Dettol Lancarkan Semula Rangkaian Pembersihan Diri

Assalamualaikum, hai semua. Kak Sue nak kongsi dengan korang baru-baru nie Dettol Lancarkan Semula Rangkaian Pembersihan Diri. Rasanya kebanyakan dari kita dah kenal dan tau produk yang satu nie kan. Macam kita mak-mak nie memang risau bila anak-anak membesar nie mula nak teroka dunia luar dan berdepan risiko terdedah pada pelbagai jenis kuman. Bila Dettol lancarkan semula rangkaian pembersihan diri dengan rumusan baru nie tak ada lah kita risau sangat dah kan..

Dettol Lancarkan Semula Rangkaian Pembersihan Diri
Dettol Lancarkan Semula Rangkaian Pembersihan Diri

Dettol Lancarkan Semula Rangkaian Pembersihan Diri

Mendengar keluhan para ibu, jadi Dettol lancarkan semula rangkaian pembersihan diri dan sebagai jenama perlindungan kuman No.1 di dunia ** yang melindungi  semua keluarga di Malaysia daripada 100 jenis kuman berbahaya. Wah hebat kan.. selain penjagaan diri Dettol juga lindungi kita dari kuman berbahaya..

Jom Kak Sue nak kongsi lagi tentang Dettol terbaru ProFresh yang dirumuskan untuk memberi perlindungan daripada badan bau badan. Haa bau badan nie memang menganggu dan terganggu kan, tapi dengan Dettol ProFresh nie ia memberi perlindungan selama 12 jam tau bagi memastikan kesegaran sepanjang hari walaupun dalam keadaan cuaca kat Malaysia nie yang panas dan lembap..

Dettol ProSkin pula menyediakan kelembapan selama 8 jam untuk kekalkan perlindungan kulit untuk kita sekeluarga yang selama nie selalu terdedah pada persekitaran seperti sinaran matahari yang terik atau dalam persekitaran penyaman udara yang berterusan. Memang boleh buat kulit kita kering lah kan kalau macam nie, nasib ada Dettol Proskin kan..

Dettol Lancarkan Semula Rangkaian Pembersihan Diri
Dettol Rangkaian Pembersihan Diri
Untuk info korang sejak dilancarkan lebih 80 tahun lalu, Dettol telah menjadi peneraju perlindungan daripada kuman dan juga menjadi rakan aktif para ibu yang melindungi kekuarga masing-masing. Macam Kak Sue juga lah, sampai anak-anak Kak Sue cakap Ibu jangan lah paranoid jadilah Ibu Dettol. Kemahin sangat kan.. hehehe..

Dettol jenama yang komited untuk menambahbaik kesihatan keluarga melalui kebersihan nie sentiasa perbaharui penyelesaian untuk melawan kuman yang berevolusi dalam zaman ini. Tak hairanlah jenama nie mendapat kepercayaan daripada ibu di seluruh dunia bagi membantu keluarga kekalkan kebersihan diri dan kesihatan..

Menurut Kim Minyoung, Pengurus Pemasaran Dettol Malaysia dan Singapura kita mandi untuk bersihkan badan dan selain dari keperluan asas nie, ada keperluan lain yang lebih versetail dan yang lebih mendalam bergantung krpada gaya hidup sesebuah keluarga. Bagi keluarga Malaysia, keperluan mereka bergantung kepada dua keperluan, perlindungan bau yang selalu dikaitkan dengan kuman penyebab bau badan yang ada pada kulit dan berpeluh dalam cuaca tropika yang panas dan pelindungan kulit pula yang mengekalkan kulit sentiasa sihat dan tak kekeringan. Ini adalah cabaran di negara ini disebabkan terdedah pada cahaya matahari dan kelembapan yang menyebabkan habuk dan kuman melekat pada kulit.

Dettol Lancarkan Semula Rangkaian Pembersihan Diri
Dettol Rangkaian Pembersihan Diri
Dengan produk pembersihan diri Dettol yang baru dirumuskan untuk memberikan 'perlindungan daripada 100 kuman bahaya' bagi memenuhi kedua-dua keperluan. Kedua-dua rangkaian nie telah diujisecara dermatologi dan terbukti sesuai untuk kegunaan harian keluarga. Jadi korang tak perlu risau tau nak gunakan sebagai mandian harian..

Menurut kata Dr. Steven Chow, Pakar Perunding Dermatologi pula ibu bapa pada masa kini lebih berhati-hati tentang cara mengekalkan kebersihan badan dan kesihatan kulit keluarga. Kita sebagai ibu gembira bila lihat anak-anak aktif dan menikmati masa yang menyeronokkan dengan bermain di luar. Tapi pada masa yang sama kita juga risau tentang kuman yang tak nampak yang boleh melekat pada badan anak-anak. Dengan bau badan pula kan.. Bayangkan anak-anak kita balik ke rumah dari aktiviti fizikal di sekolah dan bau badan bila masuk rumah. Produk pembersihan diri yang berkesan di bilik mandi adalah selosi untuk seluruh keluarga. Oleh sebab kulit anak-anak mudah terdedah kepada bahaya, penyelesaian diuji secara dermatologi amatlah penting.

