Durian lagi...

March 21, 2017

Assalamualaikum,hai semua!Orang kata tetamu bawa rezeki dan keberkatan pada kita sekeluarga.Hari nie ada tetamu istimewa, keluarga mertua nak datang rumah Kak Sue dari kampung.Biasalah bila orang tua datang menziarah, macam-macam barang makanan yang dibawa.Keluarga mertua Kak Sue memang macam nie, kalau kita balik menziarah pun dibekalkan macam-macam, kalau mereka datang menziarah pun sama.Tapi yang paling istimewa ada durian lagi..ehehe..

durian lagi
Durian lagi..siap kopek dah tinggal makan ja..

Bukan Musim Durian


Pagi - pagi Kak Sue dah sibuk siapkan makanan tengahari.Takut tetamu sampai apa pun tak siap lagi kan..Kak Sue kalau boleh bila tetamu datang, semua dah siap sedia.Tak mau kelam kabut, tinggal hidangkan aja.Lagi pun mereka dari jauh kan..tentu letih dan lapar.Sebenarnya bukan musim durian pun sekarang.Tapi nak jadi rezeki kami semua, satu pokok dirumah mertua Kak Sue berbuah.Ingatkan dah habis dah buahnya, sekali tengok ada lagi sikit.Katanya buah hujung..jadilah kan..yang penting dapat makan durian lagi..

Kali nie durian semua dah dikopek dan dimasukkan dalam bekas tinggal makan ja.Banyak pula tu..kalau tak dapat habiskan nanti nak sedekah sikit dekat kawan niaga atau buat bubur lagi macam hari tu.Makan ramai-ramai seronok kan..Kata orang rezeki sama dikongsi, kalau korang nak juga meh la datang sini tau..Jumpa lagi, papai!





You Might Also Like

2 ulasan

  1. Wahhh kak pos lah dekat taman tun teja nie hakhakhak

    ReplyDelete

Terima kasih sudi singgah dan komen..datang lagi ya :)

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di skabdy@yahoo.com

[PENAFIAN] www.shuhaidakabdy.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.

Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.