Cuaca Panas Fenomena El Nino Sehingga Mac

Gambar sumber google

Assalamualaikum semua,selamat beristirehat bersama keluarga.Sekarang nie cuaca tengah panas kan.Tadi Kak Sue tengok kat berita ada di beritahu di ramalkan cuaca panas nie berpanjangan sehingga bulan mac.Silap-silap boleh mengakibat jerebu.Kita dan keluarga semua kena kurangkan lah aktiviti di luar rumah lepas nie kan.Kadang panas sangat boleh akibatkan sakit kepala,tekak sakit dan demam.

Keadaan cuaca yang panas nie di sebabkan kejadian fenomena El Nino kuat dan di jangka boleh mengurangkan jumlah hujan dan kenaikan suhu berbanding dari biasa.Risau jugak ye kalau dah kurang hujan nanti air kat empangan pun berkurangan,yang nie pun kita nak kena jimat la jugak mengunakan air kat rumah kita.Kalau duduk kat kampung boleh jugak mandi kat sungai,kalau rumah perumahan jenuh la jugak.Nak kena takungkan air la buat simpanan bila keadaan terdesak macam sebelum nie.Okay lah,jaga diri semua dan minum banyak air tau,jumpa lagi..papai!

2 comments

  1. ahaaa patut la. thanks kak share ni <3

    ReplyDelete
  2. salam kak... yana pun ada tgk dalam berita , memang panas sgt dah terasa pon sekrang , moga Allah jaga kita

    ReplyDelete

Terima kasih sudi singgah dan komen ❤