Cara Mudah Elak Sinki Tersumbat

Assalamualaikum,hai semua!Dapur adalah tempat yang paling penting bagi kita sebagai ibu dan isteri kan.Kira masa kita banyak kat dapur setiap hari memasak,mencuci pinggan dan macam-macam lagi.Paling stress kalau sinki tersumbat,melambatkan kerja tau!Ya lah nak cuci pinggan,sayur,ikan semua kat sinki kan.Kak Sue jumpa cara mudah elak sinki tersumbat dekat satu page nie.Haa..meh Kak Sue kongsikan cara mudah elak sinki tersumbat ya..jommm!

cara mudah untuk elak sinki tersumbat
Cara Mudah Elak Sinki Tersumbat | Gambar Sumber Google

Cara Mudah Elak Sinki Tersumbat


Kak Sue jumpa cara mudah untuk elak sinki tersumbat nie kat satu page,tapi Kak Sue betul-betul dah lupa nama page tu.Dalam dua,tiga hari tak lalu pula feed dari page tu,tapi Kak Sue awal-awal dah simpan cara nak elak sinki tersumbat nie.Jom kita tengok cara-caranya ya..

1. Tuangkan satu cawan soda penaik ke dalam saluran sinki
2. Tuangkan pula satu cawan cuka ke dalam saluran sinki
3. Tunggu selama lima minit untuk mudahkan pengaliran
4. Tuangkan air mendidih ke dalam saluran sinki jika saluran masih lagi tersekat

Dengan barang yang sedia ada kat rumah kita boleh gunakan untuk kegunaan yang lain dalam waktu yang tak diduga,eceyy..Selamat mencuba,eh korang juga boleh tengok sini juga tau Cara Mudah Cuci Mozek..papai!

1 comment

Terima kasih sudi singgah dan komen ❤