai seronok kan..Kata orang rezeki sama dikongsi, kalau korang nak juga meh la datang sini tau..Jumpa lagi, papai!





You Might Also Like

3 ulasan

Terima kasih sudi singgah dan komen ❤