Dr Steven juga menjelaskan orang ramai mempunyai tanggapan yang salah tentang peluh yang menyebabkan bau badan. Peluh sebenarnya tidak berbau. Kuman pada permukaan kulit bertindak balas kimia dengan peluh dan mengeluarkan sisa asid yang sebenarnya menjadi penyebab bau. Oleh itu penting untuk hapuskan sumber kuman pada peluh dengan menggunakan produk khas dan bukannya produk pembersihan biasa. Ini bukan sahaja memastikan kita dan keluarga berbau segar sepanjang hari, tapi meningkatkan kesihatan keseluruhan.

Dettol Lancarkan Semula Rangkaian Pembersihan Diri
Dettol Rangkaian Pembersihan Diri
Jom kita kekalkan tahap kebersihan keluarga dan lindungi keluarga kita daripada kuman ketika mereka menjalani gaya hidup yang aktif dan sihat. Rangkaian pembersihan diri Dettol ada lima pilihan yang menyegarkan Cool, Lasting Fresh, Re-energize, Fresh dan Skincare. Korang kalau nak cuba, produk nie ada di pasar raya dan farmasi utama di seluruh negara pada harga RM6.90 untuk botol 250ml, RM12.64 untuk botol 500ml, RM20.25 untuk botol 950ml dan RM15.67 untuk pek isi semula 900ml.

Untuk info
* 34.1% (1.97 juta) isi rumah rakyat Malaysia di seluruh Semenanjung telah membeli sebarang produk Pembersihan Diri Dettol (Cecair+Sabun Buku+Pencuci Tangan) sepanjang 12 bulan lepas. Sumber : Kantar Worldpanel Malaysia

* Berdasarkan maklumat yang dilaporkan oleh Nielsen menerusi Perkhidmatan Scan Track, Market Track dan Retail Index bagi pasaran kategori Perlindungan Kuman (mengikut takrif Reckitt Benckiser) bagi tempoh 52 minggu berakhir Mac 2017 bagi semua pasaran barangan runcit






Keep Reading»

Hijrah Tempat Baru

Assalamualaikum, hai semua. Tak berapa hari lagi kami sekeluarga akan hijrah tempat baru secara rasmi. Bukan apa sebenarnya kami dah mula pindahkan barang walau pun sepatutnya hujan bulan nie yang sebetulnya pindah. Rasa sedih juga nak tinggalkan rumah yang kami duduk nie hampir 10 tahun juga. Banyak kenangan susah payah, pahit dan manis yang kami lalui di rumah nie. Selepas dibincang, ditimbangkan bersama keluarga akhirnya dengan redha kami buat keputusan hijrah tempat baru..

Hijrah Tempat Baru
Hijrah Tempat Baru

Hijrah Tempat Baru

Kami sekeluarga berharap sangat bila berhijrah aja ke tempat baru kami dapat mulakan kehidupan baru. Kalau korang ada baca entri sebelum nie keluarga Kak Sue menempuh ujian yang kami sekeluarga takan dapat lupakan seumur hidup kami.. harapnya bila suasana baru nie sikit-sikit hati kami sekeluarga dapat redhakan dengan seikhlas-ikhlasnya.. sebab kadang bila datang balik rasa tu masih ada lagi yang terbuku dalam hati nie..

Hijrah Tempat Baru
Hijrah Tempat Baru
Kak Sue masih lagi tinggal area Rawang dan dekat dengan taman perumahan lama. Cuma sekarang nie kat taman perumahan baru dan dekat dengan sekolah Ustaz Kecik. Senang sikit nak hantar dan jemput hari-hari kan. Cuma kalau nak keluar ke kedai agak jauh sikit lah tapi tak apa lama-lama nanti mesti dapat biasakan diri. Everything take time kan.. hehehe..

Apa yang kami sekeluarga suka dengan tempat baru nie kawasannya sunyi dan tenang. Ada kawalan keselamatan 24 jam dan kalau hujung minggu memang tak dibenarkan aktiviti 'renovation' rumah atau apa-apa aktiviti sebab tak nak bising dan ganggu orang lain. Maklumlah hujung minggu semua orang nak berehat kan. Bagus juga macam nie dan jiran-jiran pun setakat nie Alhamdullilah semua baik belaka dan mesra sangat.

Hijrah Tempat Baru
Hijrah Tempat Baru
Kak Sue harap sangat semuanya baik-baik saja dengan tempat baru nie. Rasanya macam nak buat aktiviti berkebun kat belakang rumah tambah tengok jiran-jiran semuanya boleh katakan berkebun dan tanam macam-macam kat belakang rumah masing-masing, seronok pula tengok. Nanti Kak Sue kongsikan kat sini ya taman mini dan kebun mini Kak Sue.. jumpa lagi nanti, papai!

