Resepi Spaghetti Bolognese

Assalamualaikum semua kekawan..sebenarnya buat nie dah lama tapi tak menyempat nak up date kat blog nie.Anak-anak Kak Sue memang suka den...

Assalamualaikum semua kekawan..sebenarnya buat nie dah lama tapi tak menyempat nak up date kat blog nie.Anak-anak Kak Sue memang suka dengan Spaghetti Bolognese nie.Kalau Kak Sue masak berulang depa makan tak jemu-jemu.Rasa seronok tengok anak-anak berselera makan.Jom kita tengok resepi Spaghetti Bolognese nie ya..

resepi spagetti bolognise
Spageeti Bolognise

Resepi Spaghetti Bolognese

Bahan-bahan :
1 bungkus spagetti
1 peket daging kisar(Kak Sue beli Ramlee Burger punya tu)
2 tin sos preego
4 ulas bawang putih
1 ulas bawang besar
minyak masak
pasleey flake
sayur-sayuran mengikut citarasa masing2

Cara - caranya :
1. Bawang putih dan bawag besar tu diricik halus
2.Tumis bawang hingga kekuningan
3.Masukkan sos tomato preego
4.Masak hingga sos cukup masak dan masukkan daging cincang
5.Biarkan mendidih hingga daging masak dan empuk

Cara masak spagetti:
1.Didihkan air - masukkan 2,3 titis minyak
2.Masukkan spagetti dalam 2,3 minit dan tos kan
3.Sayur pun celur sekejap je
Boleh lah di hidangkan,selamat mencuba ya

You Might Also Like

0 ulasan

Terima kasih sudi singgah dan komen ❤

Segala yang terkandung dalam terbitan entri adalah pendapat peribadi penulis. Perubahan butiran atau informasi mungkin berlaku tanpa ada sebarang pemberitahuan. Terima kasih singgah blog Shuhaida Kabdy.