Resepi Hilangkan Diabetes

Assalamualaikum, hai semua! Kak Sue nak kongsikan resepi hilangkan diabetes yang dikongsikan oleh bapa saudara Kak Sue.Orang kata lebih baik mencegah dari mengubati kan, tapi kalau dah kena sakit diabetes nie nak buat macam mana. Kita nie kalau boleh nak sentiasa sihat-sihat aja kan.. Sebelum merebak lebih teruk boleh lah kalau nak cuba resepi hilangkan diabetes nie ya.Jom kita tengok apa bahan-bahannya..

resepi sembuhkan diabetes
Resepi Hilangkan Diabetes
Sumber Google


Petua Mudah Hilangkan Diabetes

Petua yang Kak Sue nak kongsikan nie katanya dari negara cina. Rasanya tak salah kita cuba ikhtiar kan sebab semua penyakit pasti ada ubatnya, yang pasti semuanya dengan izin Allah. 

Bahan yang diperlukan kacang panjang dan tomato merah. Senang aja kan, dua bahan aja. Memula kisarkan 12 batang kacang panjang dan dicampurkan dengan 1 biji buah tomato merah. Kemudian minum macam biasa dua kali sehari. 

Untuk pastikan resepi nie mujarab, macam yang dikongsi oleh bapa saudara Kak Sue boleh periksa kadar gula kita keesokkan harinya. Iaitu sehari selepas minum jus tadi. Dan katanya selepas minum jus tadi, insyaAllah mujarab dan tak perlu pantang lagi. Haa.. pada korang yang ada sakit diabetes atau ada keluarga mengalami sakit yang sama boleh la cuba resepi nie tau. Semoga bermafaat untuk semua ya.. papai!




Post a Comment

6 Comments

  1. Boleh bgtau mak ana ni kak. Senanh sangat cara dia. Bahan2 pun mmg sentiasa ada di rumah.

    ReplyDelete
  2. tq share.. Dpt la info tentang diabetis ni.. gut info..

    ReplyDelete
  3. bagus tips ni. sye sllu guna tomsto letak kat muka. best. licin terus muka

    ReplyDelete
  4. Masalah kaki bernanah atau berulat adalah amat biasa terjadi di kalangan pesakit kencing. Ramai yang menjadikan rawatan hospital sebagai ‘last resort’ atau pilihan terakhir.

    Anggapan mereka, sekiranya ke hospital, kaki mereka pasti dipotong. Apa yang mereka tidak sedar adalah kelewatan ke hospital itulah yang mengakibatkan doktor tiada pilihan lain

    ReplyDelete
  5. info yg sangat berguna untuk elak dari diabetes

    ReplyDelete

Terima kasih sudi singgah dan komen, InsyaAllah nanti Kak Sue balas kunjungan semula ❤️