Keep Reading»

Kempen Jadi Kaya Dengan Zakat Bersama PPZ-MAIWP

Assalamualaikum, hai semua. Semalam Kak Sue berpeluang hadir ke majlis Kempen Jadi Kaya Dengan Zakat Bersama PPZ-MAIWP bagi menghebahkan tentang keberkatan berzakat dari pelbagai aspek pada semua. Macam yang kita semua tau kan, dengan berzakat nie kita dah tunai rukun Islam yang wajib bagi yang layak. Selain dari tu dengan berzakat kita dapat membantu golongan asnaf dan yang kurang berkemampuan. Lagi kita memberi bersedekah atau berzakat lagi banyak yang kita dapat dan rezeki pun berkat kan. Jom kita Jadi Kaya Dengan Zakat jom..

Kempen Jadi Kaya Dengan Zakat Bersama PPZ-MAIWP
Kempen Jadi Kaya Dengan Zakat Bersama PPZ-MAIWP

Kempen Jadi Kaya Dengan Zakat Bersama PPZ-MAIWP

Menuju gerbang terakhir tahun 2018, Pusat Pungutan Zakat - MAIWP (PPZ-MAIWP) adakan kempen Jadi Kaya Dengan Zakat bagi memudahkan lagi pembayar zakat untuk membayar zakat. Zakat harta yang boleh ditunaikan sepanjang bulan Disember iaitu Zakat Pendapatan, Zakat Perniagaan, Zakat Simpanan, Zakat Emas, Zakat KWSP dan Zakat Saham. Korang juga boleh digalakkan untuk membayar zakat yang tertunda dari tahun sebelumnya dengan menunaikan Qada Zakat.

Kempen Jadi Kaya Dengan Zakat Bersama PPZ-MAIWP
Kempen Jadi Kaya Dengan Zakat Bersama PPZ-MAIWP

Selaras dengan moto utama PPZ-MAIWP iaitu " Memudahkan Anda Berzakat" empat saluran pembayaran zakat trlah disediakan bagi memudahkan pembayaran adalah melalui :

KAUNTER PPZ-MAIWP

Dibuka 7 hari seminggu termasuk CUTI UMUM. Waktu operasi 1 Disember hingga 25 Disember, 8.15 pagi hingga 4.45 petang.

Senarai lokasi kaunter-kaunter PPZ-MAIWP
1. Shamelin Perkasa (HQ PPZ-MAIWP)
2. Plaza RAH, Kampung Baru
3. Masjid Negara
4. KLSC, Wangsa Maju
5. UTC KL, Pudu Sentral
6. Presint 9, Putrajaya
7. Presint 15 Diplomatik, Putrajaya
8. Masjid Al-Iman Al-Ghazali, Kepong
9. Anjung Niaga Masjid At-Taqwa, TTDI
10. Masjid Abdul Rahman bin Auf, Jalan Puchong
11. Labuan Time Square

Bagi menpromosi saluran ini dengan penampilan istimewa adalah Ustaz Haslin Baharin, Norman Hakim dan Ustaz Elyas Ismail

PORTAL PPZ-MAIWP - WWW.ZAKAT.COM.MY

Apakah keistimewaan pembayaran zakat melalui salurab ini?

1. Penggunaan resit rasmi bayaran online secara sepenuhnya
2. Pengiraan kalkulator zakat secara automatik yang lebih ringkas
3. Melakukan pembayaran lebih dari satu jenis zakat dalam satu masa dengan pengunaan Troli Zakat
4. Intregasi pembayaran zakat menggunakan chatbox FB Messenger agar menjawab persoalan kiraan zakat yang ingin ditunaikan
5. Video tutorial berkaitan panduan pengiraan zakat
6. Bacaan doa untuk para muzakki (pembayar zakat) setelah selesai pembayaran zakat dilakukan
7. Dan sudah tentunya, pembayaran zakat menerusi Portal PPZ-MAIWP ini boleh dibuat pada bila-bila sahaja anda berada

Selebriti yang bakal mempromosikan saluran ini adalah Amar Baharin

PERBANKAN INTERNET

1. Dengan konsep semudah dihujung jari, 14 bank telah dilantik sebagai ejen bagi memudahkan pembayaran zakat di PPZ-MAIWP

2. Pembayaran zakat menerusi kaunter-kaunter bank yang dilantik oleh PPZ-MAIWP sebagai ejen kutipan zakat.

Penampilan istimewa bagi saluran ini adalah Imam Muda Asyraf

KAUNTER ZAKAT BERGERAK PPZ-MAIWP

Pihak PPZ-MAIWP memperkenalkan perkhimatan khas 'Door To Door' bagi pembayaran zakat RM5,000 ke atas. Perkhimatan ini membolehkan pihak kami ke lokasi anda. Hubungi Talian Zakat 1 300 88 5757 bagi perkhidmatan ini.

Selebriti yang membantu dalam mempromosikan saluran ini adalah Bell Ngasri.

TABUNG DIDIK ZAKAT PPZ-MAIWP

PPZ-MAIWP memperkenalkan Tabung Didik Zakat PPZ-MAIWP serendah RM10.00 bagi mendidik kanak-kanak untuk leebih dekat dengan ibadah zakat dan memperolehi tabung khas bagi menggalakkan aktiviti tersebut dilaksanakan.

PU Azman antara selebriti yang akan membantu PPZ-MAIWP bagi mengalakkan aktiviti ini dilaksanakan.

Kempen Jadi Kaya Dengan Zakat Bersama PPZ-MAIWP
Kempen Jadi Kaya Dengan Zakat Bersama PPZ-MAIWP
Selain itu, bagi menghargai para pembayar zakat yang membuat pembayaran di PPZ-MAIWP, pelbagai cenderahati khas seperti kalender 2019 turut disediakan.

Kempen 'Jadi Kaya Dengan Zakat' ini disempurnakan oleh Ketua Pegawai Eksklusif PPZ-MAIWP Tuan Haji Shukri Yusoff dengan prnampilan istimewa Amar Baharin, Bell Ngasri dan PU Azman.

PPZ-MAIWP menyeru agar semua umat Islam di Wilayah Perseketuan merebut keberkatan menunaikan zakat bagi mengembalikan hak asnaf sebanyak 2.5% yang tetdapat dalam harta kita. Dengan pelbagai saluran yang disediakan oleh pihak PPZ-MAIWP, diharapkan tiada lasan lagi untuk umum tidak menunaikan zakat atau menangguh penuaiannya. 

Kempen Jadi Kaya Dengan Zakat Bersama PPZ-MAIWP
Kempen Jadi Kaya Dengan Zakat Bersama PPZ-MAIWP
Haa.. jelas dah semua pada korang yang menepati syarat dan layak tunaikan zakat boleh lah ke empat saluran yang disediakan oleh pihak PPZ-MAIWP nie ya.

"PPZ-MAIWP Memudahkan Anda Berzakat"




Keep Reading»

Jumaat Datang Lagi

Assalamualaikum, hai semua. Hari nie Jumaat datang lagi.. Tak tau nak gambarkan perasaan Kak Sue nie macam mana bila Jumaat datang lagi. Sekuat mana pun hati Kak Sue nie melawan tapi masih ada bermacam rasa yang datang dalam diri Kak Sue nie.. Allah saja lah yang tahu macam mana rasa tu bila datang..

Jumaat Datang Lagi
Jumaat Datang Lagi

Bila Jumaat Datang Lagi

Bila Jumaat datang lagi dada Kak Sue jadi berdebar-debar. Rasa sayu dan sedih.. marah, geram semua bercampur dalam satu rasa. Macam mana kuatnya Kak Sue melawan, nak lupakan, nak redhakan.. lebih kuat lagi rasa tu datang. Sampai kadang tu bila pejam mata terbayang balik semuanya.. memang satu kenangan yang takan dilupakan seumur hidup Kak Sue..

Kadang bila Kak Sue duduk sorang-sorang Kak Sue tertanya-tanya kenapa ujian nie datang dalam hidup kami sekeluarga sebab rasa tak kuat dalam diri Kak Su9e, tapi bila ingat balik kata-kata yang Kak Sue baca dan terima dari orang lain.. Allah tak uji pada mereka yang tak mampu. Allah uji sebab Allah sayang. Rasa tenang lah sikit hati buat sementara waktu..

Tak tau lah berapa lama lagi nak hilangkan rasa nie. Harap nanti-nanti Kak Sue boleh redhakan dan ikhlaskan hati sebetul-betulnya. Sebab bercakap dengan nak laksanakan tu bukan kerja yang mudah. Apatah lagi bila libatkan hal keluarga kan. Nak bercerita dan berkongsi lebih tak mampu rasanya.. Hanya dengan doa dan banyak-banyak ingat Allah saja yang dapat tenangkan sikit hati nie..

Terima kasih pada keluarga dan kawan-kawan yang ambil berat bertanya khabar pada Kak Sue. Kalau ikutkan pada zahirnya dah kembali macam biasa, tapi dari segi batinnya masih ada bermacam rasa yang tak dapat nak diluahkan. Semoga Allah menjaga dan lembutkan hati kami sekeluarga redha dan ikhlaskan dengan ujian nie. Semoga ujian nie juga beri hikmah yang lebih baik untuk kami sekeluarga.. aamiin ya rabb..

Sambungan luahan rasa dari Kenangan Yang Takan Dilupakan









Keep Reading»

Selamat Hari Jadi Ibu dan Adik

Assalamualaikum, hai semua. Selamat Hari Jadi Ibu dan Adik. Macam tahun-tahun sebelum nie juga hari jadi Ibu dan Adik hanya selang sehari aja. Semalam Ibu dan hari nie giliran Adik pula. Kami tak ada buat sambutan apa-apa pun tapi plan nak buat makan-makan hujung minggu nanti. Alang-alang buat sekali ja senang kan, baru meriah sekali dua orang buat sambutan kan.. hehehe..

Selamat Hari Jadi Ibu dan Adik
Selamat Hari Jadi Ibu dan Adik

Hari Jadi Ibu dan Adik

Hari jadi Ibu dan Adik tahun nie tak buat sambutan juga on the date, sebab plan nak buat makan-makan kat luar sekali gus ja nanti. Cuma belikan Adik hadiah dan kek aja dulu, tapi tak sangka pula Abang Man buat kejutan tulis nama Ibu sekali atas kek tu. Bila masa entah sempat pergi beli tadi, macam ada kat rumah ja.. hehehe.. Apapun terima kasih ya sayangku. Adik pun bukan main suka ada kejutan kek dan hadiah tadi.. Seronok Ibu bila nampak Adik suka macam tu..

Selamat Hari Jadi Ibu dan Adik
Selamat Hari Jadi Ibu dan Adik
Rasa macam sekejap ja Adik dah besar, dah tinggi pun dari Ibu. Suara pun macam nak pecah dah tu, dah nak jadi anak teruna.. hahaha! Cuma manjanya tu masih ada, anak bongsu lah katakan. Manja tu manja lah juga tapi tak ada lah sampai tak pandai nak berdikari kan. Ada juga suruh bantu kerja rumah dan baju sekolah semua gosok sendiri dah sekarang nie, berniaga pun dah pandai tolong sikit-sikit.. Alhamdullilah. Tak nak lah manja sampai tak pandai buat kerja kan. Anak lelaki pun kena pandai juga urus diri dan buat kerja rumah tau..

Selamat Hari Jadi Ibu dan Adik
Selamat Hari Jadi Ibu dan Adik
Apapun sekali lagi, Ibu nak ucapkan selamat hari jadi Adik.. semoga membesar dengan sihat, rezeki yang murah, sentiasa dalam rahmat dan lindungan Allah, cemerlang dunia, akhirat dan dipermudahkan semua urusan.. aamiin ya rabb.. Semoga bertambahnya usia kita berdua nie akan lebih bertambah dan istiqomah kita dalam perbaiki diri dan amal kita agar lebih baik dari sebelumnya ya.. love you so much Nak.. 


Keep Reading»

Flower Chimp Mengakhiri Tahun 2018 Dengan Kempen Berganda

Assalamualaikum, hai semua. Kak Sue nak kongsi dengan korang kempen dari Flower Chimp Mengakhiri Tahun 2018 Dengan Kempen Berganda. Promosi Flower Chimp nie berterusan untuk semua sambutan, tak kira lah ucapan kasih sayang, terima kasih, semoga cepat sembuh, mahupun sambutan perayaan. Bunga adalah cara paling mudah untuk kita zahirkan perasaan kita kan.. jom kita tengok apa yang menarik jom..

Flower Chimp Mengakhiri Tahun 2018 Dengan Kempen Berganda
Flower Chimp Mengakhiri Tahun 2018 Dengan Kempen Berganda

Flower Chimp Mengakhiri Tahun 2018 dengan Kempen Berganda

Flower Chimp mengakhiri tahun 2018 dengan kempen berganda. Semakin kita ke penghujung tahun Flower Chimp lancarkan beberapa kempen secara berterusan untuk memenuhi keperluan pelbagai sambutan yang berlangsung sepanjang suku air ini. Hasil dari kejayaan promosi dalam bulan Oktober yang menumpukan terhadap kempen kesedaran barah payudara, pelanggan pasti teruja dengan koleksi dan potongan harga terbaru yang dilancarkan untuk mereka.

Kami menerima maklumbalas yang memberasangkan daripada pelanggan kami lanjutan daripada pelanggan kami lanjutan daripada promosi Oktober ini dan kami teruja untuk melancarkan kempen terbaru sepanjang bulan November dan Disember. Tempoh ini merupakan antara jangka masa paling penting bagi perniagaan secara umumnya. Dari perspektif usahawan, kami mensasarkan pertumbuhan 100% berbanding suku akhir tahun lepas," kata Maximilian Lotz, Pengasas atau Ketua Pegawai Eksekutif, Flower Chimp. "Dari perspektif pelanggan, mereka perlu membuat perancangan awal sebelum penghujung tahun kerana kebanyakkannya akan mengambil cuti panjang sehingga awal tahun 2019".

Flower Chimp Mengakhiri Tahun 2018 Dengan Kempen Berganda
Flower Chimp Mengakhiri Tahun 2018 Dengan Kempen Berganda

Bermula dari November, Flower Chimp akan melancarkan kempen baru yang membolehkan pelanggan untuk terus menikmati bunga-bungaan segar pada harga berpatutan dengan penghantaran PERCUMA ke seluruh negara di semua pasaran Malaysia, Indonesia, Filipina dan Singapura.

Solo Pun Seronok, sambutan 11.11!

Negara : My, ID dan PH

Walaupun belum berpunya, tidak semestonnya anda tidak boleh menikmati bunga kegemaran anda untuk menceriakan suasana di rumah, tempat kerja mahupun menceriakan rakan anda. Sambutlah status solo anda penuh kegembiraan tahun ini dengan potongan harga 11% di platform kami.

Solo atau tidak , siapa kata anda tidak boleh membeli bunga ros merah. Hadiahkan pada diri sendiri sebagai ganjaran selepas hampir setahun bekerja keras. Jangan lupa dengan pilihan jambangan klasik Jade (Harga pasaran/RRP: RM179) TU 12 Red Roses Korean Style (RRP:RM159). Kalau korang tak suka warna merah boleh ja pilih Purple Hues (RRP:RM99) dan Pink Blush (RRP: RM129) Ingat.. sayangi diri anda..! Promosi nie sah dari 1 hingga 11 November 2018 di Malaysia dan dari 5 hingga 11 November di Indonesia dan Filiphina.

Flower Chimp Mengakhiri Tahun 2018 Dengan Kempen Berganda
Flower Chimp Mengakhiri Tahun 2018 Dengan Kempen Berganda

Pancarkan Cahaya Sempena Deepavali


Sempena perayaan Deepavali ini, ceriakan musim sambutan ini dengan gubahan dalam pasu yang akan menyambut kedatangan tetamu sempena rumah terbuka anda.

Flower Chimp menambahkan kemanisan tawaran sempena Deepavali dengan pilihan hamper dalam anggaran RM189 hingga RM649. Korang juga boleh hantar hadiah dengan pilihan makanan vegetarian.

Promosi ini sah dari 1 hingga 7 November 2018.

Flower Chimp Mengakhiri Tahun 2018 Dengan Kempen Berganda
Flower Chimp Mengakhiri Tahun 2018 Dengan Kempen Berganda


Keajaiban Krimas

Negara : IY, ID, PH dan SG

Tahun nie Flower Chimp mencetuskan keajaiban pada sambutan Krismas denga pilihan pokok Krimas DIY.. Dapatkan satu daripada lima pilihan pokok tersebut dan sempurnakan dengan perhiasan kegemaran anda untuk menceriakan lagi ruang tamu. Jangan lupa untuk mendapatlan sepohon yang renek untuk tempatkerja anda untuk menaaikkan semangat musim perayaan tahun nie..

Promosi ini sah dati 28 November sementara stok masih ada.

Flower Chimp Mengakhiri Tahun 2018 Dengan  Kempen Berganda
Flower Chimp Mengakhiri Tahun 2018 Dengan Kempen Berganda

Rakan Kongsi/Ketua Pegawai Operasi, Niklas Frassa berkata, "Menghampiri penghujung tahun, kami mahu menambah keriangan menerusi tawaran bunga kammi di rantau ini. Oleh itu, kami melancarkan kempen khas ini bagi memenuhi kehendak pelanggan yang mempunyai citarasa tersendiri. Demografi pelangggan terbesar kami adakah golongan wanita bekerjaya yang tinggal di bandar besar yang menyumbang lebih separuh daripada pesanan harian kami. Sebab itu kami cuba pendekatan spwsifik untuk mengembangkan pengkalan data pelanggan dengan mensasarkan pasaran lain termasuklah golongan lelaki yang juga mempunyai kuasa membeli yang kukuh

P/s - Menawarkan ganjaran untuk anda!

Guna kod promo : BIGBANG20 untuk mendapatkan potomgan hanya sebanyak RM20 ke atas semua pembelian tanpa had minimum. Terhad pada satu tebysan bagi setiap pelanggan. Tidak boleh digabungkan dengan promosi lain. Tawaran ini sah sehingga 31 Disember 2018

Untuk lebih detail korang boleh tengok kat bawah nie

Flower Chimp di Malaysia
Website : www.flowerchimp.com
Facebook : facebook.com/FlowerChimp
Instagram : @FlowerChimp






Keep Reading»

PPZ-MAIWP Lancarkan Zakat2U Versi 4.0

Assalamualaikum, hai semua. Kak Sue nak kongsikan dengan korang PPZ-MAIWP Lancarkan Zakat2U Versi 4.0. Pelancaran Kempen Zakat2U Versi 4.0 nie sebenarnya bagi memudahkan kita semua buat pembayaran zakat secara online tau. Tak payah dah susah-susah dah kan, senang kerja kita..

PPZ-MAIWP Lancarkan Zakat2U Versi 4.0
PPZ-MAIWP Lancarkan Zakat2U Versi 4.0

PPZ-MAIWP Lancarkan Zakat2U Versi 4.0

Pelancaran Kempen Zakat2U Versi 4.0 nie memberi banyak kelebihan kepada pengguna selaras dengan perubahan teknologi pada masa sekarang nie. Dengan kemudahan nie semua urusan pembayaran zakat boleh kita buat melalui talian dengan mudah dan cepat

PPZ-MAIWP Lancarkan Zakat2U Versi 4.0
PPZ-MAIWP Lancarkan Zakat2U Versi 4.0
Selain dari itu laman website Zakat2U Versi 4.0 nie dah dikemas kini dan memperkenal lebih banyak fungsi dan dapat memberi perkhidmatan pembayaran zakat dengan lebih sistematik. Jom kita tengok antara fungsi yang ada dalam Zakat2U Versi 4.0 nie ya korang..

1. Pengiraan kalkulator zakat secara otomatik yang lebih ringkas

2. Melakukan beberapa jenis pembayaran zakat dalam satu masa dengan menggunakan Troli Zakat

3. Penggunaan resit rasmi bayaran online secara sepenuhnya

4. Bacaan doa untuk para muzakki setelah selesai pembayaran zakat

5. Integrasi pembayaran zakat melalui chatbox FB Messengger

Haa.. menarik dan senang ja kan dengan Zakat2U Versi 4.0 nie kan. Dah tak ada alasan untuk kita semua bagi yang layak untuk bayar zakat. Semua kat hujung jari ja sekarang nie..

PPZ-MAIWP Lancarkan Zakat2U Versi 4.0
PPZ-MAIWP Lancarkan Zakat2U Versi 4.0
Majlis pelancaran nie telah disempurnakan oleh Ketua Pegawai Eksekutif PPZ-MAIWP, Tuan Haji Ahmad Shukri Yusoff. PPZ-MAIWP akan sentiasa meningkatkan kualiti perkhidmatan pembayaran zakat kepada umum di Wilayah Persekutuan agar tiada halangan lagi untuk kita semua menunaikan zakat bagi membantu mengurangkan kemiskinan masyarakat bandar. 

PPZ-MAIWP Lancarkan Zakat2U Versi 4.0
PPZ-MAIWP Lancarkan Zakat2U Versi 4.0

Untuk lebih detail korang boleh singgah kat sini ya www.zakat2u.com.my juga boleh hubungi talian zakat di 1-300-88-5757

"PPZ-MAIWP Memudahkan Anda Berzakat"



Keep Reading»

Sumber Ayu 3X Whitening Pearly White Pembersih Feminin Wanita Terbaru

Assalamualaikum, hai semua. Kali nie Kak Sue nak kongsi produk Sumber Ayu 3X Whitening Pearly White Pembersih Feminin Wanita Terbaru dengan korang pula. Biasa lah kita orang perempuan nie harus lah kena jaga dari hujung rambut sampai lah ke hujung kaki. Salah satunya Sumber Ayu 3X Whitening Pearly White nie lah bagi menjaga kebersihan feminin kita orang perempuan nie..

Sumber Ayu 3X Whitening Pearly White Pembersih Feminin Wanita Terbaru
Sumber Ayu 3X Whitening Pearly White Pembersih Feminin Wanita Terbaru

Sumber Ayu 3X Whitening Pearly White Pembersih Feminin Wanita Terbaru

Pernah tak korang tertanya kenapa kulit di sekitar kawasan intim korang lebih gelap kalau nak banding dengan kulit badan kita yang lain? Mesti korang pernah cuba macam-macam cara dan petua kan untuk cerahkan bahagian intim tapi masih tak berkesan kan? Sampai rasa kurang keyakinan diri kan.. huhuhu..

Sebenarnya kan korang bukan korang ja rasa macam tu, ramai dikalangan wanita di seluruh dunia pun ada masalah yang sama. Ada bermacam sebab yang boleh sebabkan kegelapan bahagian intim tau korang, antaranya faktor usia, ketidakseimbangan hormon, penambahan berat badan, pemakaian baju yang ketat dan kebiasan bercukur. Dengan adanya Sumber Ayu 3X Whitening Pearly White nie korang tak payah risau lagi hokay..

Okay jom Kak Sue nak cerita lagi.. Sumber Ayu 3X Whitening Pearly White nie ada 3 ekstrak pemutih semulajadi yang dapat bantu ringankan dan cerahkan tona warna kulit. Estrak tersebut adalah licorice, bengkoang dan susu.

Sumber Ayu 3X Whitening Pearly White Pembersih Feminin Wanita Terbaru
Sumber Ayu 3X Whitening Pearly White Pembersih Feminin Wanita Terbaru
Sejak berabad lalu, licorice dah digunakan bukan sahaja oleh masyarakat Asia tapi digunakan oleh masyarakat Yunani dan Mesir kerana keberkesanan untuk dapatkan tona kulit yang cerah. Bengkaong pula, mengandungi vitamin B1 dan C dimana dapat bantu memperlahankan proses penuaan dan memberikan kulit yang lebih sihat dan cerah bersinar. Akhir sekali susu pula, bermanfaat kurangkan perubahan warna, perbaiki tona kulit tak sekata dan sekaligus mencerahkan kulit. Haa.. menarik kan..

Dengan memilih pencuci feminin Sumber Ayu 3X Whitening Pearl White yang mengandungi tahap 3.5 yang berada dalam linkunngan PH normal feminin iaitu diantara 3.5 hingga 4.5 bagi memastikan kawasan feminin dalam keadaan selesa. Ia juga mengandungi bahan antiseptik semulajadi bagi mengelakkan  bakteria jahat, bau yang kurang menyenangkan dan kegatalan

Selain dari kayu rapet dan ekstrak manjakani sebagai ramuan tradisional, Sumber Ayu 3X Whitening Pearly White nie juga menggandakan kuantitinya untuk faedah yang lebih besar kepada pengguna. Kayu Rapet dan ekstrak manjakani adalah bahan semulajadi yang membantu mengetatkan kawasan feminin dan memberi keyakinan yang tinggi kepada wanita moden dan memberikan perkahwinan yang lebih mesra

Sumber Ayu 3X Whitening Pearly White Pembersih Feminin Wanita Terbaru
Sumber Ayu 3X Whitening Pearly White Pembersih Feminin Wanita Terbaru
Tambahan pula, Sumber Ayu 3X Whitening Pearly White adalah bebas alergen dengan wangian sederhana. Selain itu, juga memberi keselesaan bagi pengguna yang berkulit sensitif dan berikan kesegaran sepanjang hari. Menghargai kepentingan pengguna Islam, produk nie diikhtiraf halal tau. Jadi tak perlu risau nak gunakan ya..

Apabila ramuan-ramuan nie dibentuk dalam Sumber Ayu 3X Whitening Pearly White dapat membantu mengurangkan kegelapan kulit dengan cara mengurangkan pembentukan melamin dan seterusnya dapat membantu pertumbuhan semula kulit serta mengetatkan kawasan feminin dan mengawal kandungan PH disekitarnya

Sumber Ayu 3X Whitening Pearly White nie dengan pembungkusan klasik diilhamkan mengikut bentuk badan wanita dan ada penambahbaikan dengan tekstur yang lebih lembut dan pekat. Produk nie korang boleh dapatkan dengan harga mampu milik dan didatangkan dengan 2 saiz berbeza iaitu 90ml dengan harga RM9.20 dan 200ml dengan harga RM15.50

Untuk info korang, Sumber Ayu rangkaian produk penjagaan diri yang berkualiti tinggi dengan bangganya dibawa untuk korang semua oleh Wipro Unza. Rangkaian produk Sumber Ayu nie juga korang boleh dapatkan di pasaraya besar, pasar raya dan juga farmasi



Keep Reading»

Pemenang Top Komentator Bulan Oktober

Assalamualaikum, hai semua. Macam biasa bila dah masuk bulan baru nie Kak Sue nak umumkan siapa yang rajin komen kat blog Kak Sue nie sebagai Pemenang Top Komentator Bulan Oktober pula. Bulan nie Kak Sue tak banyak entri pun ditambahkan lagi macam-macam hal dan ujian yang datang buat keluarga Kak Sue. Mood nak update blog ke laut dalam.. Apapun terima kasih dan tahniah untuk Pemenang Top Komentator Bulan Oktober nie ya..

Pemenang Top Komentator Bulan Oktober
Pemenang Top Komentator Bulan Oktober


Pemenang Top Komentator Bulan Oktober

Tahniah Shahidah Dzukifli terpilih lagi sebagai pemenang Top Komentator Bulan Oktober pula. Rajin beliau datang singgah dan komen blog Kak Sue. Hadiah bulan nie rasanya Kak Sue nak cash juga lah sebab tak sempat nak keluar cari hadiah, kira aci lah kan.. hehehe..

Untuk pemenang Top Komentator Blog Kak Sue boleh lah email nama penuh dan no akaun  di skabdy@yahoo.com ya. Kak Sue buka balik contest Top Komentator Blog Kak Sue untuk bulan November. Hadiah masih sama untuk bulan depan samada cash atau hadiah lain. Jangan jemu singgah dan komen blog Kak Sue ya.. papai!

Keep Reading»
[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di skabdy@yahoo.com


[PENAFIAN] www.shuhaidakabdy.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini. Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri. Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.